Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WOW!.. WOW!.. WOW SIGER JEG BARE! ( EN VIDEO DER ÅBNER DINE ØJNE ) *** 5 STJERNER ***

Side 8 ud af 9 (88 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er simpelthen en kongetråd uden lige, den her ;o)

Se den her fil - Jeg vil ikke fortælle hvad den handler om

Ud af min trå

Ud af min tråd etc.

Du er dum - Du er også dum

I LOVE IT - Lang tid siden at jeg har grinet så meget...........

Nej, jeg har ikke set det hele, for det orkede jeg ikke. Stilen/tonen er jo ulidelig, og man fornemmer hurtigt endnu en propagandafilm af ligegyldig karakter.

Og rolig nu "Just me". Nu må jeg hellere forsvinde ud af din tråd ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oscar sorry men det er svært at formulerer sig 200% korrekt på dansk når man ik har boet i DK i over 3 år og kun skriver dansk lidt i mails og på enkelte forums. Og er enig men lad os tage diskutionen på engelsk eller tysk så, men så taber vi bare alle andre. Tilbage til dig gisp lange indlæg.

Ja der er udbuds og efterspørgsels "inflation" om man vil kalde det det. For det er jo mere tilpasning af priser i en periode. Dvs i 4 mdr kan dine hakkebøffer måske stige 50% i pris men vil naturligt igen falde tilbage på det oprindelige leje. Grunden til dette ik sker i virkeligheden er inflationen der presser priserne op. Se blot 4 mdr tilbage i tiden og du vil se hvordan Kina, Japan, Island (ups en anden grund) samt EU kæmper med inflation... Derfor er din pris inflation ik brugbar da det du henviser til har noget med inflationen at gøre.

Hvad har centralbankerne givet af gode ting til denne verden? Har stillet spørgsmålet flere gange og ingen har endnu kunne nævne bare en ting... Jeg har til gengæld fundet en ting der er så negativ at lige meget hva du kan finde af små bitte argumenter vil de aldrig kunne påvirke inflations snakken i bare en lidt positiv ting. Centralbankerne sætter de økonomiske faktorer ud af spil. Som bevis så se de sidste 3 min af denne film afspillet på Youtube. Så vil du forstå hva det er for en magtfaktor:

Selvfølgelig vil enhver økonomi devaluerer men der er forskel på 5-10% og 96%. Det må du alt andet lige give mig ret i. Om 3-4 år så vil devaluringen nå 99% og det er jo skræmmende. Det er ik så mærkeligt at den ældre del af befolkningen er "fattige". Alt de har tjent i deres arbejdsliv er jo blevet væsentlig mindre værd end da de sled hårdt for de kr.

Nu er verden ik sort/hvid. USA er et kæmpe problem men alting foregår på kryds og tværs. Så dit forslag om at hanke op i USA kan du jo begynde at tænke lidt over, jeg vil påstå det er forsent men leg videre med tanken og tilføj. USAs detailsalg falder ydeligere 30-60% pga økonomiske opstramninger, kan du se effekten på resten af verden?
Jeg klager over centralbankerne for det er dem der årsagen til alt der sker. Igen se hele den film på Youtube der er i denne besvarelse og du vil forstå meget bedre. Det er svært at forklare disse ting da det kræver folk forstår grundtingene i hvordan TRADE/handel foregår på verdensplan både med fysiske varer men ikke mindst med valuta og indenfor banksektoren. Hvis der ingen centralbanker var så var der heller ingen til at trykke penge. Ergo ville alle lande in USA kun kunne bruge de penge der er i kassen for at gøre det meget firkantet. Ligesom dig og mig. Vi kan bruge det der står på kontoen og er den tom ja så er det øv indtil den første, eller med mindre man kan låne af en anden. Og det er sådan tingene skal være. Du går jo ik ud og trykker penge på din kopimaskine når du mangler. Det ville du anse for snyd. Men det er reelt det der foregår... Hvor kommer alle de penge fra til alle de bankpakker der er lavet world wide? Svaret er kopimaskiner hos centralbankerne, eller dvs de er jo bare elektroniske.
Centralbankerne sætter de normale økonomiske systemer ud af spil og glem alt om at rydde op. Hvis der bliver ryddet op ja så velkommen tilbage til stenalderen. Som jeg skrev i mit første indlæg er der meget vi ik ønsker at vide og centralbankerne er en fiktiv ting du har tillid til, men hvorfor? Du kan ik give et eneste svar på hvorfor du har det... Jo fordi du skal ellers bryde den verden sammen som du ser for øjnene af dig.
Igen verden er en stor manipulation og så må man tro på det man gerne vil. Og du må gerne sige det er plat at påstå men synes nu ik folk skal kalde facts for latterlige... For det er som regel sandheden om den er sød eller virkelig ond at se i øjnene.

