Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

massere af opstart intet fuldendt

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er

Jeg vil rose mig selv af at være meget ide rig, men jeg syntes ikke rigtigt at jeg for noget fuldendt,
på mit 28´ende år har jeg haft 3 moms registreret virksomheder "enkeltmands ejet" plus det løse, jeg har haft så sindsyge mange gode "når jeg spøger andre"  ideer, og når jeg får ideen, brænder jeg helt igennem, og går op i den her virksomhed med liv og sjæl, videre udvikler, sætter ting igang osv osv, nu er det så sket igen, mellem jul og nytår fik jeg "syntes jeg selv" en skide god ide og jeg gik igang med at starte den op "en internet tjeneste" og nårede halvejs i projektet og gik død og har nu ikke kigget på det i ca 3 uger og har ikke overskudet til det lige nu, men sådanne har det altid været med de virklig mange ideer jeg har fået gennem mit voksne liv de motivationen dør langsomt ud. selv om jeg sytadig syntes ideen er fed

Har i andre nogle erfaringer med det, hvad gør i andre for at beholde gejsten, søger virkeligt nogle råd til hvordan jeg skal lykkedes med mine ideer, ikke så meget med at tjene på det, det er ikke det issue der er størst, men bare at få sejlet båden i havn, kom frisk med ideer jeg er meget lydhør

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:17

Ja, det kræver jo at man er vedholdende, ellers er det 100% ligegyldigt med gode idéer ;o)

Kan det have noget at gøre med at du mister overblikket og dermed mister lysten? Måske skal du bare ikke være iværksætterWink (Læs: et forsøg på at give dig et spark i r....)

Det kunne være at du skulle finde dig en partner. Så er man automatisk mere forpligtet, når man har lavet aftaler om, hvad der skal være lavet til hvornår.

Jeg har selv haft det på samme måde, men lige nu holder jeg skruen i vandet og håber at have noget klart, indenfor de næste 3 måneder, men hvem ved ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23

Hej,

Jeg ved hvordan du har det. En vigtig ting, mener jeg, er ihvertfald at spare lidt med nogle folk der er stærke på nogle områder, hvor man selv står svagt. Det er vigtigt at vide, at man ikke kan kører det hele selv (sådan er det ihvertfald ofte), indse sine "svagheder" og det vendt til en "styrke" således man arbejder sammen med nogle folk der har andre kompetencer end en selv, og man derved kan komme videre i projektet.

En anden god ting kan også være at lave en forretningplan. Bare en intern til at starte med, således at du hele tiden har overblikket, samt du bedre kan følge og opsstille nogle mål som skal nås. Giv dig selv nogle deadlines og så ellers bare kør på! =)

Håber det lykkedes dig!

dbh Rasmus

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:24

Halløj

Det er ofte noget der sker for alle iværksættere. Det handler jo ikke om at drive en virksomhed, men om at skabe den...!

Dog plejer det at være sådan, at man i iværksætnings-processen, enten bliver mere tændt eller helt slukket - mon ikke at det er det du oplever.

Det er jo netop virksomhedsplanen ( udvikling af denne ) der viser om idéen bærer frugt eller ej.

Hvis idé udviklingen viser at idéen ikke vil bærer frugt, er det jo kun positivt, at man henlægger projektet.

Hvis idéen er super god, men at man alligevel går død, kan Amino jo netop være stedet, hvor man kan komme videre ved at overdrage idéen til en som vil have / købe den eller blot vil hjælpe med afslutningen - det kræver dog ofte at man er mere konkret.

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 01:11

Min erfaring fra tidligere er netop, at når man er højt fokuseret på et projekt og bruger tiden på det 100% og ikke andet, så brænder man ofte ud inden projektet er startet for alvor. Læg det væk en dag eller to og brug tiden til noget helt andet. Ideen skal fæstne sig - udvikling er en proces, der ikke skal forceres. Hvis du er mentalt er foran og egentlig har afsluttet projektet, men reelt og praktisk lige er startet, så er projektet jo egentlig slut - da der ikke er noget ved at udvikle, når det er slut. Og det opleves som at man brænder ud.

I modsætning til H-AMINO mener jeg, at iværksætteri også handler om at drive en virksomhed, da en virksomhed ikke bare skal være stillestående i sin udvikling når den er sat i gang. Man kan på et tidspunkt nå dertil, at man ikke føler at man kan tilføre mere til den virksomhed, man driver, ja så skal der andre til. Stilstand i den forbindelse er tilbagegang.

