Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder min plan? (Opstart af netcafe)

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er rigtig fed, og dine tal ser gode ud, kan dog ikke lige se om du har high end udstyr som tastatur osv. for det er helt klart noget af det man skal have. Der udover kan du jo eventuelt lave en spille klub, i din netcafe simpelthen at folk kan gå til counter-strike om man vil. Det kommer frem i løbet af de kommende år og hvis f.eks. f.eks. betaler et gebyr på 150 kr. hver halve år og så kommer man hver torsdag og spiller mod hinanden og du sender så f.eks. 1 hold afsted til SLAP events. Det kan være med til at booste kendskabet omkring din forretning.

Der udover skal du gå efter at få samarbejde med f.eks. SLAP som er et community der henvender sig til over 5000 amatør gamere.

Hvis du mangler nogen konkrete priser på mus headset tastatur musemåtter osv. så kontakt mig kan skaffe dig priser på razer steelseries roccat logitech qpad og andre ;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Holder din plan? Nej, det gør den ikke! Men det gør planer sjældent!

Jeg har drevet netcafe i 5 år (Xzile på Finsensvej - afhændet og kaldes nu "Ingame") som er din direkte konkurrent - med garanti. De har føjet flere pc'er til og rammer omkring 100 i marts og april. Så du er altså ikke alene om dine kunder i Vanløse. Jeg vil meget gerne dele værdifulde informationer med dig - mest fordi dit grundlag mest syder af "more confidence than competence". Det kan man bestemt komme langt med - men ikke hele vejen - det troede jeg selv en gang ;-).

Som bl.a. Patrick Blasone nævner mangler du en af de væsentligste omkostningerafskrivningerne på dit produktionsapparat (dine pc’er). I forhold til de antal maskiner du har budgetteret med kan jeg hurtigt se at du skal påregne mindst kr. 10.000 pr. måned i afskrivninger. Det kan godt være at der regnskabs- og skattemæssigt afskrives over 3 år – men markedssituationen kræver at dit produktionsapparat kan ”performe” de nyeste spiludgivelser hele tiden – hvorfor du skal påregne udskiftning/opdatering allerede om 2 år. Din indtjening skal altså udover det øvrige du har budgetteret – også dække mindst kr.100.000 pr. år.

 

Så skriver du at 30% belægning er lige i underkanten og er en slags ”budget usikkerheds margin” for dig….av, av, av. Tror slet ikke der er netcafeer i Danmark der kommer over 30% i belægning – hele året betragtet. Kasper – watch out – din selvtillid og ildsjæl kan være i gang med at ”brænde unødige penge af”.

 

Jeg stiller mig gerne til rådighed med branche specifikke detaljer hvis du er interesseret – ligesom jeg kan formidle kontakten til de nye ejere af Xzile. Måske I alle kunne ”join forces” i stedet – og ”battle” sammen imod en endnu større konkurrent - Boomtown. Boomtown har fået ny udenlandsk ejer, og var også interesseret i at overtage Xzile, men var for langsomme. Gennem denne dialog afslørede de bl.a., at de har ekspansionsplaner og ”target” i første omgang synes at være Frederiksberg/Vanløse.

Fra Århus
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Dencon Center A/S Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg vil kunne hjælpe dig med en af de størrer poster i budgettet, inventar: skranke, kontorstol, borde.

Jeg er nødt til at hører hvor meget du skal bruge, og så kan jeg finde markedets billigste priser til dig.

Møblerne kommer til dig direkte fra fabrikkerne, og dermed uden fordyrende mellemled.

Du kan se hvad jeg tilbyder på www.DenconCenter.dk

Mvh. Torben

Torben Møller

www.DenconCenter.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Det er super fedt at se at du brænder for det, og at du mener du har gjort et rigtigt godt forarbejde, og at du drømmer om den helt store succes.

Noget du bare også skal have med, det er at minimere din risiko så meget som overhovdet muligt! Hvis du arbejder med en margin på 8.000,- om måneden, så er det altså ULTRA tæt på 0. eller enda underskud, hvis der sker uforudsete ting, eller dine budgetter ikke holder.

 

Jeg ville nok gøre en af følgende 3 ting.

1 Hold fast i din nuværende drøm, men gennemgå dit budget hele vejen igennem igen, se hvor du kan spare, og rette til, og få dig en noget større margin end 8.000,- faktisk gerne meget større....

2 Overvej at scale ned.... Start helt forfra, og regn på en netcafe, i noget mindre målestok, måske 16-20 pc'ere i billigere lokaler, og så kan du altid vokse.

3 Overvej at gå en helt anden vej. En Kommune eller EU støttet gaming klub, som du kan arrangere og stå for, og muligvis leve af på deltid eller lign.

