Kan nogen forklare mig formålet med nedenstående annonce jeg har set i Børsen. Jeg bringer også kontaktoplysninger som en hjælp til sælger. med uudnyttet skattepligtig indkomst på 64 mill. kr. sælges. Begrænset aktiviteter i selskabet, samt ingen forpligtelser ppå overtagelsestidspunktet. (Til billetmærke 7899, Dagbladet Børsen AØ/S, 1140 Kbh. K.) Jeg kan sagtens se ulovlige formål med at købe dette selskab, men hvilke lovlige formål kunne man forestille sig? |
Hej
Generelt set er der ikke noget forkert i at sælge selskaber med en realiseret skattepligtig indkomst til nogle som ved hjælp af skattepligtige underskud kan udnytte skatten her og nu.
Men den pågældende transaktion minder umiddelbart om de transaktioner der var i forbindelse med selskabstømmersagerne. Jeg vil derfor foreslå at evt. køberer er meget varsomme med at indgå i handlen inden de har undersøgt alle forhold omkring bla. sambeskatning, forpligtelser i selskabet og hvordan overskuddet er opstået.
En umiddelbar mere simpel løsning for en iværksætter vil være at købe et skuffeselskab på eksempelvist 125.000 kr. i anpartskapital - disse muligheder er beskrevet på www.revirk.dk - Hvem kan forøvrigt også udnytte og bruge så store skattepligtige indkomster?
mvh
Jesper