Det er simpelthen en kongetråd uden lige, den her ;o) Se den her fil - Jeg vil ikke fortælle hvad den handler om Ud af min trå Ud af min tråd etc. Du er dum - Du er også dum I LOVE IT - Lang tid siden at jeg har grinet så meget........... Nej, jeg har ikke set det hele, for det orkede jeg ikke. Stilen/tonen er jo ulidelig, og man fornemmer hurtigt endnu en propagandafilm af ligegyldig karakter. Og rolig nu "Just me". Nu må jeg hellere forsvinde ud af din tråd ;o) |
Oscar sorry men det er svært at formulerer sig 200% korrekt på dansk når man ik har boet i DK i over 3 år og kun skriver dansk lidt i mails og på enkelte forums. Og er enig men lad os tage diskutionen på engelsk eller tysk så, men så taber vi bare alle andre. Tilbage til dig gisp lange indlæg.
Ja der er udbuds og efterspørgsels "inflation" om man vil kalde det det. For det er jo mere tilpasning af priser i en periode. Dvs i 4 mdr kan dine hakkebøffer måske stige 50% i pris men vil naturligt igen falde tilbage på det oprindelige leje. Grunden til dette ik sker i virkeligheden er inflationen der presser priserne op. Se blot 4 mdr tilbage i tiden og du vil se hvordan Kina, Japan, Island (ups en anden grund) samt EU kæmper med inflation... Derfor er din pris inflation ik brugbar da det du henviser til har noget med inflationen at gøre.
Hvad har centralbankerne givet af gode ting til denne verden? Har stillet spørgsmålet flere gange og ingen har endnu kunne nævne bare en ting... Jeg har til gengæld fundet en ting der er så negativ at lige meget hva du kan finde af små bitte argumenter vil de aldrig kunne påvirke inflations snakken i bare en lidt positiv ting. Centralbankerne sætter de økonomiske faktorer ud af spil. Som bevis så se de sidste 3 min af denne film afspillet på Youtube. Så vil du forstå hva det er for en magtfaktor:
Selvfølgelig vil enhver økonomi devaluerer men der er forskel på 5-10% og 96%. Det må du alt andet lige give mig ret i. Om 3-4 år så vil devaluringen nå 99% og det er jo skræmmende. Det er ik så mærkeligt at den ældre del af befolkningen er "fattige". Alt de har tjent i deres arbejdsliv er jo blevet væsentlig mindre værd end da de sled hårdt for de kr.
Nu er verden ik sort/hvid. USA er et kæmpe problem men alting foregår på kryds og tværs. Så dit forslag om at hanke op i USA kan du jo begynde at tænke lidt over, jeg vil påstå det er forsent men leg videre med tanken og tilføj. USAs detailsalg falder ydeligere 30-60% pga økonomiske opstramninger, kan du se effekten på resten af verden?
Jeg klager over centralbankerne for det er dem der årsagen til alt der sker. Igen se hele den film på Youtube der er i denne besvarelse og du vil forstå meget bedre. Det er svært at forklare disse ting da det kræver folk forstår grundtingene i hvordan TRADE/handel foregår på verdensplan både med fysiske varer men ikke mindst med valuta og indenfor banksektoren. Hvis der ingen centralbanker var så var der heller ingen til at trykke penge. Ergo ville alle lande in USA kun kunne bruge de penge der er i kassen for at gøre det meget firkantet. Ligesom dig og mig. Vi kan bruge det der står på kontoen og er den tom ja så er det øv indtil den første, eller med mindre man kan låne af en anden. Og det er sådan tingene skal være. Du går jo ik ud og trykker penge på din kopimaskine når du mangler. Det ville du anse for snyd. Men det er reelt det der foregår... Hvor kommer alle de penge fra til alle de bankpakker der er lavet world wide? Svaret er kopimaskiner hos centralbankerne, eller dvs de er jo bare elektroniske.
Centralbankerne sætter de normale økonomiske systemer ud af spil og glem alt om at rydde op. Hvis der bliver ryddet op ja så velkommen tilbage til stenalderen. Som jeg skrev i mit første indlæg er der meget vi ik ønsker at vide og centralbankerne er en fiktiv ting du har tillid til, men hvorfor? Du kan ik give et eneste svar på hvorfor du har det... Jo fordi du skal ellers bryde den verden sammen som du ser for øjnene af dig.
Igen verden er en stor manipulation og så må man tro på det man gerne vil. Og du må gerne sige det er plat at påstå men synes nu ik folk skal kalde facts for latterlige... For det er som regel sandheden om den er sød eller virkelig ond at se i øjnene.
Enig med at guld er en ressource men det er nu og engang den alt valuta er baseret på. Vi kan jo ik ændre det til æbler eller gulerødder fordi vi synes det er sjovere :D
Problemet er ik mennesker men systemet der styre det. Det hele er et fiktivt system som alle har tillid til inkl jeg selv, jeg skal have det ellers av av av... Men derfor må jeg godt være kritisk og sætte spørgsmålstegn uden at skulle kaldes for en kult eller sekt. Det eneste jeg har vist indtil nu er facts og jeg synes den video der henvises til er mega dårlig og har henvist til bedre. Men sådan er det jo.
Jeg ved ik om det er nemmere at erstatte nogle der skal bevarer en hemmelighed eller lave det om. Går USA konkurs er det vel hip som hap... Resultatet bliver det samme... Jeg er desværre ik nok inde i det til at kunne gik det der bare ligner et lille forslag til en løsning. Jeg ved kun på sådan begynder stadiet og alt jeg ved er indsamlet gennem handel med aktier samt flere portaler med erhvervsinfo som er kritisk og ik REUTERS copypast crap (se TV Avisen og Nyhederne og du vil se de siger næsten tingene ordret ens... skræmmende verden hvor ingen stiller de kritiske spørgsmål mere)
Enig for systemet er jo fiktivt. Det der påstås er jo reelt ikke virkelighed. Så konstruktionen af en fiktiv virkelighed er årsagen til inflation og det vil du hurtigt forstå hvis du bruge 45 min af dit liv på at se nok en af de mest sigende film om verdens økonomien på Youtube ;)