Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Jun 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Da mit kørselsfradrag ikke var påført i selvangivelsen, har jeg bedt om at få den genoptaget. Jeg har fået brev fra skattevæsenet, hvor jeg nu skal dokumentere at jeg har arbejdet de enkelte dage og de antal timer. Da min arbejdsgiver ikke har skemaet for det gældene år, vil han ikke skrive en erklæring på det givne antal dage da han ikke kan bevise at det er rigtigt, hvis SKAT spørger ham. Vil dette betyde at jeg vil blive retsforfulgt for at give oplysninger jeg ikke kan dokumentere i brevet til SKAT ved genoptagelse af selvangivelsen eller vil min befordring bare gå tabt.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:18
Hvis du har arbejdet hos en eller anden har du vel også fået betaling for det.Via dette kan du vel godtgøre, hvor mange timer du har været der og dermed kan du vel beregne hvor mange dage og også hvor mange km. du skal have fradrag for. Hvis du har brugt tog eller bus kan billetter vel også dokumentere det.

Hvis du slet ikke har nogen dokumentation for noget som helst så får du bare ikke fradraget. Hvis det allerede står på din årsopgørelse, regulerer SKAT den bare og sender et girokort med restskatten. Hvis den ikke står der, ja, så vil SKAT nok ikke rette din årsopgørelse.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:01
Hej Newbie   

Vil bare lige understøtte Jakobs svar, men det skulle da undre mig

om du ikke kan finde en lønsedddel eller 2 fra den givne arbejdsgiver

og derved bevise at du har arbejdet der.

Mvh

Peter Juhl

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:52
Jeg er 100% enig i Jacobs betragtninger.

Det er ikke mere end et par år siden at Skat fik kontroloplysninger om befordringsfradraget og der blev ikke dengang indført skærpede krav med hensyn til dokumentation for befordringsfradraget. Tidligere var det tilstrækkeligt at man via lønindberetningen fra arbejdsgiveren kunne se hvor arbejdsstedet lå (hvis man kunne det - ellers kunne de bede om det).

Din arbejdsgiver virker umiddelbart ikke som om han har særligt styr på tingene. Han kan vel skrive under på at du har arbejdet på det pågældende geografiske arbejdssted. 

Er dit befordringsfradrag iøvrigt meget højt ???    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)