Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål vedrørende oprettelse af diskotek

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey vi er 2 fyre der er igang med vores OSO (obligatorisk selvvalgt opgave), og vi vil gerne vide hvordan man skal starte et diskotek. Altså om der er nogle bestemte regler, eller om der er noget bestemt man skal være opmærksom på? Og om der er økomoni i at lave et? Hvor store skal lokalerne være hvis man starter i en lille by? Er der mulighed for et lån? Jeg begynder på gymnasiet og min ven går enten ind på HTX eller teknisk skole, er der nogle specielle kompetancer man skal beside for at kunne drive en natklub succesfuldt?

På forhånd mange tak, det hjælper virkelig på vores opgave 

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:03

uha der er sikkert mange regler

godkendelse fra komunen

spirtusbeviling og  kl 0500 tilladelse

tror ikke I skal have udd, til det

besværet ligger nok mere i bygningen,

lydisoleret . flygtveje . toilet forhold. alarmer til brand .godkendte byggematerialer

for mange år siden lavede jeg et discotek for mine fætre, og dengang var der mange regler, og der er ikke mindre nu

det er MEGET dyrt at lave sdan noget. og banker kan du vist godt vinke farvel til,

I får i hvert fald ikke noget som helst igennem hvis I ikke har erfaring inde for sådan noget

Fra Billund 7190
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 01:30

Hejsa,

Det lyder rigtig spændende jeres projekt, og har selv drevet mobil diskotek siden jeg var sølle 13 år gammel. Der er rigtig mange kompetencer, som skal træde i kraft, hvis du skal have sådan et diskotek til at køre rundt. Bare f.eks. havde mig og min makker musik til over 8000 kr. bare, fordi det er jo som sagt ulovligt at spille musik, som er enten ulovlig downloadet eller brændt. Derfor er bare en simpel ting som det, en kæmpe omkostning. Med mindre dig eller din makker har erfaringer indenfor at være DJ, skal i også tænke på at hyre en? Det er meget vigtigt at ikke selv starter stort ud, hvis ikke i har erfaringer inden for DJ. Hvis en DJ er dårlig, gider folk det ikke, det har jeg i hvert fald erfaringer med. Stor musik viden er +++.

Hvis jeg skal komme lidt ind på det marketingsmæssige, skal i jo nok prøve og markedsanalysere. Altså gå igennem de forskellige analyse typer, og finde ud af præcis hvad det er jeres diskotek skal gøre godt for? Findes der allerede andre diskoteker? Hvordan går det med dem? Hvorfor skulle folk komme på jeres diskotek i stedet for de andres?

Der er rigtig mange ting der skal overvejes før man giver sig ud i sådan et stort projekt, og det koster kassen.

Håber mit halvsovende svar kunne bruges :)

Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 10:52

Hej jeg startede www.diskotekmejeriet.dk op for ca 6 år siden, men har nu solgt det, da jeg pludselig fik en datter:) spørg bare løs, tror jeg ved det meste

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 11:42

Wow, fedt at se Amino-folk med kompetencer inden for det at starte et diskotek.

Amino bliver ved med at overraske mig!

Hav en god dag! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:13

Tak for hjælpen det hjælp os

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:32

Marcus Askildsen:

Hejsa,

Det lyder rigtig spændende jeres projekt, og har selv drevet mobil diskotek siden jeg var sølle 13 år gammel. Der er rigtig mange kompetencer, som skal træde i kraft, hvis du skal have sådan et diskotek til at køre rundt. Bare f.eks. havde mig og min makker musik til over 8000 kr. bare, fordi det er jo som sagt ulovligt at spille musik, som er enten ulovlig downloadet eller brændt. Derfor er bare en simpel ting som det, en kæmpe omkostning. Håber mit halvsovende svar kunne bruges :)

Folk bliver overraskede. Jeg har nemlig også en del erfaring indenfor lige denne branche men man må altså ikke sammenligne det at opstarte et stationært diskotek med et mobildiskotek. Det er to vidt forskellige ting, hvor du med det stationærediskotek skal have et meget større budget/økonomiramme, du skal have lokale godkendelser på plads, spiritusbevilling etc. etc.

Derimod er det rigtigt med hensyn til det markedsføringsmæssige at man skal finde sin egen stil hvis vi da ikke taler omet "bonderøvs-diskotek" der er det eneste i omegnen, hvor det er givet at det så skal være blandet landhandel . 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 15:22

hej - har over 20 års erfaring med Dj og Diskoteker

Erfaring: nej man kan hoppe lige ud i det - men så falder man nok og slår sig på halen.

hvilke kompentancer kræver det?  - prøv minim 21 år før i starter

lyd og lys forstand

personale forstand og pleje

Forstand på div. lovkrav

marketing og reklame

samt forstand på at samle folk nok til at man faktisk har et stampublikum

og meget meget mere

Lokale størrelse - forskelligt alt efter hvilket types disco der tales om.

idag findes der mange størrelser - så længe dasnegulvet er minimum i RUST størrelse ca. 12 m2

2 barer og sidepladser til minimum 40 mennesker

så skal det nok gå..

jeg har selvfølgeligt set mindre :-)

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)