Enig med at guld er en ressource men det er nu og engang den alt valuta er baseret på. Vi kan jo ik ændre det til æbler eller gulerødder fordi vi synes det er sjovere :D

Problemet er ik mennesker men systemet der styre det. Det hele er et fiktivt system som alle har tillid til inkl jeg selv, jeg skal have det ellers av av av... Men derfor må jeg godt være kritisk og sætte spørgsmålstegn uden at skulle kaldes for en kult eller sekt. Det eneste jeg har vist indtil nu er facts og jeg synes den video der henvises til er mega dårlig og har henvist til bedre. Men sådan er det jo.
Jeg ved ik om det er nemmere at erstatte nogle der skal bevarer en hemmelighed eller lave det om. Går USA konkurs er det vel hip som hap... Resultatet bliver det samme... Jeg er desværre ik nok inde i det til at kunne gik det der bare ligner et lille forslag til en løsning. Jeg ved kun på sådan begynder stadiet og alt jeg ved er indsamlet gennem handel med aktier samt flere portaler med erhvervsinfo som er kritisk og ik REUTERS copypast crap (se TV Avisen og Nyhederne og du vil se de siger næsten tingene ordret ens... skræmmende verden hvor ingen stiller de kritiske spørgsmål mere)

Enig for systemet er jo fiktivt. Det der påstås er jo reelt ikke virkelighed. Så konstruktionen af en fiktiv virkelighed er årsagen til inflation og det vil du hurtigt forstå hvis du bruge 45 min af dit liv på at se nok en af de mest sigende film om verdens økonomien på Youtube ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg har skrevet er filmen i indlæggets start dårlig fordi den er for amerikansk... Se denne i stedet 

Og ja det er blevet en mærkelig tone men prøv du at diskuterer noget seriøst, for Just Me har fat i noget, med Hans som spiller op med han ved det hele, er fordomsfuld osv og når det kommer til så simple ting som inflation så aner han intet om hvor den stammer fra... Så bliver det alt andet lige børnedebat... sorry

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Genial video som kommer med mange spændende og alternative vinkler. Siger ikke at alle påstande er sande, men der er utrolig meget dokumentation blandt ind i sammensætningen, blandt andet omkring terrorangrebet og hvordan det hele måske kunne hænge sammen.

Har dog aldrig set hele filmen, kun udklip.

// Jesper Skov

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig men terrorangebet 11 september har andre relationer end hva angår centralbankernen mm. Men har ik lige selv set det i den video der, men kan du huske hvornår ca i filmen der er noget om terror for så vil jeg da lige tage et kig...

Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:36
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Hold da kæft, hvor har du været Jesper Skov? Så var der endnu en der fattede pointen!

Filmen behøves ikke at være sand hele vejen igennem men den sætter fandeme mange spørgsmål som bare ikke kan tygges med det samme.

Hold op med at mund hugge hinanden "Forskellighed med Respekt"

Der har ikke været noget respekt i dette indlæg og jeg tror ej der har været over 10 som har set Videon færdigt.. ( Ud af 1554 visninger )

Så se den dog eller lad være med at skrive i dette indlæg!

det er jo helt sindsygt hvor barnlig voksne mennesker kan være! ( Ehvervsdrivende )

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

FashionFreakZ UK Ltd:

Hans vi er enige om at man er teknisk konkurs når ens gæld er så stor at den aldrig kan betales tilbage ik?

Jeg har ikke styr på den præcise definition af begrebet "teknisk konkurs" - og jeg er faktisk også ligeglad. Jeg kan godt se, at du gerne vil diskutere stor-økonomi, og jeg tvivler ikke et sekund på, at du har mere forstand på det, end jeg har.

Men i den del af diskussionen, du har ført med mig, har det handlet om mediernes manipulation og troværdighed.

Den omtalte film siger ting, som du er enig i. Derfor betragter du den ikke som manipulerende.
TV-avisen er angiveligt manipulerende, fordi de ikke giver dit billede af historien. Det samme gælder andre medier, du nævner.
Bortset fra ét - nemlig epn. Epn er åbenbart troværdigt og ikke-manipulerende. Kan det tænkes, at de får det fine prædikat, fordi de bringer en artikel eller to, der understøtter dine synspunkter - og så endda kun i et vist omfang, idet artiklerne (eller i hvert fald den af dem som jeg har læst) ikke argumentere for The Venus Project.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:58
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hans vi diskuterer 2 forskellige ting og det bunder i du ik har set filmen. Det jeg har kommenteret er filmens holdning osv og den besvarer du så selvom du ik har set den hvorefter det giver nogle mærkelige svar frem og tilbage.

Jeg er ik intra i at diskuterer stor-økonomi jeg diskuterer det punkt som den film der er i starten primært drejer sig om nemlig Centralbankerne... Det burde du efterhånden os kunne se ud fra mine svar om de er 100% korrekt formuleret eller kun 80% korrekt.

