Hey vi er 2 fyre der er igang med vores OSO (obligatorisk selvvalgt opgave), og vi vil gerne vide hvordan man skal starte et diskotek. Altså om der er nogle bestemte regler, eller om der er noget bestemt man skal være opmærksom på? Og om der er økomoni i at lave et? Hvor store skal lokalerne være hvis man starter i en lille by? Er der mulighed for et lån? Jeg begynder på gymnasiet og min ven går enten ind på HTX eller teknisk skole, er der nogle specielle kompetancer man skal beside for at kunne drive en natklub succesfuldt?
På forhånd mange tak, det hjælper virkelig på vores opgave
Det lyder rigtig spændende jeres projekt, og har selv drevet mobil diskotek siden jeg var sølle 13 år gammel. Der er rigtig mange kompetencer, som skal træde i kraft, hvis du skal have sådan et diskotek til at køre rundt. Bare f.eks. havde mig og min makker musik til over 8000 kr. bare, fordi det er jo som sagt ulovligt at spille musik, som er enten ulovlig downloadet eller brændt. Derfor er bare en simpel ting som det, en kæmpe omkostning. Med mindre dig eller din makker har erfaringer indenfor at være DJ, skal i også tænke på at hyre en? Det er meget vigtigt at ikke selv starter stort ud, hvis ikke i har erfaringer inden for DJ. Hvis en DJ er dårlig, gider folk det ikke, det har jeg i hvert fald erfaringer med. Stor musik viden er +++.
Hvis jeg skal komme lidt ind på det marketingsmæssige, skal i jo nok prøve og markedsanalysere. Altså gå igennem de forskellige analyse typer, og finde ud af præcis hvad det er jeres diskotek skal gøre godt for? Findes der allerede andre diskoteker? Hvordan går det med dem? Hvorfor skulle folk komme på jeres diskotek i stedet for de andres?
Der er rigtig mange ting der skal overvejes før man giver sig ud i sådan et stort projekt, og det koster kassen.
Hej jeg startede www.diskotekmejeriet.dk op for ca 6 år siden, men har nu solgt det, da jeg pludselig fik en datter:) spørg bare løs, tror jeg ved det meste
Det lyder rigtig spændende jeres projekt, og har selv drevet mobil diskotek siden jeg var sølle 13 år gammel. Der er rigtig mange kompetencer, som skal træde i kraft, hvis du skal have sådan et diskotek til at køre rundt. Bare f.eks. havde mig og min makker musik til over 8000 kr. bare, fordi det er jo som sagt ulovligt at spille musik, som er enten ulovlig downloadet eller brændt. Derfor er bare en simpel ting som det, en kæmpe omkostning. Håber mit halvsovende svar kunne bruges :)
Folk bliver overraskede. Jeg har nemlig også en del erfaring indenfor lige denne branche men man må altså ikke sammenligne det at opstarte et stationært diskotek med et mobildiskotek. Det er to vidt forskellige ting, hvor du med det stationærediskotek skal have et meget større budget/økonomiramme, du skal have lokale godkendelser på plads, spiritusbevilling etc. etc.
Derimod er det rigtigt med hensyn til det markedsføringsmæssige at man skal finde sin egen stil hvis vi da ikke taler omet "bonderøvs-diskotek" der er det eneste i omegnen, hvor det er givet at det så skal være blandet landhandel .