Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motivation - hvordan gør DU?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Motivation og selvdiciplin er ofte det sværeste, når man er selvstændig og iværksætter. Når tingene i perioder ikke altid går så godt, har motivationen det med at falde.

For at give muligheder for at bevare motivationen hos iværksættere og selvstændige, ville det være dejligt, hvis du i den her debat, vil fortælle hvordan DU motiverer dig selv til at blive ved, og hvordan DU vedligeholder motivationen.

Det er vigtigt og helt sikkert nødvendigt at sådanne ting bliver fortalt hyppigt. Man skal jo nødig miste motivationen. Del dine gode idéer her!

Dbh. Yngvi

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 18:53
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

nu er vi ikke i sammen branche, så sammenligninger er nok umulige

men hvis der er en dag der ikke er noget, så enten NYDER JEG DET og gør ting af lyst,

eller også går jeg på "arbejde " derhjemme, får lavet forskellige ting, rydder op lageret, får ordnet papier, oa.

og når det så går allerbedst med ting af lyst, eller andet- så ringer der gerne en kunde og "forstyrrer mig"  det plejer at virke for mig

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder interessant :)

Jeg plejer selv - hvis jeg ikke er motiveret og ved jeg skal lave noget - at tage den store oprydning på kontoret, sørge for der er styr på det hele. Lige trække lidt luft, hente noget vand og skabe en hyggelig business stemning ved mig selv. Jeg tager noget tøj på hvor jeg føler mig godt tilpas og så sætter jeg mig ned, skaber et overblik. Når jeg har fået overblikket, føler jeg har albuerum, fået noget friskt luft og sollys ind samt lidt isvand at drikke, så er jeg klar til at arbejde.

Det kan godt være denne process tager en lille time at lave, men effektivten skaber et så godt resultat at det betaler sig i forhold til, hvis jeg ikke gør det. Samtidigt holder jeg til at arbejde længere ad gangen :)

Dbh. Yngvi

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Yngvi K.

Motivation er en dejlig ting.... Når den er der!!

Egentlig handler det vel om og brænde for det man laver. Selvfølgelig er der dog dage hvor der er mere eller mindre motivation, i en sådan situation benytter jeg mig bl.a af Amino :-) Derudover har jeg også en makker som jeg ville bruge hvis der er en dag hvor man hvor man hænger lidt med næbet..

Dog synes jeg, at hvis man har en "off" dag, så er det vigtigt og spørge ind til sig selv om hvad det er der gør, at ma ikke lige kan finde gnisten den pågældende dag. Der kan jo virkelig være mange grunde til det og det ville derfor være svært og sige præcist hvordan man skal arbejde med det!

En ting jeg dog ville sige, der ALTID kan fylde mig med motivation er en ting jeg altid hadet som mindre.... Bøger.. Jeg har de senere år holdt utrolig meget af og læse bøger om andre mennesker der lykkedes!! Det er virkelig noget der rykker for mig og er virkelig noget jeg kan anbefale andre. Jeg synes det giver en indre gejst som er svær og finde på andre måder!

Jeg har læst en del selvhjælps bøger og det er virkelig noget der har fået en afgørende betydning for mit liv! Jeg siger ikke at man bare skal læse en bog og så er den skid slået, men blot at det kan være en øjenåbner og derfor gøre at man ser anderledes på nogle ting! Det kan så være med til og hjælpe på motivationen senere hen eller ihvertfald give en værktøjerne til og finde motivationen!!

Det her var mit bud og håber det givet lidt og "tygge" på

Motiverende hilsner Ronni

Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:30
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Løb en tur..

Klik over på nyhederne, for der er altid nogen der lider mere end dig..

Spar dine penge og sæt dit mål efter den første million..

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jo mindre jeg har at lave, jo mindre motivation har jeg - så bliver det til "det når jeg i morgen", og så rå-hygger jeg mig og undlader at have dårlig samvittighed over det - ofte her på Amino eller med at lave mine hjemmesider

Det aller bedste jeg kan gøre for at få motivationen op, er at skabe en visuel travlhed. At gennemgå de ting jeg skal nå i hovedet, måske skrive dem ned. Når jeg så har overblikket, finder jeg ud af, at jeg hellere må få fingeren ud, og så sker der ting og sager, og motivationen ryger i top.

Mit mål er ikke millionen, men at nøjes med 25 timers arbejdsuge, og stadig kunne betale mine regninger Big Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Yngvi,

Ja, det kan somme tider godt knibe med motivationen hos os alle. Ikke bare iværksættere, men alle der har med salg og kundekontakt at gøre.

Vi motiveres også allesammen af forskellige ting. Og nogle mister den hurtigt og andre fastholder den længe. Jeg har et par eksempler:

En af mine tidligere kolleger svinger meget i humøret, selvom han er en dygtig sælger. Hvis han taber en kunde til en konkurrent, så hænger han sig rigtigt meget i det, og bliver både ked af det og negativ. Det hænger ved hele dagen og han får ikke solgt mere. Andre dage sælger han noget om formiddagen og er så meget oppe og ringe over det, at han kan sælge sand i Sahara resten af dagen. Han har ekstremt svært ved at motivere sig selv og glemme den dårlige oplevelse, men når han har en god - så kører han bare derudad!

