Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adsense CTR og SEO

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej iværksættere.

Som ny bruger følger jeg debatten spændt her på amino.dk

Jeg har i oktober sidste år, i samarbejde med en kammerat, startet et "nyt" forum med køb og salg af brugt biludstyr for private.

http://www.brugtstyling.dk/

I starten fik vi mange nye brugere på forum''et, men vores tilmeldings-rate er faldet betragteligt sidenhen. I dag har vi omkring 500 sidevisninger pr. dag, hvilket i mine øjne ikke er meget

Vi har forsøgt os med adsense annoncer på siderne, men har en CTR på omkring 0,41%.
Det giver jo ikke det helt store, og mit spørgsmål i denne forbindelse er om det er for lavt, og hvordan det evt. kan forbedres?

Mit andet spørgsmål går på vores placering på søgemaskinerne.
Vi har forsøgt at målrette os mod "styling" og "tuning" blandt søgninger i danmark, og der kommer da også en del besøgende fra google og msn. Men jeg aner ikke hvordan jeg tjekker vores "placering" i søgemaskinerne samt hvorledes dette evt. kan forbedres?

Jeg har læst en del af de tråde der findes herinde omkring SEO og opstart af forum, og er klar over at phpbb nok ikke er det optimale valg, men synes alligevel at vi har fået det nogenlunde "integreret" i sidens design.

Håber på lidt respons fra de kyndige iværksættere herinde

Tilmeldt 14. Jun 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:38
Hej Stieper.

Med hensyn til din placering i google, kan du bruge denne side: http://www.mcdar.net/dance/index.php

Indtast f.eks. ordet BILUDSTYR i søgefeltet, sæt en klat ved allin og tryk send.

Så kommer der 5 kolonner frem. I den første kan du se hvad en søgning vil give af resultater. I de næste 4 skelnes der mellem hvordan du har optimeret din side. Du kan læse mere om ALLIN på www.eksperten.dk. Der kan du også læse nogle vildt gode artikler om søgemaskineoptimering ved at melde dig ind (det er gratis)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hej igen,

Jeg er såmænd medlem på eksperten, og har været det længe ;-) Men når jeg laver en søgning derinde på ALLIN, får jeg ikke rigtig nogle relevante resultater??

På google datacenter er vi ikke repræsenteret ved at indtaste "biludstyr" i en allin søgning men ved jo så ikke rigtig hvad dette betyder...

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 22:06
Øhhhh.... er det bare en pengemaskine du der henviser til eller kan det bruges til noget....? Iså fald kunne jeg da rigtig godt tænke mig en uddybning af allin- begrebet/søgningen.....
Tilmeldt 14. Jun 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:49
Hej Stieper.

På eksperten skal du finde deres sektion med artikler om SEO. Du skal betale 5 point for hver artikel, men de er altså også rigtig gode. Du finder dem her: http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Hvis du vil lære mere om ALLIN så læs denne: http://www.eksperten.dk/artikler/837 Den viser hvad de enkelte betyder, og hvad du kan gøre for at komme længere op.

Jeg har læst alle artiklerne, og jeg er kommet meget langt med min SEO.

God fornøjelse.

(og nej, det er bare en side jeg fik på eksperten, der gør det lidt hurtigere at finde sin placering. Du kan jo i princippet bare køre søgningen direkte i google. Dette er bare hurtigere)

Jeg vil meget gerne uddybe begreberne, men jeg har dem direkte fra artiklerne på eksperten, som er supergodt skrevet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46
@ Sjovforborn.dk

Mange tak for oplysningerne - var ikke klar over at der lå så mange artikler om SEO på exp.dk

Er gået i gang med at læse dem igennem, og håber at kunne finde nogle "tricks" til at få vores side længere op på søgemaskinerne.

Mht. adsense CTR osv. vil jeg blive meget glad for respons på mit spørgsmål, da man jo altid er interesseret i at optimere sin side til at tjene lidt flere håndører ;-) Siden er ikke lavet for primært at tjene penge, og vores mål er sådan set bare at holde domæne- og webhost-omkostningerne hjemme, så jeg antager (måske ikke korrekt?) at tiltagene for at nå dette mål er rimelig begrænsede?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)