Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dine forventninger til et visitkort?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Jun 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Købte engang nogle jubii kort som fungerede fint fordi jeg skulle bruge få og blot skulle eftelade et rimelig indtryk og et tlf nummer.

Dog bliver man nød til at have billede og andet information på hvis man skal huskes over længere tid og skal have fat i folk der har stor kontaktflade.

såå ... billede + stabil kontakt info ville være min foretrukne data.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 13:38
Som minimum samtlige kontaktoplysninger.

Det skal være:

1. Fysisk adresse,

2. Telefonisk adresse 

3. Elektronisk adresse.

-og det er en prioteret liste.
Jeg er kold overfor virksomheder der ikke vil ud med adressen. Det er useriøst og indikerer at biksen er en lallende hobbyvirksomhed. På det punkt er jeg ultra enig med Bo.

Tilmeldt 9. Apr 06
Indlæg ialt: 23
Fra  ABC Booking Skrevet kl. 14:10
en lidt sjov og lærerig tråd efterhånden... Affødt af mit visitkort....

Må hellere lige give mit besyv med...

Jeg synes godt nok at Bo og Benny er meget hårde... det er da fint at ha'' den holdning i har....
men i skriver det som om i har det ultimative svar på problemstillingen.....
vi er jo så forskellige og måske virker det ene bedre end det andet....
men verden og dens befolkning og dermed også deres holdninger flytter sig jo i takt med tiden..
så jeg må sige at hvad kundens holdning var for 10 år siden mener jeg ikke kan bruges idag.
hvad jeg mener med det er at gi'' bare nogle statistikker.... de flytter sig også...
Jeg kunne godt have tendens til at mene at den, ja undskyld mig ''stive'' holdning nogle ligger for dagen mht. om en fysisk adresse skal stå på et visitkort, viser mig at disse folk ikke flytter sig med tiden eller er åbne overfor at tingene flytter sig og dermed jo også låser sig fast på tingene og måske har svært ved at udvikle... ja bare en lidt provokerende holdning, ikk..... Da jeg nu også blev provokeret......

Jeg undlader absolut ikke en fysisk adresse på mit kort for at prøve at undgælde mig noget eller for at gøre det svært for andre at finde mig... Ville da være tåbeligt da kortet netop drejer sig for mig om at blive fundet....
Men men men... Da min forretning er en online butik, hvor min forretnings mest fysiske adresse er min netbutik
er det DEN jeg vil ha'' skal findes... Min fysiske adresse kan i så fald det er nødvendigt findes på min netbutik..
Jeg synes også at debatten bærer lidt præg af at folk nærmest pr. automatik øser af deres holdninger der omhandler B2B.... Mit kort er primært baseret på slutkunder og igen da det jo er en netbutik... er det jo meningen de skal ind på den og kigge og ikke forbi min fysiske adresse hvor der ikke er lager eller forretning... De vil IKKE for brug for min fysiske adresse og dem der kunne få brug for den KAN finde den på min side....

Ja det er jo bare for at understrege at nogle brancher og for nogle typer virksomheder og måske mere og mere vil der være forskel på de krav der må opfyldes til sådan et kort...
Ja og samtidig er mit kort jo nok også et kombineret Visit/reklame kort.. også derfor.
Og indlægget er jo ikke for at træde på nogen..... Men bare min holdning

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 14:27
Dato: 6/18/2006 1:40:55 AM
Forfatter: Martin Tygsen
Alt efter virksomhedstype og størrelse er jeg meget enig med Tommy.

Jeg kan ikke se nogen grund til et lille enkeltmandsfirma der driver det fra hjemadressen skal sætte adresse på.

Det kan kun resultere i nogle uheldige situationer, og ikke gavne nogle parter.

Hvis man dropper en virksomhed der arbejder med IT, fordi der ikke står en fysisk adresse, så er man ikke nok interesseret i det produkt eller ydelse firmaet kan levere. Enhver med den mindste IT-viden ville kunne finde adressen hvis den var absolut nødvendig, og ellers hvis der både står email og telefon, så kan man jo ringe og spørge om adressen hvis noget skal sendes afsted. Derved ville man også skabe personlige relationer til de potentielle kunder der evt ville ringe.