Selv har jeg det helt anderledes. Jeg svinger sjældent i humøret og kan bevare hovedet koldt, også når jeg lige har mistet en kunde. Jeg siger gerne til kunden: Det var ærgerligt, at vi ikke kunne handle sammen, men jeg håber at du bliver glad for dit valg og jeg ser frem til at kunne hjælpe dig en anden gang! Til det er kunden ofte overrasket og pudsigt nok: Så kommer han igen og jeg har så muligheden for at få ham som kunde på ny. Det har virket ofte og det koster SÅ lidt at bevare roen og smile, selvom man bare er møg-ærgerlig over, at miste det første salg.

Jeg har prøvet at skullet motivere mig selv, både som iværksætter og som sælger. Mine tricks er: Jeg tænker et øjeblik over, hvad det er jeg sælger og hvor mine produkter differentierer sig fra de andres. Herefter tænker jeg på mine unikke salgspointer - de ting som gør at folk lige skal vælge mig og mine produkter fremfor konkurrentens - altså hvad jeg tilbyder, som de ikke kan få andre steder! Nu ved jeg så, at jeg har noget unikt at byde på og noget, som jeg ved mine kunder vil blive glade for. Det giver mig motivationen tilbage og smilet frem - og så er det bare på med handsken igen og klø på.

Endelig er der jo også motivationsfaktoren: Penge! Hvis alt andet går galt, så husker jeg mig selv på, at lukker jeg denne handel, så stikker jeg X-antal tusinde kroner lige ned i lommen på mig selv og smiler hele vejen til banken. Den faktor kan også være god at bruge! :)

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Motivation er som bølgerne på havet. Det er indiskutabelt at der er bølgetoppe og bølgedale. Hvis man ved hvordan, kan man surfe på bølgen og udskyde det tidspunkt hvor man er tilbage i dalen. Det man skal lære er at padle, for så kan man hurtigt komme op på en god og stor bølge igen.

Det jeg gør for at komme op på toppen igen, er at prøve at finde på noget nyt til firmaet. Inovation og spændende projekter skaber en form for synergieffekt for mig, så jo mere jeg arbejder med det, jo mere energi får jeg også til de andre opgaver. En af de andre debatører nævnte også bøger som en vigtig kilde til inspiration. Nogle gange kommer min inspiration eller lyst fra et helt andet emne end der hvor man forventer den vil komme fra.

Det var det jeg havde at sige om det...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:23

Sikke et godt emne.

Motivation kan også være en af de helt store forhindringer for mig. Jeg kender alt for godt de dage hvor man bare ikke gider, hvor troen på en selv og ens produkter måske ikke er på toppen etc. Og så finder man hurtigt sig selv surfende på nettet mens man kigger på alle mulige ligegyldige ting.

Det er stadig et problem for mig, men noget jeg arbejder aktivt med, for motivationen betyder alt. Én af de ting jeg ved hjælper er at flytte fokus. Jeg har i den senere tid noteret hvad det er der gør mig glad. Det kan være at høre noget bestemt musik, hygge med datteren, lege med hundene, overraske min kone med et kæmpe kram og kys, og så meget andet.
Manglende motivation hænger for mig ofte sammen med at hænge med næbbet. Når det sker, så prøver jeg at flytte fokus ved at gøre en af ovenstående ting.
For mig er det også vigtigt at der er en synergi i min hverdag. Dvs. har jeg det godt, er jeg glad, får jeg lavet en masse etc. så er motivationen også til stede. Nogen gange er det derfor også vigtigt for mig at tage mig tid til at motionere, tage tid til at tage i svømmehallen med datteren, sørge for at der er ryddet op på kontoret etc.Og så huske mig selv på de gode ting jeg gør hver dag. Det virker måske lidt plat, men for mig kan det være utrolig bekræftende at gennemgå dagen inden jeg skal i seng, og så lige huske 3-4 ting jeg har gjort i løbet af dagen der gør mig stolt. Så er det lettere at finde motivationen næste dag Smile

Hilsen Morten

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 09:03

Dejligt at se emnet blive taget op og se jer andres "fif".

Det er nemlig super vigtigt at have mange muligheder for at motivere sig selv.

For mig handler det om at bevæge sig. Bevæge mig til at kunne opnå noget bestemt. Motivation for iværksætterer og sælgere kan være et redskab til at opnår stærkt fokus. Så fornyet energi og gå påmod opnåes.

Mange jeg kender bruger musik.

Høj musik i ørebøfferne, musik som får hårene til at rejse sig.

Jeg har lagt mærke til at energi og motivation hænger meget sammen, derfor er musik et godt værktøj.

Ellers er mit bud. Inspiration fra nærliggende branchers succes historier. Historier som minder én om at du er din egen begrænsning.

Men det som jeg har bedst resultat med er faktisk når jeg kan genfortælle min vision og hvad jeg laver til mennesker som lytter. Fortælle om min forretningsplan. Alle gider ikke hører den samme historie så her er hvad jeg gør.

Lukker døren og tager ipod i øret og skruer op. Genfortæller til mig selv hvorfor jeg gør det her og hvad det er jeg vil. Skriver et mål ned for de næste timer og imens jeg hører musikken laver jeg en hurtig plan for hvordan jeg opnår mine mål. Mens jeg husker mig på hvorfor det er jeg gør det her.

Hvis den er helt gal kan man evt bruge en anderledes model.

Skriv et delmål op. Feks hvis kl er 9 ligesom nu, så skriv 2 opgaver på, fortæl dig selv at så snart de er overstået så går du tidligt til frokost og køber din livret, eller at så skal du have en lille gave til dig selv.

På den måde kan man gøre en dårlig start til det bedre. Det handler meget om opnåelse af mål og succesoplevelser.

Det virker for mig og det kan være det også gør det for jer.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)