Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når andre bruger ens firmanavn i deres AdWords annoncer

Side 1 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er blevet gjort opmærksom på at der er en konkurrent som bruger vores firmanavn »House of Kids« som søgeord via AdWords annoncer. De bruger vores firmanavn som overskrift og så med et ? tegn efter. I annonceteksten henviser de så til at man kan købe børnetøj osv. Og linker så til deres egen shop.

Jeg synes at det er problematisk at denne shop måske får besøgende som i virkeligheden har søgt på vores firmanavn - og tilmed sikkert til en lav klikpris.

Er det bare mig som synes det er totalt dårlig stil? og er det overhovedet lovligt? Og hvis ikke - hvad gør jeg så ved det? eller skal man bare lade sådan noget pasere og lade være med at bruge energi på det.... Jeg har sendt to mails til shoppen om det - men har endnu ikke fået svar.

Mange hilsener Helle

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:43

De må gerne bruge jeres navn, så længe navnet ikke er et registeret trademark.

Men, i denne sammenhæng ville jeg sige at det er ulovligt, da det vil være i strid med god markedsføringsskik, men synes du skal spørge en advokat med speciale i markedsføring :)

Mads Madsen

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:46

Har du gjort Google opmærksom på det? Ved ikke om det vil hjælpe, men de holder vist en form for opsyn med benyttede adwords.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er bange for at Google er "lidt" ligeglad....... De skal jo trods alt bevare de gode kunder, som de gjorde med BMW i sin tid. Smile Netop Smartguy,kids whatever, var netop et af de udvalgte firmaer der var med i "Google - guide" hæftet, som jeg bla fandt i Børsen for et stykke tid siden. Hvor man kunne få gode råd til hvorfor netop Adwords virker, og hvad det har gjort godt for diverse netshops  osv...... det er selvfølige en teori, men det er ikke kun Helle de misbruger... de har også andre Key words som de bliver ved med at poste penge via Adwords (...men også på SEO ), med vare/mærker de slet ikke har til salg.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:08

Hej Dennis

Jeg tror også at google ikke tager sig af det. Men du har ret i at det er mange som bliver brugt i deres adwords annoncer - og ikke mindst deres skjulte tekster hvor de optimerer på varemærker som de ikke forhandler. Det er da bare så dårlig stil.... i sær overfor dem som klikker og opdager at det de leder efter ikke er der. Jeg er selv så irriteret over de der parkeringssider hvor man ender med en ny samling adwords.

Mange hilsener Helle

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:09

Dennis S:

Jeg er bange for at Google er "lidt" ligeglad....... De skal jo trods alt bevare de gode kunder, som de gjorde med BMW i sin tid. Smile Netop Smartguy,kids whatever, var netop et af de udvalgte firmaer der var med i "Google - guide" hæftet, som jeg bla fandt i Børsen for et stykke tid siden. Hvor man kunne få gode råd til hvorfor netop Adwords virker, og hvad det har gjort godt for diverse netshops  osv...... det er selvfølige en teori, men det er ikke kun Helle de misbruger... de har også andre Key words som de bliver ved med at poste penge via Adwords (...men også på SEO ), med vare/mærker de slet ikke har til salg.

Hmm - troede de holdt mere øje med det end som så ... de er da oppe på dupperne, hvis man vælger søgeord, der ikke eksisterer på ens side. Men så er der nok ikke så meget at gøre, når det ikke er et beskyttet navn. Måske en advokat vil komme til et andet resultat Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 22:14

Hej Helle

Vend den på hovedet og brug deres navn i dine AdWords annoncer, måske er de til at tale med på et tidspunkt når de ser at du gør det samme. Det kunne jo være du kunne få nogle kunder, og er der nogen som finder det anstødeligt så forklar dem hvorfor du gør det.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 22:25

Hej Helle

Ja fænoment er blevet diskuteret et par gange før, om det dårlig markedsføringsskik, at bruge konkurrenterne i søgeordene. Google er ligeglad, det nytter ikke at kontakte dem. Det bedste du kan gøre er at kontakte en advokat, og forhøre dig om du har en sag. Det kan nemlig afhænge af mange forskellige ting, fx hvis der står KØB IKKE VED BLABLA - vil man nok hurtig få medhold i at dette er ulovligt.

Det er utrolig dårlig stil ja, men det ser juraen desværre ikke så hårdt på. Men forhør dig ved en advokat, de kan hurtig fortælle dig, om det værd at gå i retten med sådan en sag.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:48

Personligt har jeg det ganske fint med at man benytter andres firmanavne i sine annoncer, men ligefrem at bruge selve ordet som blikfrang er dog nok lige i overkanten, men nu de har budt op til bal, hvad så med at lave en landingpage hvorpå der står.

Title tag: Smartkids stjæler af omsætningen. Grov markedsføring af smartkids

Deskription: Kan man stole på virksomheder med skumle markedsføringsmetoder. Læs om smartkids frække forsøg på at hapse intetanende kunder ind på falsk site.

Jeg vil have det helt fint med at smide et link eller 2, mest for at se hvordan de reagerer. Du skal selfølgelig nok fjerne siden igen, når de vågner og ser hvor "uretfærdig" google kan være

Jimmy

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:51

Hej Helle

Du skal klage til Google, og bede dem om at stoppe den pågældende annoncetekst,

uanset om de gør noget eller ej.

Det viser nemlig at du gør noget aktivt for at stoppe det, hvis du blot lader stå til, kan det bruges mod dig

i en eventuel senere retssag.

Du kan henvise til markedsføringsloven, som har klare regler for hvad der er etisk i orden,

og denne annonce har længe overskredet den del af lovgivningen.

Du kan nok ikke gøre noget ved at de bruger dit firmanavn som søgeord, men det er ikke tilladt

at lave den vildledende overskrift, selvom de sætter et spgmtegn efter, jeg mente egentlig heller ikke

at google tillod udråbstegn, spgmtegn osv. i annonceoverskrifter.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 7 (66 indlæg)