Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rigtige fremgangsmåde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Vi står overfor at skulle ud på det store markedet med et unikt produkt.

Målgruppen er kæder som Dansk Supermarked osv.
Jeg havde tænkt på et lækkert salgsbrev med tilhørende 3D præsentation af vores produkt på en USB og var da også igang da......jeg pludselig kom i tanke om en gammel kontaktperson jeg har.

Kontaktpersonen er sælger for shultz med over 25 års erfaring.Yes
Han siger følgende:
"Når produktet er så unikt for butikkerne, skal I ringe direkte til kunden og tale med marketingschefen. Dernæst har du 30 sek. Mere tid for du ikke! indenfor de 30 sek. skal du overbevise ham om produktet og bede om endnu en samtale/møde. På næste møde skal I sammen afdække kundens behov. Max tid: 30 min.
Derefter skal du lave pris og salgaftale.
Han siger at 95% af alle salgsbreve virker ikke på store kæder og ender i bøtten"

Det er hans erfaring og jeg taler om en mand, som virkelig har været oppe og spise lagkage med de helt store. Jeg har selvfølgelig fået en masse gode fif af ham.Big Smile Men vil alligevel lufte emnet herinde.

Har nogen prøvet denne fremgangsmåde eller er der nogen med nogle gode råd omkring fremgangsmåden.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 22:46

Mon disse chefer er til at komme i kontakt med?

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:54

Din bekendte har ret..

Du skal derimod ikke tale med marketingschefen, men med direktøren for den pågældende varegruppe. Han skal se potentialet (læs: indtjeningen) i dit produkt.

De store kæder bruger oftest internationale indkøbsforeninger til at forestå indkøbet på nonfood området, men tager også udvalgte produkter direkte ind.

God fornøjelse med projektet.

C:

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 22:59

Hej

Jeg har tidligere handlet med Dansk Supermarked og der er tre ting der gælder.

Pris, pris og pris.

Start så med en pris som er fornuftig høj og forbered dig på at du kommer igennem prisskruen af flere omgange. Husk også at have penge til markedsføringstilskud, så du kan købe plads i deres ugeaviser og til at financere de lange betalingsbetingelser. 

Hvis du kommer ind og kommer i avisen, så flytter de også dine varer, men der kan være en lang vej.

PS. husk også at hvis du får en timeslot dine varer skal ankomme til lagret, så sørg for at de kommer i tidsrummet, for ellers afviser de dine varer eller tvinger dig til en dekort på prisen for ikke at afvise dem.

God fornøjelse og pøj, pøj.

Mvh

Kim

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 23:00

exellent:
De store kæder bruger oftest internationale indkøbsforeninger til at forestå indkøbet på nonfood området

OK. Jeg fik nok ikke lige beskrevet produktet.
Men det er ikke et nonfood produkt eller et produkt som butikkernes kunder kan købe, men der i mod et produkt kæderne og dermed butikkerne kan bruge i deres markedsføring.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)