Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Outsourcing af IT" afregnet som %

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer...

Er der nogle af jer der kender til en model (eller kan byde ind), hvor man "outsourcer" IT'en i virksomhed som en andel af overskuddet i virksomheden?

Man kunne forestille sig, at den rette person kunne indgå som "partner" i firmaet og varetage IT'en og derved være en del af overskudet og den indre værdi i firmaet.

Vi bruger hver måned penge og mandetimer på :

• Nye tiltag på hjemmeside
  • Konfiguration af programmer
  • Køb og opsætning af udstyr
  • Samspil mellem applikationer
  • Markedet som helhed
  • m.m.

Ovenstående varetages i dag ukompentent ínternt og købes ude i byen - ingen tvivl om at det kan gøres bedre og billigere.

I virkeligheden ligner min ide lidt det, at have en professionel bestyrelse som kun deltager når det er nødvendigt - og eller sørger for de rette kontakter mv. - og så hæver kassen :-) (og ingen fejl på det).

Lad mig høre.....

Fra Brøndby
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:10

Er der virkelig ingen der har hørt om nogen der gør sådan?

- eller en der vil byde sig ind?

/henrik

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:29

Det lyder faktisk som en god ide - jeg er dog usikker på hvorvidt mange andre virksomheder ville have tillid til at outsource på den måde.

Men smid en mail eller skriv lidt her om hvad i har kørende - antal brugere, maskiner, servere, los-applikationer, problemer, ønsker og jeres nuværende budget pr. måned i snit over f.eks. 1 år.

Jeg har fingeren på pulsen og passer stadig nogle gamle kunder i udlandet uden at have været on-site i over et år og det går glimrende så længe jeg en sjælden gang har hands-on tilgængelig på stedet - vi har med success flyttet kontor, skiftet ISP og mange andre ting i forbindelse med den daglige drift (udskiftning af maskiner, opgraderingers af software, brugerstyring, restore af backup, remote support osv osv) helt uden problemer - nøglen er at lave tingene ordentligt fra starten.

Hvis du er interesseret, giver jeg gerne et bud - ja endda lidt gratis arbejde i form af en gennemgang af hvad der kan/skal laves og hvordan tingene kan gribes an.

/TM

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:30

los-applikationer er da noget vrøvl - jeg mente naturligvis LOB (line of business) -applikationer...

/TM

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:08

Hej,

Jeg har ingen erfaring med det, men for mig lyder det som en dårlig ide. Hvad er sandsynligheden for at den IT ydelse man leverer rent faktisk modsvarer den gevinst/det tab som det er værd?

Hvis IT ydelsen er mindre værd end den koster, så har virksomheden fejlinvesteret. Hvis IT ydelsen er mere værd en den honoreres med, så har IT firmaet dummet sig ved at lade sin fortjeneste afhænge af hvor gode andre er til at drive forretning. Hvad er sandsynligheden for to glade parter? Hvad er resultatet hvis en part ikke er tilfreds? Hvad ville engagementet fx være hos IT leverandøren for at levere gratis ydelser hvis en virksomhed ikke går godt, måske endda skaber underskud et år? Hvor mange virksomheder har brug for en partner der "kun" leverer IT system?

Jeg synes ikke modellen er holdbar, men jeg hører da gerne uddybende forklaringer der kan modbevise mit udsagn.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)