 

Du tænker sikkert, hvor intet vover, intet vinder!!! Men med den plan du har i øjeblikket så satser du minimum 800.000,- og 50 timer om ugen på muligvis at tjene 8.000,- om måneden....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg er nok ikke rigtigt målgruppen, så om det er en god eller dårlig ide kan jeg ikke sige. Til gengæld synes jeg at der utroligt positivt at du har tænkt detaljerne i økonomien. Dette er selvfølgelig også nødvendigt hvis du skal i banken, men der er mange iværksættere der glemmer dette punkt fordi man er så fokuseret på idéen og glemmer økonomien lidt Smile

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror på det! Big Smile

Gå ud og find dig nogle sponsere til at betale dine computer. Eksempel et diskotek eller en anden virksomhed der henvender sig til din mål gruppe. De kan evt. få deres logo på hele bordpladen eller et andet sted. Det kan du sku godt få en pc for (6000 Kr. pr. år.)

Jeg tror sagtens du kan finde sponsere til alle computere! Nogle vil måske endda have reklamer på flere!

Angående dit lån ville jeg sætte det til minimum 20.000 kr. i afdrag pr. måned. Du får ingen bank til at låne dig dem i 10 år.

 

Du kunne også køre PC kursus osv.. Der er mange muligheder! Bare klø på!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal være kniv skarp for at turde at bevæge sig ind på netcafe markedet.

Der hvor jeg kommer fra, har der gennem de sidste 6-7 år startet 4-5 net cafer op, de er alle sammen lukket igen. Fordi de ikke har kunne få det til at løbe rundt.

Men jeg befinder mig ikke inden for branchen. Men din timepris på 15Kr./time er ikke meget (12 kr/u.moms), jeg har aldrig været på en netcafe der koster under 30-50 kr (m.moms) i timen. Hvis jeg var dig ville jeg tage timeprisen til overvejning? Medmindre det er det prisleje det er kommet ned på. I så fald er det meget længde siden jeg har siddet på en netcafe.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Brandt Petersen:

5.000kr./måned til internet. Det koster det. Det er ikke fiktive tal jeg bare har sat ind i systemet. Jeg skal jo bruge noget af en båndbredde hvis jeg skal leve af det. Jeg har tjekket med TDC, som godt nok gav et tilbud på 10/10mbit på 3.500kr/måned. Men jeg skal op og have 25/25mbit.

Jesus Fucking Kristus. 
Jeg har 50/50mbit til 449,- pr. mdr.

Godt nok er det privat og hos non-TDC, men priserne kommer alligevel helt voldsomt bag på mig.  

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg kan sælge dig smartlaunch med 32 licencer for 3000kr

Hvad angår dit strømforbrug så er det sat rimelig højt , jeg har selv haft netcafe i flere år og el var slet ikke så stor en udgift som jeg regnede med. jeg ville nok sætte det ned til 2500kr pr md så er du stadigvæk godt sikret

 

Computere ville jeg lease hos Dell, det kræver en 25% udbetaling men de er nemme at handle med jeg opnåede stor rabat da jeg købte hos dem. Jeg fik blandt andet 3 års fuld service med på 32 maskiner bare ved at betale for 1 af dem, så dine computere vil køre altid i 3 år derefter skal de alligevel skiftes ud

Et andet godt trick er at lave en aftale med et supermakred om at købe sodavand gennem dem, JJeg fik en aftalke i hus med føtex så når de havde små sodavand på tilbud til 60kr pr kasse kunne jeg købe alle dem jeg ville, det var en fordel i forhold til de 130+kr man skal betale direkte hos coca cola

Det samme gælder med slik og chokolade til kiosken, det er også meget billigere at hente ind på tilbud i forskellige forretninger

Til slut vil jeg nok anbefale dig nogle mindre og billigere lokaler, jeg havde selv over 300m2 og det var alt for stort til mine 32 computere

 

Håber du kan bruge min hjælp

/Jan Nielsen

Fra Vanløse
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. Tak for alle jeres indlæg og den støtte i har givet mig. Projektet har ligget stille det seneste stykke tid, men jeg synes lige at jeg vil opdatere alle mine rådgivere :)

 

Projektet er vokset lidt siden sidst, og jeg har fået en partner ind i billedet. Nu er det ikke 30 computere men 100computere vi snakker om. Lokal befolkningen i Vanløse er højst sandsynligt heller ikke stor nok til en netcafe, så den bliver rykket til et meget mere centralt sted for den samme husleje, nu bare med 400m2.

 

Jeg vil opdatere jer med bugdetter og ideer og håber på at kunne få noget respons herinde.

 

Mvh. Kasper Brandt Petersen :)

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)