Når vi snakker manipulation så er medier som TV Avisen og Nyhederne vestlig manipulerende. For at skære dette os ud i pap er her lige et par eksempler:

1: Krigen i Israle-Gaza-Vestbredden. Du ser kun denne krig som om det er "slynglerne" fra Palistina der laver ballade. Der fokuseres på det er dem der starter mm. Alt er set med amerikanske/vestlige briller. Men er det sandheden? Hvorfor fortæller disse medier aldrig at oprettelsen af Israel skete med vold, magt og fordrivelse af et folkefærd? Hvorfor ser man aldrig billeder direkte fra de steder hvor der bombes så man virkelig kan se skaderne og ødelæggelserne, men det pakkes ind i at 7 er døde, 30 er såret og lalala. Jo fordi hvis du ser det fra Palistinæsernes synsvinkel er det pludselig os selv der er onde og os der er dem som dræber uskyldige mm

2: Hvem bestemmer egentlig hvem der er gode i denne verden og hvem der er onde? Hvorfor fremstilles lande som Iran, Pakistan, Kina, Rusland mm som onde og fjenden? Hvem er det der får banket det ind i hovedet på os fra meget små? Er der overhovedet nogen der siger det ik er selvforskyldt og vestens egen arrogance der har fået konflikter med disse lande til at opstå, fremfor dem der truer os?

3: World Trade Center bombningen. Hvordan kan verdens historiens største og bedst udførte demolision og selvmords angreb blive brugt som et terror angreb og medføre at der indføres så mange nye sindsyge regler og love, at vi knap nok kan slå en prut uden at nogen i USA mm ved det? Hvem får alle til at tro på at det var terror og får folks følelser og had frem mod lande i den tredje verden? Gør landene det selv eller er det vores egne nyheder? Og har du seriøst nogen sinde set nogen på TV der satte spørgsmålstegn ved hele dette setup? Jeg har ik og det er faktisk forunderligt når du tænker på hvor wierd hele det setup osv var. Ingen tør offentligt på TV sætte spørgsmålstegn ved noget hvor beviserne igen er tydelige, men det er bedst ik at kende sandheden...

4: Hvornår har TV Avisen eller Nyhederne været kritiske i en sag? Hvorfor er alt copy past Reuters? Tag Stein Bagger sagen som eksempel. I løbet af 10 dage var der dagligt over 5 usande historier i vores medier der gjorde sandheden ik kom rigtig frem. Det skete måske 1-3 dage senere men der var det jo for sent for folk snakker. Hvem præger folks holdning der? Et godt eksempel er at en herinde i en debat om Morten Lund, Skype - Zyb -ex Nyhedsavisen osv kaldte manden for en svindler på lige fod med Riskær, Thorsen og Bagger, selvom har intet kriminelt har foretaget sig. Hvem præger denne form for ting ind i hovedet på den almene dansker? Medierne eller kommer det selv?

Ud fra de 4 ovenstående eksempler synes jeg klart man kan se at medierne i den vestlige verden er meget ens sporet og ser tingene fra en vinkel, nemlig den vi gerne vil se og vil have. Der bliver ALDRIG og jeg mener ALDRIG sat spørgsmål ved vestens egne gerninger mm. Hvorfor ik? Fordi så ødelægger man det glansbilled der er skabt af hvor ih ja så gode og godt vi har det... Ret mig eller kommenter hvis du er uenig men er sikker på du nemt kan se jeg har ret..

Nu nævner jeg Epn fordi jeg anser det som en af de mest troværdige erhvervssider sammen med børsen, for der er ik så meget copy past fra Reuters. De har dybde borende journalister og laver meget research og jeg er sikker på en tur rundt på siden vil bekræfte dette. At jeg så henviser til 2 artikler fra vel ansete proffessorer der tidligere har haft ret, betyder vel ik at det blot er pga de bekræfter noget. Kan du måske nogen steder finde noget der modbeviser det jeg siger? Synes nu jeg har fået vist at det meste at det jeg har sagt ik er bluff men at der faktisk ligger kilder og beviser bag...

Til sidst vil jeg sige jeg intet kender til det der The Venus Project som du så gerne vil have mig til at være en del af. Jeg aner ik hva det er, hva de laver eller hva de har lavet. Så lad vær med at sige jeg på nogen måder støtter deres organisation eller what ever de har. Jeg kommenterer det filmen har sat spørgsmålstegn ved og har endda linket til 2 film der er MEGET bedre og mere seriøse, uden alt det der kult og "american way of doing it very big". Så hold dig venligst til det jeg skriver og de facts jeg forelægger og tag diskutionen om The Venus Project med en anden der ved hva det er og støtter det... Vi får nemlig ik noget ud af at snakke om det... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:03
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Men som det sidste for i aften, se filmen eller bare det første 15 min og du vil forstå det jeg skriver fremfor at side og kommenterer på noget som du ik har set. Det er svært at diskuterer en films eller bogs handling med en der aldrig har set eller læst den. Og det er jo faktisk det der sker her ;)

Side 8 ud af 9 (88 indlæg)