Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk CVR i England eller?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har planlagt at bosætte mig i England fra marts måned og 12 måneder frem.
Jeg har mit eget enkeltmandsfirma (Hvor jeg laver grafisk arbejde)

Kan jeg:

Kan jeg arbejde fra England med mine nuværende danske kunder (Med mit danske CVR Nr.)
Må jeg fakturere engelske kunder med mit danske CVR Nr.?

I hvilket land skal jeg betale skat og moms?
Må jeg have "Medhjælpende hustru" uden at ansætte min kone? (Hun er også grafiker)
Hvis jeg er nød til at oprette en engelsk enkeltmands virksomhed i England - Hvordan bærer jeg mig så ad med dette?
Hvilken er den bedste løsning? Skal jeg gribe det anderledes an?
Jeg har snakket med Told & Skat, den danske ambassade i London, den engelske ambssade i København og Selskabs & ehvervs styrelsen.
Uden at kunne få svar på dette.

Kan i hjælpe mig?

På forhånd tak.
//Theis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58

Hej Theis!

Kunne du ikke bruge mit telefonsvar til noget?

Tilmeldt 26. Jan 09
Skrevet kl. 01:01

Hej Peter,

Både og - Jeg får hele tiden nye input fra folk. (folk som siger det ene og andre som siger noget andet)

Jeg ved ikke hvad der er det mest rigtige.

Jeg kunne godt tænke mig at der var nogle som sagde "du skal gøre sådan og sådan det er det mest rigtige".

- Derfor skrev jeg herinde.

Men i må meget gerne hjælpe mig på vej i den rigtige retning. 

Tilmeldt 26. Jan 09
Skrevet kl. 10:39

Skulle mig sprøgsmål have været postet i en anden tråd? Siden jeg ikke får nogle tilbagemeldinger?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:47

Graphicarts:
Skulle mig sprøgsmål have været postet i en anden tråd? Siden jeg ikke får nogle tilbagemeldinger?

Næ - men hvis Peter allerede har været inden over, hvorfor så bruge tid på de spørgsmål. Peter's svar plejer at være fornuftige.

Henrik

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:56

Hej

Jeg har selv planer om at flytte til Skotland. Det, jeg har fundet ud af er:

Ja, du kan arbejde fra England med dit danske firma. Og ja, du må gerne fakturere engelske kunder med dit danske cvr nr. Du skal bare sørge for at du overholder engelsk lovgivning.

Du skal betale skat og moms i England, da du er bosiddende der. Desuden skal du betale et beløb til sociale ydelser; jeg kan ikke lige huske, hvad det hedder. Du bør få fat i en revisor, der kender til reglerne. Hvad jeg har snuset op er, at der findes en engelsk skatteordning, der hedder "resident but not domiciled". Efter den kan du faktisk tjene penge i DK uden at betale skat af dem, hverken i DK eller i England, så længe du ikke indfører pengene til Storbritannien - de skal altså blive stående på en konto i et dansk pengeinstitut. Om du skal betale socialbidrag af dem, ved jeg ikke.

Da du følger de engelske skatteregler, skal du undersøge, om der er noget, der hedder medhjælpende hustru efter de regler. Det engelske skatteår starter 6. april. Skatten er 20% indtil et vist beløb, og derefter 40%. De sociale ydelser er vistnok omkring 8%.

Finder du ud af mere end det, jeg har skrevet, må du meget gerne skrive det herinde.

Kristian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)