Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web-shop overvejer samarbejde med større butikskæde !

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at indgå et samarbejde med én af de større butikskæde inden for vores fagområde. bl.a. for at udvikle virksomheden, samt også udnytte de muligheder der ligger i et samarbejde med sådanne kæder.

Jeg søger jeres råd og vejledning, til hvad jeg skal overveje og forberede inden kontakt med sådanne kæder.

Så har du erfaringer med dette, eller blot et godt råd, hold dig ikke tilbage.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:00

Hej Bjarne

Du skal selvfølgelig gøre dig klart, hvad de kan have ud af at samarbejde med en "lille fisk" som dig. Hvis det er en kæde som i forvejen har planter, må du forvente, at de har adgang til de samme leverandører som dig, så du skal kunne tilbyde dem mere end blot et mellemled til leverandørerne. Hvis det er en kæde, som sælger haveudstyr, men ikke planter (f.eks. et byggemarked), kunne de måske være interesseret i at kunne levere bestemte meget populære planter gennem dig.

Jeg kan ikke sige noget generelt om kontakt med kæder, men jeg ved, du har erfarne "kædefolk" i din omgangskreds. Hvis jeg var dig, ville jeg nok sætte et "testmøde" op med én af dem.

Held og lykke med projektet.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg lige skal forstå ret, du vil levere dine planteprodukter til en større supermarkedskæde?

Jeg ved at Dansk Supermarked, m.v. er benhårde hvad angår køb af varepartier og valg af leverandører. Hvis du først kommer inden for i varmen, vil de presse din pris helt i bund. Ellers vælger de måske en anden leverandør. Nu kender jeg ikke så godt til netop din branche, det gør du sikkert 100 gange bedre end mig, men jeg kunne forestille mig at der er stor konkurrence på markedet i forvejen og at de sikkert også allerede har en leverandør af planter.

Så for mig at se gælder det for dig om at overbevise dem om at netop du har noget at byde ind med - men det kan blive en lang, hård og besværlig proces.

Good luck, som de siger i det vilde vesten. :-)

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 10:40

Hej

Tak for kommentarerne, - det er som sådan ikke de enkelte produkter jeg vil forsøge at sælge til dem, da som I også skriver har Kæderne helt styr på dette felt. Det jeg mener vi kan bidrage med er en god professionel rådgivning om produkterne, samt en eksisterende web-shop med gode relationer til vores kunder, samt en god omsætning.

Derudover har vi et logistiksystem som gør det muligt at leverer lidt uhandy produkter ud til kunderne.

Det jeg leder efter her er flere gode argumenter jeg kan bruge overfor kæderne når jeg skal forhandle med dem..

Fra Egå
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:10

Hej Bjarne

Du kan lige ringe mig op. - Du har mit nummer! Så skal jeg nok give dig lidt gratis tips og tricks.

Jeg har jo været ansat i Dansk Supermarked i 13 år, og mon ikke jeg også kan supplere med at par nye idéer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)