Følgeudgifter ved stiftelse af ApS: 657 Euro (4930 DKK)
Sammenlignet med Danmark en meget omstændig procedure. Her er ikke noget med lige at stiftet et selskab online - men en proces der formentlig tager 10 dage før den er overstået.
Den væsentligste forskel fra Danmark og det eneste lyspunkt var at jeg kan nøjes med at indbetale 25% af anpartskapitalen på et spærret konto i Banken.
Fremover brokker jeg mig ikke mere over udgifter til stiftelse af selskaber i Danmark.....
Mig bekendt er det da 100% gratis at stifte et selskab i Danmark, forudsat du klarer det hele selv. Som dit indlæg tydeligt illustrerer, så skal vi vist være glade for at bo i et land der, trods alt, fremmer iværksætteriet på nogle fronter.
At vi så alligevel kan føle at vi af og til løber panden imod en sand mur af bureaukrati er en anden snak ;-)
- Peter
Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com
Dvs det kræver ikke en revisor/advokat....?! Det må du da godt forklare nærmere...
Du kan eventuelt se hvordan vi gjorde her, vi kom dog af med lidt til revisoren i forbindelse med nogle spørgsmål vi havde samt at vi skulle have ham til at logge ind og godkende kapitalen (vores bank havde ikke digital signatur).