Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interesseret i MLM

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Godeftermiddag

 
Jeg har igennem et par måneder ledt efter noget inden for MLM, men synes det er svært og nogen gange meget uoverskueligt at hitte rede på.
Tilfældigvis faldt jeg over dette forum, som jeg synes virker til at være sagligt og informativt, og her vil jeg gerne kaste en bold op i luften, så kan dem som det måtte have interesse for forsøge at gribe den ).
 
Jeg vil meget gerne præsenteres for DIT koncept inden for MLM - Eneste krav jeg stiller er at jeg ikke ønsker at betale store beløb som jeg så senere skal opdrive fra nye kunder + konceptet skal omfatte produkter man kan stå inde for.
 
Kort om mig selv: Jeg er 29 år, bosiddende i Kbh. - Jeg arbejder i dag som salgskonsulent ( kørende sælger ) og har igennem min "korte" erhvervskarriere hele tiden haft med Salg og Service at gøre.
 
I første omgang vil jeg meget gerne have noget information på mail, eller du kan alternativt ligge en web-adresse i dit svar.
 
Ser frem til at høre fra dig.
 
Med venlig hilsen
 
Lars
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Det er cool at du få materiale på mail, men det vil også være super hvis der kom lidt ind i debatten her.
Der er uden tvivl en del læsere der er interesseret i et godt og reelt mlm koncept her, så jeg vil opfordre til at diverse udbydere præssenterede sig selv.

Dbh Martin
 
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Sad lige et øjeblik og overvejede hvorvidt jeg skulle tage din opfordring op, Martin, men springer lige ud i et par skud fra hoften, men bliver generelle betragtninger, ikke en specifik reklame for min forretning (kun lidt).
 
Når man objektivt skal se på de selskaber, som man kan involvere sig i herhjemme, bør man se på markedstrends; hvad rykker, hvad er her om 10, 20 og 30 år - her tænker jeg specifikt på selve markedet, selve produktet og produktlinien.
 
Tag eks. ALOE VERA - Aloe er det samme idag, som det var for 25 år siden - og vil være det samme om 25 år - markedet, efterspørgslen og behovet vil stadig være her om 25 år, uanset andre fantastiske planter og frugter med tilsvarende effekter.
 
Telefoni var noget helt andet for 5 år siden end det er idag - og vil være et markant anderledes produkt på et marked som konstant er i forandring. Hvis du bliver ringet op via SKYPE af en som vil sælge telefoni eller forretningspotentialet med telefoni, bør du nok tage euforien med en vis blanding af skeptisme og humor.
 
Wellness markedet er det marked og område som vokser allerhurtigst - og som vil være lige så aktuelt i fremtiden, som det er nu - det er derfor heller ikke uden grund af de største Network Marketing selskaber, de sundeste og mest interessante selskaber beskæftigere sig med wellness; Herbalife, Forever Living, Tahitian Noni International, Nu-Skin.
 
- Pointen er, at du skal vælge et marked som er i vækst langsigtet.
- Produktet!
- Du skal kigge på selskabets vision
- Selskabets vækst, selskabets fakta
- Marketingplanen
- Selskabets branding strategi
 
Det der gør at jeg allerede i 1999 tog fat i selskabet jeg fortsat repræsentere (til trods for at markedet i EU først officielt blev åbnet i 2004 ovenpå EU godkendelse i 2003, skyldes en objektiv vurdering udfra de kriterier som jeg netop ar nævnt, men før jeg forklarer hver enkelt successkriterie, bør man nok læse min historie her.
 
Langsigtet vækst:
Vores selskab er idag, 9 år efter vi lancherede vores banebrydende og markedsledende produkt der, ganske som Forever Living´s Aloe Vera, var med til at definere et helt nyt marked; Tahitian Noni Juice (og Tahitian Noni relateret produkter) repræsenteret i mere end 70 lande, hvor af knap 40 er officielt åbnet, de øvrige markeder er åbnet for forretning efter samme virkbare og fuldt funktionelle forrentingsmodel, som jeg har beskæftiget mig med længe før Danmark officielt åbnede (i 2004). Med så mange lande, betyder det at vækstpotentialet er enormt - men det kommer ikke uden et produkt!
 
