Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura - CPR nummer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg ikke er et momsregisteret firma, så vil jeg gerne have følgende på plads:

Er man lovmæssigt forpligtet til at oplyse CPR nummer (Fødselsdagsdato + de sidste 4 cifre) på faktura når man IKKE er momsregisteret?

Og hvis man er forpligtet til det, skal man så oplyse fødselsdagsdato + de sidste 4 cifre, eller er det kun fødselsdagsdato.

Tak :)

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

Ja-du skal oplyse det fulde CPR.nr.!

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 21:52

Og et eller andet sted er det nok ret dumt at man skal oplyse de sidste 4 cifre, der kan udføres meget scam på folk hvis man har deres fulde cpr nummer!

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 21:53

Jeg er enig med hxs.dk, kan det ikke udnyttes til scam?

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 299
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 21:55

Nu ved jeg intet om hvad der er lovpligtigt eller ej.. Men hvis det er besluttet ved lov, at man skal udfylde fuldt cpr nr, er man jo nødt til at rette sig efter det.

Kan godt se problematikken i at det kan udnyttes, men "med lov skal land bygges". haha:P

Jafri Media - Hjemmesider fra 1598 ekskl. moms. Se mere på jafri.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Ja...på den anden side kan må jo regne de sidste 4 ud, hvis man er lidt kvik(modulus 11 check)!

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 22:01

Ja det er så en anden side af sagen, men kort og godt:

CPR nr skal være på i fuld længde hvis man ikke er CVR registeret, det er forpligtet ved lov ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04

Ja...alt dette kan undgåes ved en frivillig momsregistrering........så slipper man for at oplyse CPR nr.!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:06

Du kan ikke regne de sidste 4 ciffer ud i et CPR nummer. Der er mange kombinationer der opfylder %11. Tænk bare på alle de folk der har fødselsdag den sammen dag og det samme år!. Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

Er du sikker på at man ikke kan det?

Kig på det her: http://www.cpr.dk/cpr_artikler/Files/Fil1/4225.pdf

Det burde være muligt at regne sig frem til det :) Eller ihvertfald tjekke om det er et korrekt CPR nr..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)