|
Hej Theis!
Kunne du ikke bruge mit telefonsvar til noget?
|
Hej Theis! Kunne du ikke bruge mit telefonsvar til noget? |
Hej Peter, Både og - Jeg får hele tiden nye input fra folk. (folk som siger det ene og andre som siger noget andet) Jeg ved ikke hvad der er det mest rigtige. Jeg kunne godt tænke mig at der var nogle som sagde "du skal gøre sådan og sådan det er det mest rigtige". - Derfor skrev jeg herinde. Men i må meget gerne hjælpe mig på vej i den rigtige retning. |
Næ - men hvis Peter allerede har været inden over, hvorfor så bruge tid på de spørgsmål. Peter's svar plejer at være fornuftige. Henrik |
Hej Jeg har selv planer om at flytte til Skotland. Det, jeg har fundet ud af er: Ja, du kan arbejde fra England med dit danske firma. Og ja, du må gerne fakturere engelske kunder med dit danske cvr nr. Du skal bare sørge for at du overholder engelsk lovgivning. Du skal betale skat og moms i England, da du er bosiddende der. Desuden skal du betale et beløb til sociale ydelser; jeg kan ikke lige huske, hvad det hedder. Du bør få fat i en revisor, der kender til reglerne. Hvad jeg har snuset op er, at der findes en engelsk skatteordning, der hedder "resident but not domiciled". Efter den kan du faktisk tjene penge i DK uden at betale skat af dem, hverken i DK eller i England, så længe du ikke indfører pengene til Storbritannien - de skal altså blive stående på en konto i et dansk pengeinstitut. Om du skal betale socialbidrag af dem, ved jeg ikke. Da du følger de engelske skatteregler, skal du undersøge, om der er noget, der hedder medhjælpende hustru efter de regler. Det engelske skatteår starter 6. april. Skatten er 20% indtil et vist beløb, og derefter 40%. De sociale ydelser er vistnok omkring 8%. Finder du ud af mere end det, jeg har skrevet, må du meget gerne skrive det herinde. Kristian
|