Produkt:
Før 1996 kendte ingen til "noni" i den vestlige verden. Noni er en frugt, som har vist sig at indeholde alle de vigtige elementer, som vi hver især har brug for; ung som gammel, Burholt som Thorborg, sund som syg. Vi var først på markedet - derfor har vi fortsat 95% af det globale marked, til trods for 200-300 kopiprodukter i kølvandet.
Hvorfor? Fordi produktet virker! - og fordi vi har set Coca Cola over skuldrene - forståelsen af vigtigheden i BRANDING!
 
Uden iøvrigt at anfægte Forever Living, som på alle mulige måder er konger på Aloe Vera markedet, ISÆR i Skandinavien - så er det interessant at til trods for at Aloe Vera markedet globalt anslåes at have en værdi på op mod 120 milliarder, så sidder Forever kun på 2-3% - d

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars
 
Jeg har prøvet forskellige selskaber indenfor NetværksMarkedsføring (NM). 
 
I øjeblikket arbejder jeg fuldt ud med ACN, som opererer indenfor telekommunikation og energi, dvs. serviceydelser som ALLE folk i den vestlige verden bruger i forvejen. På paletten af serviceydelser har vi: Fastnet-telefoni, fastnet-abonnement, mobil-telefoni, internet, VoIP-telefoni, elektricitet og gas.
 
Det koster IKKE noget at starte op i ACN (i hvert fald ikke i mit team), men man bør have mindst 20 kunder som grundlag i sin forretning.
 
ACN er en ny form for NM, der hedder ''Referral Marketing'' (RF), hvilket betyder, at man som repræsentant for ACN henviser en kunde til ACN, som herefter står for alt fakturering og servicering af sine kunder. Man bliver som belønning for dette betalt en provision hver måned af alle sine kunders telefonregninger, lige så længe at dine kunder er kunder hos ACN.
 
Dette kaldes en ÆGTE tilbagevendende indkomst eller vedvarende indtægt.
 
Man skal som repræsentant IKKE sælge eller gensælge et produkt. Der er således ingen penge indvolveret mellem repræsentanten og kunderne. Man skal ikke ud med hatten i hånden og dele girokort ud til kunderne og høre om de vil være kunder igen i næste måned.
 
Der er INGEN månedlige kvalifikationskrav hos ACN. 
 
Kunderne ringer GRATIS til hinanden på fastnet med telefonordningen ACN-2-ACN og kunderne henviser således også selv til nye kunder.
ACN''s priser er altid billigere end det gamle telemonopolselskab''s priser - dvs. ACN er ca. 30 % billigere end TDC og på linie med Tele2 og Telia m.m.
Vi konkurrerer dog IKKE på prisen, da vi primært henvender os til det ''varme marked'' dvs. familie, venner, veninder og bekendte.
ACN''s kundeformidlingssystem tager ca. 1-2 kvarter at lære - dvs. det er enkelt og duplikerbart, hvilket er et vigtigt kriterie for succes.
 
Udover at opbygge et netværk af kunder - gælder det selvfølgelig også om at hjælpe nye repræsentanter i gang - og således optjene en provision af sin organisations kunder. Hver gang man hjælper en ny repræsentant GRATIS i gang - tjener man selv en KundeFormidlingsBonus på op til 1475 DKK.
 
Man tjener op til 10 % på sine egne kunder - samt op til 6 % på sin organisations kunder.
 
Man tjener kun en provision på sin organisations kunder i op til 7 niveauer - for ellers hænger økonomien ikke sammen.
Provisionen stiger ud gennem niveauerne - højest i det 7. niveau på 6 %.
 
Regne-eksempel: Antag at du på sigt har udbygget din forretning i 7 niveauer, og at du har i dit 7. niveau ca. 100 repræsentanter, som hver har kun ca. 20 kunder, som hver har en telefonregning på ca. 150 DKK. Dette giver følgende tilbagevende i
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte at nævne, at en væsentlig fordel ved Referral Marketing som fx ACN er, at man INTET varelager har - udover blanketter til kundeaftaler og repræsentantaftaler.

Man skal således IKKE selv lægge en masse penge ud og købe en masse produkter, som man risikerer bliver for gamle (fx fødevarer og kosmetik) eller som man bare ikke kan få solgt (fx husholdningsartikler).
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Krabsen - du glemte vist nok også at nævne, at det koster noget at komme med (var det ca. 5000 kr.) og at det koster noget at få lov at blive ved med at være med (var det ca. 1000 kr. pr. år).

