Jeg blev for nylig stillet over for en påstand om, at danske internet-entreprenører generelt er usædvanligt dårlige, set i forhold til andre lande, til at få internationaliseret deres virksomheder. Som dansker ville jeg selvsagt gerne modbevise denne påstand, men det gik pludselig op for mig, at jeg faktisk kun kunne nævne en lille håndfuld som fx Just-eat, Momondo og Spamfigther. Jeg har derfor brug for at trække lidt på den kollektive viden herinde. Der må da være flere gode eksempler på danske hjemmesider med international succes???
Hvem har nogle gode bud?
Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.
Jeg ved ikke helt med dine henvisninger til danske firmaer. Firmaer som Just-eat og Momondo, har jo de mest brugte internationale sprog. Jeg kan da nævne Lauritz.com hvor jeg da kan forestille mig de har haft okay success i udlandet.
Men her er der eller en artikel fra prosa.dk hvor de også fortæller at det er fordi de danske firmaer ikke tager eller har tid til at få planlagt det ordenligt med hvordan de kommer bedst ud på det danske markede.
Jeg har selv ledt efter danske online butikker der er kommet til udlandet, men har kun hørt om www.chanti.dk, som har fået et seriøst salg i tyskland. Gad godt høre om andre med succes
Om Zyb er en succes kan diskuteres, men de formåede da heldigvis at få gennemført et salg af virksomheden til Vodafone, inden de for alvor kom ud "at skide" =)
Ja den kan selvfølgelig godt fremhæves. Jeg har dog aldrig set Skype som et dansk projekt. True true, Janus Friis er dansker, men "den anden halvdel" er svensker, hele udviklingen skete i Estland og hovedkontoret ligger i Luxembourg. ;)
Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.
Om Zyb er en succes kan diskuteres, men de formåede da heldigvis at få gennemført et salg af virksomheden til Vodafone, inden de for alvor kom ud "at skide" =)
Hvad mener du med at de kom ud at skide? Kender ikke meget til deres historie...