Jeg har senere oplevet at når jeg tog det med ro og projektet fik lov til at udvikle sig i mig så blev det også til en realitet. Så tag det roligt med dine projekter, sæt nogle realistiske mål, der rækker længere end til den endelige startfase. Lad de mål være til du har afsluttet de foregående.

Hilsen Jakob

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:16

måske du bare ikke gider det med at vedligeholde tingene. du er en ide-mand så hvis du gør hvad du er bedst til og lader andre om at komme videre med det, så er der to glade menesker til stede hvergang.

såee klø på med ideen, gør den salgsbar. sælg den . og kom videre med den næste. det jo det du elsker at gøre,

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Prøv at optage et lån i banken, f.eks dkr 200.000. Hvis du kan det så skal din venlige bank mand nok - og det helt gratis - hjælpe dig med at fokuser på det du laver ...

Mvh

Peter

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:06

Hej ShopMe
Der er allerede svaret mange fornuftige ting til dit indlæg, men jeg vil også lige komme med en kommentar, som måske er en mere generel betragtning på iværksætteri:

Jeg tror at for langt de flestes vedkommende, så er man enten idémand, eller den der kan få tingene til at ske. Nogle af os har måske begge forcer, men for manges vedkommende, tror jeg ikke at det forholder sig således - det er i hvert fald ikke min erfaring.
Jeg tror derfor at det er vigtigt, at os som kalder os iværksættere måske bliver lidt bedre til at bide noget stolthed (og måske grådighed) i os og bliver bedre til at indgå i små netværk med folk som har andre kompetancer end en selv og at man måske derigennem kan finde den eller de makkere, der kan hjælpe med at få idéen til også at komme ud på markedet. Jeg tror at der går rigtig mange gode idéer tabt herhjemme, netop fordig mange har det ligesom dig. Nogle iværksættere bliver "høje" af at få idéen, men har måske dybest set ikke lyst eller evner til at lave det hårde arbejde med at få idéen ført ud i livet og der kunne løsningen måske være, at finde sig et en eller flere partnere der sammen bliver det her super-team, som både får gode idéer, men også får dem lanceret på markedet. Det er nok den konklusion jeg selv er kommet frem til.

Det var en lidt lang smøre for at fortælle dig, at din løsning måske ligger i at finde dig en partner med det store forkromede overblik og evnerne til at få lanceret din idé, som kan hjælpe med at gøre dine idéer til virkelighed. Prøv eventuelt at søge efter en partner her på Amino, eller tilmeld dig et af de forskellige netværk der blomstrer op rundt omkring i DK. Pøj pøj med det! :o) 

Læs eventuelt "Slug Frøen" af Brian Tracy (den er på dansk). Isbn87-21-02191-0 som er en letlæselig bog som giver dig masser af simple værktøjer til at få tingene gjort og lade være med hele tiden at udsætte tingene... 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:33

Har selv haft/har det samme problem.
Ting jeg synes der hjælper:

• Prøv at lave noget hver dag, selv hvis det bare er en halv time eller et kvarter.
  • Gem nogle af de sjove ting ved projektet, og tag dem frem når du føler du ikke har lysten mere - det kan være eksempelvist være en fed feature. Sørg for at arbejde på de mere "kedelige" ting når du har meget overskud.
  • Søg information der booster din tillid til din ide - hvis du har mistet gejsten, så læs en artikel der giver god vind til dit projekt - det kan bringe inspirationen tilbage.
  • Spis mindre - de hjalp i hvert fald mig. Når man kommer hjem fra arbejde og spiser aftensmad, kan jeg godt gå fuldstændig død bagefter, men hvis jeg spiser minimalt hjælper det med overskuddet senere på aftenen. Og vægten :-)

Den største ting der har hjulpet mig er dog simpelthen at sige til sig selv "det her det SKAL blive færdigt". Hvis nødvendigt så skær ned i omfanget, selv hvis det ikke er fedt - det er endnu mere ufedt hvis projektet dør.

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59

Hej Peter,

Jeg håber virkelig dit indlæg er ment som sjov, og med en ironisk tilgang. Ellers burde du uden tvivl simpelthen allerede nu løbe med prisen for "latterligste" kommentar 2009 på amino.

Hvordan kan du råde ham til at gældsætte sig unødvendigt. Jeg tvivler på det er gælden der for ham til at holde fokus, og så bliver det et påtvunget fokus, til en idé, der måske aldrig skulle have været født? eller hvad ved jeg, men jeg ser intet positivt i unødvendig gæld.

Såfremt at dit indlæg var ment som sjovt, se venligst bort fra mit sure opkast =)

dbh

Rasmus

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)