Hej
Jeg overvejer at indgå et samarbejde med én af de større butikskæde inden for vores fagområde. bl.a. for at udvikle virksomheden, samt også udnytte de muligheder der ligger i et samarbejde med sådanne kæder.
Jeg søger jeres råd og vejledning, til hvad jeg skal overveje og forberede inden kontakt med sådanne kæder.
Så har du erfaringer med dette, eller blot et godt råd, hold dig ikke tilbage. |
Hej Bjarne
Du skal selvfølgelig gøre dig klart, hvad de kan have ud af at samarbejde med en "lille fisk" som dig. Hvis det er en kæde som i forvejen har planter, må du forvente, at de har adgang til de samme leverandører som dig, så du skal kunne tilbyde dem mere end blot et mellemled til leverandørerne. Hvis det er en kæde, som sælger haveudstyr, men ikke planter (f.eks. et byggemarked), kunne de måske være interesseret i at kunne levere bestemte meget populære planter gennem dig.
Jeg kan ikke sige noget generelt om kontakt med kæder, men jeg ved, du har erfarne "kædefolk" i din omgangskreds. Hvis jeg var dig, ville jeg nok sætte et "testmøde" op med én af dem.
Held og lykke med projektet.
mvh Hans