Ja jeg vil starte med at indlede.... nøj jeg føler mig dum...
Jeg startede mit firma d. 1 maj 2008, og tænkte dengang mit regnskab skal da bare gå fra d. 1 maj til 31 april 2009, men som jeg kan se nu skulle jeg jo have afsluttet det hele d. 31 december 2008.
Problemet ligger i at jeg har mit regnskab i Summa Summarum, og jeg har lavet posteringer her efter d. 1 januar, og summa siger jeg derfor ikke kan lave mit regnskab om til at få til d. 31 december.
Hvad dælen gør jeg nu?
Mener der er noget om at man kan gøre det første år i 18 måneder, men så kommer jeg kun hen til oktober jo.
Hilsen ham med de grå hår i hovedet, og som føler sig rigtig dum.
Ville jeg ikke kunne klare det her ved at oprette et nyt regnskab i summa summarum, og så taste alle mine posteringer ind igen (ved det vil tage tid), og så bare stoppe når jeg når til d. 31 december, printe mit årsregnskab for 2008 ud, og så indtaste de posteringer jeg har lavet frem til i dag, og køre videre derfra.
Ville jeg ikke kunne gøre det på den måde? det vil nok tage noget tid, men hvis det er det der skal til er det jo helt fint.
Ville bare lige fortælle at jeg nu har siddet og skrevet det hele ind igen, og det virkede, jeg har i hvert fald fået det afsluttet, og det ser sørme ud til at det hele stemmer. Så det er jo dejligt.
altså den sagde til mig, at når jeg havde lavet posteringer i år 2009 kunne jeg ikke lave regnskabet om til at slutte d. 31 december i stedet for det jeg havde sat den til.
Men nu har jeg lært af mine fejl, og det er jo også dejlig positivt, og at det hele så stemmer er jo bare endnu bedre :)