Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.nu eller .dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Herlige mennesker..

Jeg er ved at finde frem til det helt rigtige navn til mit firma...men men men...på alle drømmenavnene er domænet taget. Jeg har skrevet pænt til det par af dem, hvor jeg kan se de ikke er aktive, men regner ikke med svar tilbage..

Så nu er det store spørgsmål - skal man finde et knap så "drømmenavn" for at få et .dk i enden. Eller skal man vælge et af dem man synes er fede, og så et .nu i enden...

Jeg har bemærket, at der dukker flere og flere .nu op inden for min branche...men jeg er meget itvivl... Håber måske at der er en er jer her, der har erfaring på dette område.

Er .nu ved at flette sig mere ind i dansk hjemmesidekultur? Så man næsten "fremtidssikrer sig" - eller skal man holde fast i .dk??

Rigtig god søndag aften

Trine Thorendal DivaLab.dk

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:46

Hej

Min personlige menig er at man helst skal gå efter .dk, da det er det man kender. Der kommer flere og flere der bruger .nu, men der hvor det er bedst er hvor det på dansk (hvis det er din målgruppe) giver mening. Som f.eks. billigesko.nu eller kom.nu ... :)

Men selvfølgeligt kan det være svært at få .dk.

Recuro Abonnementsservice er et billigere alternativ til PBS BetalingsService.

www.recuro.dk

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 12:05

Hej

Jeg tror ikke det kun er et spørgsmål om det lyder bedst med .dk eller .nu . Det er også et spørgsmål om der der står foran punktumet. Forestil dig f.eks. at du vælger navnet www.rema1000.nu (som er ledigt), så indikerer navnet at dit firma hedder rema1000 . Det er muligvis ulovligt, men i hvert fald forvirrende.
Det er nok bedst at bide i det sure æble, og så finde et navn der klinger godt, og og som er ledigt. Med den rette markedsføring gør det ikke noget at det er et konstrueret navn (tænk bare på Vupti).

Mvh. Viggo Poulsen

Fra Viby sj.
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:45

Hej begge

Tak for jeres svar. Jeg har tænkt grundigt over det, og har valgt et dk domæne. Tror I har helt ret i jeres syn på det!

Tak for hjælpen med afklaringen :-)

Og ha en fantastisk dag

Trine

Trine Thorendal DivaLab.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Det du skal tænke på er om du vil have SEO eller om du vil have kunde branding. .dk er bedst til SEO og Google, men et domæne der hedder laan-penge.nu kan have en god branding effekt. Med lige præcis dette eksempel vil det også have en god SEO effekt, da jeg gætter på det er en sætning der ofte bliver brugt på Google.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 17:12

Prøv at ringe til dem i stedet.

Det har lykkedes for mig de gange, hvor jeg selv har haft brug for (at vide prisen på) et allerede optaget, men umiddelbart ubenyttet dansk domæne.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)