Er der nogen der har noget dokumentation for ovenstående påstande?
Det er ikke hver måned jeg klikker på betalte annoncer men jeg kligger dagligt på organiske resultater. Når jeg klikker på annoncer er det ½ af gangende for at straffe annoncøren.
"Straffe annoncøren", helt ærlig - jeg tror man kan få hjælp mod en trang til at trykke på konkurrenters links og straffe dem
Min fuldstændig udokumenterede påstand er at halvdelen eller mere trykker på en adwords reklame - 8 ud af 10 aner efter min mening stadig overhovdet ikke hvad der er reklamer og hvad organiske resultater er. Yderligere er brugeren bedøvende ligeglade,bare de finder det de søger tror jeg.
Spørg 5 af dine venner og bekendte som ikke er i IT branchen om de kender forskeld - jeg tror det ikke.
Det er ikke hver måned jeg klikker på betalte annoncer men jeg kligger dagligt på organiske resultater. Når jeg klikker på annoncer er det ½ af gangende for at straffe annoncøren.
Ja, jeg tror jeg har det på samme måde. Men det er også lidt fordi jeg ved at det er PPC og derfor tit finder samme butik, bare i de organiske resultater for at det ikke skal koste dem penge :)
"Straffe annoncøren", helt ærlig - jeg tror man kan få hjælp mod en trang til at trykke på konkurrenters links og straffe dem
Lad mig forsvare min forkerte opførsel med at sige at jeg straffrer Typo3-sælgere ved at klikke når jeg søger på 'Joomla'. Jeg har det godt med at nogen betaler en 5'er for lidt for friske tricks. Jeg er slået hjem på resten, så det må jeg jo undersøge om du har en pointe og vende tilbage.
Min fuldstændig udokumenterede påstand er at halvdelen eller mere trykker på en adwords reklame - 8 ud af 10 aner efter min mening stadig overhovdet ikke hvad der er reklamer og hvad organiske resultater er. Yderligere er brugeren bedøvende ligeglade,bare de finder det de søger tror jeg.
Men google har stadig gjort lidt for at adskille dem fra de organiske resultater både af placering og udseende, så jeg tror alligevel der er mange der "sortere" dem væk, og klikker på de organiske resultater. På samme måde som man ser bort fra banner reklamer og kun ser det egentlige indhold. Sådan tror jeg hurtigt den menneskelige hjerne begynder at arbejde. Også selvom man ikke aner noget om IT :)
På dette tidspunkt af døgnet og fem minutter før sengetid, kan jeg kun lige finde den her stump dokumentation frem fra gemmerne. Det er et gammel eye-tracking heat map, som viser, at dobbelt så mange ser på de organiske resultater sammenlignet med de betalte i sidebaren.
Der findes vist også nogle andre undersøgelser derude på nettet, men dem kunne jeg ikke lige genfinde på en to-minutters søgning.
På dette tidspunkt af døgnet og fem minutter før sengetid, kan jeg kun lige finde den her stump dokumentation frem fra gemmerne. Det er et gammel eye-tracking heat map, som viser, at dobbelt så mange ser på de organiske resultater sammenlignet med de betalte i sidebaren.
Der findes vist også nogle andre undersøgelser derude på nettet, men dem kunne jeg ikke lige genfinde på en to-minutters søgning.
Mange tak for dit "sene" svar :)
Det heatmap viser dog ikke hvor meget opmærksomhed Adwords ville få hvis de lå placeret over de organiske istedet for ude i siden.
Mon Google offentliggører gennemsnitlig CTR på Adwords/organisk? Det ville jo være det allerbedste...
Det heatmap viser dog ikke hvor meget opmærksomhed Adwords ville få hvis de lå placeret over de organiske istedet for ude i siden.
Jeg mindes at være blevet præsenteret for et heatmap, hvor google også havde sponserede links i toppen. De fik mere opmærksomhed end dem i højre side, men slet ikke lige så meget opmærksomhed som de første organiske. Jeg har prøvet at lede efter det, men kunne desværre ikke lige finde det.
Anyway, så er det bevis for at folk generelt tilægger de organiske resultater meget mere troværdighed. Jeg kender det også fra mig selv. Jeg gidder egentlig ikke se dem der har betalt mest, men hellere dem som google ranker højt. Jeg tror også alle SEO eksperterne vil mene at organiske resultater er bedst - Det er jo mere eller mindre deres eksistensberretigelse ;-)
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.