En mand har netop fået krav om betaling af reg.afgift + bøde på 95k + fængsel! Sådan! ;)
Jeg har ofte hørt "kvikke folk" prale med, at når de tager på ferie eller forretningsrejser til udlandet, så tager de og smider sæder om bag i gulplade-bilen, og vupti så har de en hel bus, som de kan køre samlet afsted i.... NIKS! Brug dog den logiske sans..! Reg.afgift og gældende forsikring er der for at blive overholdt.
har netop fået krav om betaling af reg.afgift + bøde på 95k + fængsel! Sådan! ;)
Jeg har ofte hørt "kvikke folk" prale med, at når de tager på ferie eller forretningsrejser til udlandet, så tager de og smider sæder om bag i gulplade-bilen, og vupti så har de en hel bus, som de kan køre samlet afsted i.... NIKS! Brug dog den logiske sans..! Reg.afgift og gældende forsikring er
Normalt kommentere jeg aldrig på denne måde, Men.......... :-)
Ærlig talt, så lyder du godt nok som en der har set sig sur på en persongruppe.
Jeg er enig i at loven er "til for at blive overholdt", men du synes måske ikke at det er lidt ekstremt at sende en mand i fængsel pga. dette......... reg. afgift og en bøde på 95.000 kr. burde være mere end tilstrækkeligt!
Hvis nu, at du en gang havde kørt i bil og benyttet din mobiltelefon, (som du self. ikke har, da loven skal overholdes), så ville du havde kunne få en bøde på 500 kr.
Hvor er logikken i dette.....
Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk
Hvis nu, at du en gang havde kørt i bil og benyttet din mobiltelefon, (som du self. ikke har, da loven skal overholdes), så ville du havde kunne få en bøde på 500 kr.
Jeg tror logikken er som følger: Hvis du benytter din mobil tlf. mens du kører bil, så vil du være mindre opmærksom på trafikken og reagere langsommere da du kun har en fri hånd.
Da du derved øger risikoen for uheld, er det for mig meget logisk, at du kan få en bøde for det.
Jeg tror logikken er som følger: Hvis du benytter din mobil tlf. mens du kører bil, så vil du være mindre opmærksom på trafikken og reagere langsommere da du kun har en fri hånd.
Da du derved øger risikoen for uheld, er det for mig meget logisk, at du kan få en bøde for det.
Så burde logikken vel også være at det koster 500 kroner at sætte sæder bag i en gulpladebil (for hvem kan komme til skade ved det) og 95.000 + fængsel for at snakke i telefon?
Jeg synes også det er forkert at bruge mobil telefon mens man kører bil, så der misforstod du mig.
Det er sammenligningen i beløbet for en bøde...... 500 mod de 95000 kr. + fængsel -> det er da ikke fair!
Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk
En mand har netop fået krav om betaling af reg.afgift + bøde på 95k + fængsel! Sådan! ;)
Jeg har ofte hørt "kvikke folk" prale med, at når de tager på ferie eller forretningsrejser til udlandet, så tager de og smider sæder om bag i gulplade-bilen, og vupti så har de en hel bus, som de kan køre samlet afsted i.... NIKS! Brug dog den logiske sans..! Reg.afgift og gældende forsikring er der for at blive overholdt.
Skatte- og momslovene er ikke nogen man skal lade sidde overhørig. Straf efter disse bestemmelser er ofte "højere" end på andre lovområder.
Hvad der undrer mig er at sagen ikke er løst administrativt.
Har en ven der lånte sin kassevogn til en anden ven. Han kørte på ferie til Nice og hyggede sig. Da han kom hjem, så kom der et brev fra Skat med et billede af bilen som stod parkeret ved havnen i Nice. Det kostede så vidt jeg husker 80.000 kr. i moms m.m. :-) Prøver man at snyde, så må man betale ved kasse et når man bliver nappet.