Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Safe mode = on? Er det standard?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Ja.. jeg tror at jeg skal ud i noget "server leje" på den konto... eller også bide i det sure æble og sætte en maskine der kører linux sammen med mine andre servere...

Vi kan da sagtens finde ud af noget billig "server leje" til dig :P

Du skal passe på med selv at sætte en Linux op som server hvis du ikke selv har erfaringen med det, det er ikke så nemt som diverse guides på nettet gør det til ... du skal nok få det til at virke, spørgsmålet er så bare hvor længe ... :)

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:07

Hej Niels

Det er helt nomalt at safe mode er on.

Hvis din kunde har brug for at have safe mode off, så kunne han eventuelt vælge at hoste en virtuel server eller dedikeret server, her ville det være muligt.
Dette er selvfølgelig en lidt større udgift, til gengæld har han selv styring med opsætningen i højere eller mindre grad alt efter udbyderen.

Kig eventuelt på http://dandomain.dk/HostedServer/priser.asp her er det i hvertfald muligt at køre med safe mode off... du kan se priserne via linket også :-)

Mvh Sanne

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:55

Hej Mikkel

Nu tror jeg du undervurderer hans evner.

Kan man smide en vindows server op, er der ingen problemer i at få en Linux server på benene og med ISP Config som kontrolpanel er du faktisk ret godt kørende.

Der hvor der kan opstå issues, er ved perfomance hvis man kører med mindre servere, der vil jeg anbefale noget php/cgi accelerator software, f.eks. eaccelerator (en af de bedste).

Mvh

Mogens

Easy Webhost

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:02

Mikkel Mikjær Christensen:

Vi kan da sagtens finde ud af noget billig "server leje" til dig :P

Du skal passe på med selv at sætte en Linux op som server hvis du ikke selv har erfaringen med det, det er ikke så nemt som diverse guides på nettet gør det til ... du skal nok få det til at virke, spørgsmålet er så bare hvor længe ... :)

Spørgsmålet er ikke hvor længe for jeg er sikker på at den vil køre længe, men det er mere hvor sikker den vil være. Jeg har omkring 10 års erfaring med Windows servere og kan dem i søvne. Linux har jeg arbejdet med, men ikke så meget. Men jeg vil dog nok mest foretrække at have den stående selv sammen med mine andre servere.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:03

www.easywebhost.org:

Nu tror jeg du undervurderer hans evner.

Kan man smide en vindows server op, er der ingen problemer i at få en Linux server på benene og med ISP Config som kontrolpanel er du faktisk ret godt kørende.

Der hvor der kan opstå issues, er ved perfomance hvis man kører med mindre servere, der vil jeg anbefale noget php/cgi accelerator software, f.eks. eaccelerator (en af de bedste).

Hæ... tak Mogens ;)

Lige nu kører jeg meget med virtuelle servere og det kører godt. Jeg skal bare have en Linux op i rækken så vil det nok virke... Men den Ubuntu jeg prøver stopper installationen allerede efter sprogvalg i Microsoft Virtuel Server :(

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:51
Niels Henriksen:

Lige nu kører jeg meget med virtuelle servere og det kører godt. Jeg skal bare have en Linux op i rækken så vil det nok virke... Men den Ubuntu jeg prøver stopper installationen allerede efter sprogvalg i Microsoft Virtuel Server :(

Er det til test du kører MS Virtual Server, eller i produktion? Hvis det er til test kan du eventuelt prøve at kigge på VMWare Server i stedet, det er gratis og spiller mig bekendt med stort set alt. Hvis det er i dit produktionsmiljø så er det selvfølgelig ikke bare lige sådan at skifte, men prøv at kigge nærmere på Hyper-V som en eventuel fremtidig afløser. Det er ret lækkert, Ubuntu skulle være en smal sag der på og det er vist nemt at migrere virtuelle servere fra MS Virtual Server til Hyper-V :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:56

Sune Christesen:
Er det til test du kører MS Virtual Server, eller i produktion? Hvis det er til test kan du eventuelt prøve at kigge på VMWare Server i stedet, det er gratis og spiller mig bekendt med stort set alt. Hvis det er i dit produktionsmiljø så er det selvfølgelig ikke bare lige sådan at skifte, men prøv at kigge nærmere på Hyper-V som en eventuel fremtidig afløser. Det er ret lækkert, Ubuntu skulle være en smal sag der på og det er vist nemt at migrere virtuelle servere fra MS Virtual Server til Hyper-V :)

Det er i produktion jeg kører det. Har dog tænkt mig at gå over til Hyper-V på et tidspunkt men så vidt jeg så, så kræver det 64bit hardware :(

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:06
Niels Henriksen:

Det er i produktion jeg kører det. Har dog tænkt mig at gå over til Hyper-V på et tidspunkt men så vidt jeg så, så kræver det 64bit hardware :(

Ja hardware kravene er lidt træls hvis man har fint udstyr i forvejen som ellers fungerer fint, ud over 64bit er der endvidere krav til bl.a. at have hardwareunderstøttet virtualisering i form af Intel-VT eller AMD-V.
Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 13:02

Hvad er det helt specifikt det gør at koden kræver safe_mode off?

De fleste ting der bliver slået fra ved safe_mode aktiveret er et par ret kraftfulde system specifikke kommandoer som potentielt kan være farlige. Brug safe_mode off som en nødløsning til i har tid til at få implementeret en bedre løsning, som ikke kræver det. I PHP5 udfaser man safe_mode, og i PHP6 er der slet ingen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:05

Kasper Grubbe:

Hvad er det helt specifikt det gør at koden kræver safe_mode off?

Det er et flash gallery hvor admin slet ikke kan køre uden at det er på off... det er slet ikke muligt at logge ind. Det bruger php til noget fil-halløj så vidt jeg kan se.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)