Derudover glemte du at gøre det fuldstændigt klart, at indtjeningen primært ligger i at hverve nye forhandlere og kun sekundært i indtægter fra folks telefoni.
 
ACN er ikke en ny form for Network Marketing - det det er for mig at se en meget gammel form kendt under navne som Kædebreve og Pyramidespil.
 
Hans
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg skrev, at det IKKE kostede noget hos mig.

Hver ACN-repræsentant er chef i sin egen forretning og jeg kan således KUN tale for min egen forretning, hvad andre repræsentanter bygger deres teams på, kan jeg naturligvis ikke tage ansvaret for.
 
Det er rigtigt, at det koster 400 Euro dvs. 3000 DKK + moms for at blive registreret som repræsentant hos ACN. Dette er en form for licens, man betaler for at have lov til at formidle kunder til ACN.
Det er samtidig en slags outsourching-aftale, hvor ACN varetager fakturering og servicering af kunderne, samt flytter kunderne fra de andre teleselskaber, hvilket jo ikke er en gratis proces, selv om det dog er gratis for kunden. Man får sin egen hjemmeside, hvor man kan se sin personlige hjemmeside - og man får tilsendt startmateriale, CD''ere, DVD''ere samt meget mere til at kunne bygge sin forretning.
 
Opstartsgebyret går altså til ACN - og altså IKKE til sponsor eller andre repræsentanter i organisationen.
 
Når man starter en ny repræsentant op, så er man SPONSOR, - det kalder vi det.
 
I min forretning betyder det, at JEG som sponsor betaler opstartsgebyret på 3000,- DKK for den nye repræsentant, således at vedkommende netop IKKE skal forledes til at tro, at pengene er tabt eller det er en eller anden form for pengespil.
Jeg hjælper efterfølgende den nye repræsentant med at formidle 20 kunder, for så bliver pengene nemlig tilbagebetalt fra ACN i form af en KundeFormidlingsBonus (og så tager jeg selvfølgelig mine 3000 DKK igen).
 
På denne måde sikrer jeg mig:
1. At den nye repræsentant IKKE mister nogle penge i opstarten.
2. At repræsentanten formidler mindst 20 kunder sammen med mig som en slags kørelærer.
3. At repræsentanten bliver oplært forsvarligt og på den rigtige måde.
4. At alle gode spørgsmål får de rigtige svar - den nye person kan jo ikke vide alt.
5. I det hele taget at den nye repræsentant får en succes-oplevelse i starten.
6. At jeg kan danne mig et billede af den nye repræsentants stærke og mindre stærke sider - og efterfølgende lave en personlig udviklingsplan for dette.
 
Det er IKKE i min eller ACN''s interesse at nogle mister penge på ACN - eller at den nye repræsentant IKKE formidler nogle kunder.
 
Det er også rigtigt, at det koster 150 Euro dvs. 1100 DKK at forny sin licens hos ACN - og denne betaler jeg IKKE. Men med 20+ personlige kunder er de jo hurtigt tjent ind. Dette licensgebyr er en slags andel i firmaet til at betale for de ca. 3000 fastlønnede medarbejdere i kundeservice og repræsentantservice på hovedkontorerne samt kontorleje, udvikling af nye produkter, åbning af nye markeder m.m.
 
NB. Dette er skrevet af en uafhængig repræsentant for ACN og er således ikke nødvendigvis gældende for alle ACN-repræsentanter i Danmark.
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

At indtjeningen primært ligger i at sponsorere nye repræsentanter ved jeg ikke, hvor du har fra...!?

Fakta er:
At man får en engangsbelønning for at hjælpe en ny repræsentant med at formidle 20 kunder - og efterfølgende får man en vedvarende indtægt dvs. en provision på disse kunders telefoni-omsætning...!?
 
Hvad vil du helst have - 5000 DKK for at bygge en dør eller 1 DKK for hver gang en person gik ud og ind af den...!?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vurderer, at der er sagt nok i den sag til at seriøse iværksættere på egen hånd er i stand til at vurdere konceptet.

mvh Hans
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har du formentlig og forhåbentlig fuldstændig ret i.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)