Hans vi diskuterer 2 forskellige ting og det bunder i du ik har set filmen. Det jeg har kommenteret er filmens holdning osv og den besvarer du så selvom du ik har set den hvorefter det giver nogle mærkelige svar frem og tilbage.
Jeg er ik intra i at diskuterer stor-økonomi jeg diskuterer det punkt som den film der er i starten primært drejer sig om nemlig Centralbankerne... Det burde du efterhånden os kunne se ud fra mine svar om de er 100% korrekt formuleret eller kun 80% korrekt.
Når vi snakker manipulation så er medier som TV Avisen og Nyhederne vestlig manipulerende. For at skære dette os ud i pap er her lige et par eksempler:
1: Krigen i Israle-Gaza-Vestbredden. Du ser kun denne krig som om det er "slynglerne" fra Palistina der laver ballade. Der fokuseres på det er dem der starter mm. Alt er set med amerikanske/vestlige briller. Men er det sandheden? Hvorfor fortæller disse medier aldrig at oprettelsen af Israel skete med vold, magt og fordrivelse af et folkefærd? Hvorfor ser man aldrig billeder direkte fra de steder hvor der bombes så man virkelig kan se skaderne og ødelæggelserne, men det pakkes ind i at 7 er døde, 30 er såret og lalala. Jo fordi hvis du ser det fra Palistinæsernes synsvinkel er det pludselig os selv der er onde og os der er dem som dræber uskyldige mm
2: Hvem bestemmer egentlig hvem der er gode i denne verden og hvem der er onde? Hvorfor fremstilles lande som Iran, Pakistan, Kina, Rusland mm som onde og fjenden? Hvem er det der får banket det ind i hovedet på os fra meget små? Er der overhovedet nogen der siger det ik er selvforskyldt og vestens egen arrogance der har fået konflikter med disse lande til at opstå, fremfor dem der truer os?
3: World Trade Center bombningen. Hvordan kan verdens historiens største og bedst udførte demolision og selvmords angreb blive brugt som et terror angreb og medføre at der indføres så mange nye sindsyge regler og love, at vi knap nok kan slå en prut uden at nogen i USA mm ved det? Hvem får alle til at tro på at det var terror og får folks følelser og had frem mod lande i den tredje verden? Gør landene det selv eller er det vores egne nyheder? Og har du seriøst nogen sinde set nogen på TV der satte spørgsmålstegn ved hele dette setup? Jeg har ik og det er faktisk forunderligt når du tænker på hvor wierd hele det setup osv var. Ingen tør offentligt på TV sætte spørgsmålstegn ved noget hvor beviserne igen er tydelige, men det er bedst ik at kende sandheden...
4: Hvornår har TV Avisen eller Nyhederne været kritiske i en sag? Hvorfor er alt copy past Reuters? Tag Stein Bagger sagen som eksempel. I løbet af 10 dage var der dagligt over 5 usande historier i vores medier der gjorde sandheden ik kom rigtig frem. Det skete måske 1-3 dage senere men der var det jo for sent for folk snakker. Hvem præger folks holdning der? Et godt eksempel er at en herinde i en debat om Morten Lund, Skype - Zyb -ex Nyhedsavisen osv kaldte manden for en svindler på lige fod med Riskær, Thorsen og Bagger, selvom har intet kriminelt har foretaget sig. Hvem præger denne form for ting ind i hovedet på den almene dansker? Medierne eller kommer det selv?
Ud fra de 4 ovenstående eksempler synes jeg klart man kan se at medierne i den vestlige verden er meget ens sporet og ser tingene fra en vinkel, nemlig den vi gerne vil se og vil have. Der bliver ALDRIG og jeg mener ALDRIG sat spørgsmål ved vestens egne gerninger mm. Hvorfor ik? Fordi så ødelægger man det glansbilled der er skabt af hvor ih ja så gode og godt vi har det... Ret mig eller kommenter hvis du er uenig men er sikker på du nemt kan se jeg har ret..
Nu nævner jeg Epn fordi jeg anser det som en af de mest troværdige erhvervssider sammen med børsen, for der er ik så meget copy past fra Reuters. De har dybde borende journalister og laver meget research og jeg er sikker på en tur rundt på siden vil bekræfte dette. At jeg så henviser til 2 artikler fra vel ansete proffessorer der tidligere har haft ret, betyder vel ik at det blot er pga de bekræfter noget. Kan du måske nogen steder finde noget der modbeviser det jeg siger? Synes nu jeg har fået vist at det meste at det jeg har sagt ik er bluff men at der faktisk ligger kilder og beviser bag...
Til sidst vil jeg sige jeg intet kender til det der The Venus Project som du så gerne vil have mig til at være en del af. Jeg aner ik hva det er, hva de laver eller hva de har lavet. Så lad vær med at sige jeg på nogen måder støtter deres organisation eller what ever de har. Jeg kommenterer det filmen har sat spørgsmålstegn ved og har endda linket til 2 film der er MEGET bedre og mere seriøse, uden alt det der kult og "american way of doing it very big". Så hold dig venligst til det jeg skriver og de facts jeg forelægger og tag diskutionen om The Venus Project med en anden der ved hva det er og støtter det... Vi får nemlig ik noget ud af at snakke om det...