Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække godgørenhed fra.?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminovenner.

Er der nogen der har erfaring med godgørenhed, eller generelt at give en del af sit overskud til en god sag, eks kræftramte børn.

>Mit spørgsmål er til jer om det kan trækkes fra og om det  er velset når man virkelig gerne vil hjælpe eller om folk tror at man bare gør det for at få PR.

Håber at nogen kan hjælpe.

Krammeren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Ja...som et ligningsmæssigt fradrag.

Iflg. LL§8 op til 14k - bundfradrag på 500 kr.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:46

Krammeren:

Hej Aminovenner.

Er der nogen der har erfaring med godgørenhed, eller generelt at give en del af sit overskud til en god sag, eks kræftramte børn.

>Mit spørgsmål er til jer om det kan trækkes fra og om det  er velset når man virkelig gerne vil hjælpe eller om folk tror at man bare gør det for at få PR.

Håber at nogen kan hjælpe.

Krammeren.

Hejsa.

Det er ikke velset - gør du det ikke for PR behøver du slet ikke gøre opmærksom på det - prøv i så fald at skjule det ! :)

Hvor mange gange bliver jeg ikke tilbudt et latterligt dyrt skodprodukt med et løfte om at jeg i det mindste får lov at støtte f.eks. kræftramte børn. En lille pakke med dårlige kinesiske kontorartikler for 700kr hvoraf 10% går til de stakkels kræftramte børn - sikke en omgang BS !

Denne type "velgørenhed" er GROV UDNYTTELSE og nogle vil måske endda mene at det er på den gode sags "bekostning".

Hvis jeg har lyst til at støtte et godt formål gør jeg det selv - direkte - i stedet for at bruge en virksomhed som mellemled.

Det kan godt være jeg tager fejl - jeg er jo kendt herinde for at være en værre "sortseer".

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:43

Jeg læser ikke Krammerens indlæg som om, at det skulle foregå via et af de selskaber, der har fået den ide at sælge produkter og "støtte et godt formål". Jeg bliver også fra tid til anden kontaktet af sådanne firmaer og de bliver også blankt afvist.

Om det er velset vil jeg tro modtageren af pengene vil mene. I det aktuelle show (hvor der samles ind til Afrika) tror jeg at mange firmaer giver for at få deres navn i TV. Men det er sikkert også den bedste måde at få skrabet penge ind.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:29

Hej

Jeg tror tit at det bliver glemt hvem der betaler husleje, lys og varme i firmaet. Det er jo ikke dig, men kunderne der betaler. Jeg tror derfor man skal være varsom med at reklamere med at man giver x% af et køb til velgørenhed. Det er jo ikke dig der betaler, - men kunden.

Man skriver jo heller ikke at x% af købet går til badeferien i Thailand, skiferien i Østrig og Porschen i garagen - og hvis man derfor nævner at man giver til velgørenhed kan det jo kun have det formål at slå plat på det.

Jeg vil selv vælge hvad jeg vil støtte. Jeg er helt på linie med Jørgen Olsen, - jeg har set "velgørende projekter" som er endt i de forfærdeligste ting.

/Michael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)