Taler vi derimod lidt større virksomheder som har kontor, så bør adressen altid stå på, efter min mening.

Jeg er helt enig med dig Martin

Så lange man kører tingene fra hjemmefra, så er det efter min mening en ting man gerne må udlade.
Dem der vil få brug for adressen, har dem som regel via. fakturaer, mails el. lign.

Jeg ville aldrig tænke på det som useriøst!

Med venlig hilsen
Ronni

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:33

acoustica: ”Jeg synes godt nok at Bo og Benny er meget hårde...”

Tommy: ”Da jeg ikke kan undgå, at opfatte indlægget rettet lidt mod mig som person”

Jamen så bliver jeg nødt til at sige undskyld. Mit indlæg var ikke personligt. Jeg synes bare, at den der spørger er bedst tjent med et klart svar, og det forsøgte jeg at give.

Hvis et firma ikke opgiver sin adresse, får jeg mistanke om ugler i mosen. Jeg tænker, at der må være en eller anden suspekt eller kriminel årsag til, at de ikke ønsker at blive fundet. Noget med skuffeselskaber og et skummelt postboks-nummer. Og er der tale om postordre eller netbutik, tænker jeg, at jeg formentlig aldrig får den vare, som jeg betaler for.

Sådan er jeg. Og jeg er nok ikke den eneste. Det er vel egentlig grund nok til at sætte fysisk adresse på sit visitkort? Det er i hvert fald svært for mig at se, at der kan være seriøse argumenter for at undlade adresse.

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:51

Jeg må da indrømme at jeg altid bemærker det hvis der ikke er adresse på de visitkort jeg modtager. Jeg foretrækker helt klart at det står på kortet, men jeg fravælger absolut ikke en leverandør hvis ikke der er adresse på visitkortet.

Men jeg synes faktisk at det er værre med de websites hvor der ikke er adresse. Når jeg får et visitkort kan jeg se personen jeg modtager det af i øjnene, men det kan jeg ikke på et website. Derfor synes jeg at det er langt værre at komme ind på et website hvor firmaets adresse er "hemmelig".

Men som et telefonnummer kan slås op på Krak, kan domæneejeres adresse slås med en WHOIS søgning. Så hvorfor holde det hemmeligt?

Jeg kan dog sagtens se Tommy''s argument med at det er noget bøvl med visitkort med adresse hvis man regner med at flytte flere gange i nær fremtid. Ikke så meget pga. prisen på tryk af visitkort - snarer det bøvl der er med at oplyse adresseændring til sine kunder som sidder med et "gammelt" visitkort.

mvh Carsten

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 10:23
Det kan godt være, at nogle af jer synes, at det er mindre væsentligt med fysisk postadresse på visitkortet.

Men det vigtigste er vel, hvad potentielle kunder synes - eller (fra)vælger ud fra.

Jeg synes, det er ærgerligt, at I fravælger et kundesegment blot pga. at de ønsker fysik postadresse på visitkortet.

Det er lidt som dem, der fravælger kundesegmenter, der (ikke) benytter bestemte webbrowsere.

Vi er flyttet to gange inden for det seneste år og skal flytte igen i løbet af i år. Mine visitkort er af samme årsag af den billige type, men indeholder alle kontaktoplysninger.

Dog har jeg kraftigt overvejet, at bestille et større kvantum flotte og imponerende visitkort med min kommende adresse - og så sætte en postkasse op ved vejen, der hvor vores hus er ved at blive bygget.

Gad vide hvor seriøst, det vil blive taget, hvis en forretningsforbindelse virkelig vil besøge virksomheden og så blot finder en postkasse med tilhørende fundament - og intet andet????
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:27
Eller for den sags skyld hvor seriøst du ville blive taget hvis en kunde henvendte sig til din adresse i troen om det da var din firma adresse fordi den stod på visitkortet.

Og ens datter på 7 år kommer og åbner døren?

Hvis jeg ikke havde kontor, tror jeg virkelig ikke jeg ville sætte min privatadresse på, da jeg ikke ønsker mine kunder skal troppe på og forvente at det er et kontor.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)