Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drop medie-og avisstøtten på Facebook

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop oprettet en gruppe på Facebook, mod avisstøtten - nu må legen høre op. Kig forbi og støt op om kampen - meld dig ind. Morten Lund er allerede medlem.

Man må i disse tider sande, at de trykte aviser ikke kan klare sig på ordenlig vis - de er afhængige af støtte fra staten. Hvis et medie såvel som en virksomhed ikke kan klare sig selv, må de lukke - det er naturlig tænkning. Kort sagt: luk lortet, og lad sunde medier på nettet komme til - vi har set fiaskoer nok. Meld dig ind hvis du er enig i en liberal tænkning på området.

http://www.facebook.com/group.php?gid=59899286024

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52

Jeg kan godt se din tankegang, men det er stadig ikke alle, der har en computer og dermed adgang til internettet. Så kan du selvfølgelig komme med det argument, at folk kan gå på biblioteket, hvortil jeg kan svare, at jeg kender til mennesker, som slet ikke kan tåle en computer pga brugen af bromerede flammehæmmere, tungmetaller og plastik der afgasser fra de dele, en pc er bygget op af.

En pc skal stå til afgasning flere måneder, før de vil kunne tåle den, en avis skal dog kune afgasse nogle dage.

På samme måde har der vel også mange gange være diskussioner om, hvorvidt DR sender relevante programmer, hvortil jeg stadig er enig i, at visse ting skal der være plads til – uanset at det ikke har så stor interesse, at pengene kommer dertil af sig selv.

Vores verden ville blive meget indskrænket, hvis ikke de små grupper i samfundet også kunne blive hørt. Og information er nu engang den vigtigste kilde til, at et demokrati og velfærdssamfund kan fungere. Mener jeg.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57

Jamen, forskellen er jo bare at DR er publicservice - det er aviserne ikke! Jeg er ikke ude efter DR eller publicservice i al sin almenhed.

Men jeg har et meget liberalt synspunkt på medier. Vi er faktisk nogle der prøver at bygge vores karriere op omkring journalistik og iværksætteri. Og vi har ikke nogen chance mod de store blade, når vi ikke får nogen støtte. Så enten skal alle have, eller også skal ingen have!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:10

sandfær-andersen:

Jeg kan godt se din tankegang, men det er stadig ikke alle, der har en computer og dermed adgang til internettet. Så kan du selvfølgelig komme med det argument, at folk kan gå på biblioteket, hvortil jeg kan svare, at jeg kender til mennesker, som slet ikke kan tåle en computer pga brugen af bromerede flammehæmmere, tungmetaller og plastik der afgasser fra de dele, en pc er bygget op af.

En pc skal stå til afgasning flere måneder, før de vil kunne tåle den, en avis skal dog kune afgasse nogle dage.

På samme måde har der vel også mange gange være diskussioner om, hvorvidt DR sender relevante programmer, hvortil jeg stadig er enig i, at visse ting skal der være plads til – uanset at det ikke har så stor interesse, at pengene kommer dertil af sig selv.

Vores verden ville blive meget indskrænket, hvis ikke de små grupper i samfundet også kunne blive hørt. Og information er nu engang den vigtigste kilde til, at et demokrati og velfærdssamfund kan fungere. Mener jeg.

Jeg har hørt om folk der både er alergiske over for papir og computere, derfor vil jeg gerne slå et slag for at vi omdeler stentavler til alle byer hver morgen. Det bliver selvfølgelig dyrt, men demokratiet kan ikke klare sig uden...
Udviklingen kan vi ikke stoppe og så må man lave en duftfri computer på biblioteket, det kan sikkert gøres billigere end de 1 1/2 milliard kroner der bruges på avistilskud..

Dbh Martin

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej OHN

Har hermed meldt mig ind i din gruppe på Facebook, fordi at jeg har samme synspunkt.

Men jeg skriver egentlig fordi at jeg samtidig har kigget på din hjemmeside/hjemmesider!

Fantastisk at du er samme alder som jeg og allerede med så meget erfaring og langt fremme i skoene Big Smile

Mvh Winther

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Martin Thorborg:
Udviklingen kan vi ikke stoppe og så må man lave en duftfri computer på biblioteket, det kan sikkert gøres billigere end de 1 1/2 milliard kroner der bruges på avistilskud..

Det burde ikke være specielt svært. Det er jo bare et spørgsmål om at placere det hele i et andet lokale. Man kan jo allerede nu placere computeren i et helt andet lokale, og så bare trække et kabel med 2x usb til harddisk og mus samt én til skærmen. Hvis skærmen også oser for meget, må den jo placeres på den anden side af et vindue... hvis jeg en dag bliver allergisk overfor pc-dufte, skal jeg nok være den første til at lave en Do-It-Your-Self guide :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:59

Tommy:

Martin Thorborg:

Det burde ikke være specielt svært. Det er jo bare et spørgsmål om at placere det hele i et andet lokale. Man kan jo allerede nu placere computeren i et helt andet lokale, og så bare trække et kabel med 2x usb til harddisk og mus samt én til skærmen. Hvis skærmen også oser for meget, må den jo placeres på den anden side af et vindue... hvis jeg en dag bliver allergisk overfor pc-dufte, skal jeg nok være den første til at lave en Do-It-Your-Self guide :)

Det lyder jo rigtig godt – dejligt med en debat på området. For som det er i dag, er det ikke anerkendt, at folk har disse problemer, og derfor tages der ikke hensyn. Kan vi få en debat i gang, er der også kortere vej til at få afskaffet avis-støtten. For så er der ikke et argument for at bibeholde den.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)