Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg købe i firmaet? mad, drikke, kaffe, osv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens. Mægtig god aften..

Jeg har startet et firma og har lidt hurtige spørgsmål omkring hvad jeg kan tillade mig lovligt at købe på firmakontoen som en udgift.
Må jeg f.eks give mig selv og min kollega frokost, morgenmad? Må vi købe sodavand til os selv som vi drikker mens vi arbejder?
Må vi købe kaffe? Slik?
Må vi købe aftensmad når vi arbejder til kl. 22 ?

Hvilke ting kan man trække på firmakontoen?
Er der ikke en venlig sjæl som vil forklare dette for mig.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:24

Morgenmad, frokost, aftensmad m.v. når I ikke er på rejse: Som udgangspunkt ikke nej.

Kaffe, slik, sodavand, aftensmad ved overarbejde: Hmmm. Det er sparet hjemmeforbrug men alligevel accepterer man det i praksis for alm. arbejdspladser/lønmodtagere. Men det er en gråzone.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:39

jeg mener også det beror på hvilken branche man er i, overarbejde/mad kan indenfor håndværker trækkes fra, f.eks.

jeg vil tro det har også med at gøre om det er et sted der kommer folk, i mit tilfælde trækker jeg ikke kaffe fra fordi der kommer ingen hos mig, hvis jeg havde et kontor hvor der km folk, kunne jeg godt trække kaffe fra.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:01

Jeg er ikke uenig. Håndværkerne er jo netop karakteriseret ved at de som udgangspunkt altid er på rejse.

Kaffen ville jeg såmænd nok fratrække under alle omstændigheder.  Teoretisk set kan man jo hævde at kaffe der serveres overfor kunder er repræsentation med  begrænset fradragsret men i praksis er det noget  andet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)