Jeg har netop oprettet en gruppe på Facebook, mod avisstøtten - nu må legen høre op. Kig forbi og støt op om kampen - meld dig ind. Morten Lund er allerede medlem. Man må i disse tider sande, at de trykte aviser
ikke kan klare sig på ordenlig vis - de er afhængige af støtte fra
staten. Hvis et medie såvel som en virksomhed ikke kan klare sig selv,
må de lukke - det er naturlig tænkning. Kort sagt: luk lortet, og lad
sunde medier på nettet komme til - vi har set fiaskoer nok. Meld dig
ind hvis du er enig i en liberal tænkning på området.
|
Jeg kan godt se din tankegang, men det er stadig ikke alle, der har en computer og dermed adgang til internettet. Så kan du selvfølgelig komme med det argument, at folk kan gå på biblioteket, hvortil jeg kan svare, at jeg kender til mennesker, som slet ikke kan tåle en computer pga brugen af bromerede flammehæmmere, tungmetaller og plastik der afgasser fra de dele, en pc er bygget op af.
En pc skal stå til afgasning flere måneder, før de vil kunne tåle den, en avis skal dog kune afgasse nogle dage.
På samme måde har der vel også mange gange være diskussioner om, hvorvidt DR sender relevante programmer, hvortil jeg stadig er enig i, at visse ting skal der være plads til – uanset at det ikke har så stor interesse, at pengene kommer dertil af sig selv.
Vores verden ville blive meget indskrænket, hvis ikke de små grupper i samfundet også kunne blive hørt. Og information er nu engang den vigtigste kilde til, at et demokrati og velfærdssamfund kan fungere. Mener jeg.