Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gavekort-loven.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminopeople :)

Jeg tænkte lidt på gavekortloven, da jeg har et par gavekort liggende herhjemme, men også iforhold til min forretning.

Er der altid 5 års returnering på gavekort, selvom nogle butikker skriver 3 år? Det mener jeg at have hørt et sted..

Og, hvis jeg nu har et gavekort, går ind i en butik, køber en ting, men så vil bytte den efter en uge, kan jeg så godt få pengene tilbage?? Altså kort sagt, kan man få kontanter udaf et gavekort, ved at gå den lille omvej? :)

Håber der er nogle gavekorteksperter på Amino..

Casper.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:42

Fandt dette:
Hvis du modtager sådan et, skal du være opmærksom på om det er dateret korrekt, men også tjekke om der er fastsat en udløbsdato. Du har som udgangspunkt krav på at kunne benytte et gavekort og tilgodebevis i 3 år fra udstedelsesdatoen.

Dette gælder i følge bestemmelserne i forældelsesloven fra 2007. Gavekort og tilgodebeviser forældes som hovedregel først efter 3 år, og Forbrugerklagenævnet fastslog dette ved en afgørelse i Juridisk Årbog 2001, s. 160, hvor en tidsbegrænsning på et år på et tilgodebevis blev tilsidesat som urimeligt efter aftaleloven. Men vi anbefaler, at du bruger dit gavekort eller tilgodebevis så snart du kan, for ikke at risikere, at forretningen går konkurs inden beviset udløber.

Du  kan læse mere på denne side: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad007/
(hvor også ovenstående er citeret fra)

Med farverig hilsen

Charlotte Eland  •   webgalleri - www.charlotte-eland.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:50

Casper Blom:

Jeg tænkte lidt på gavekortloven, da jeg har et par gavekort liggende herhjemme, men også iforhold til min forretning.

Er der altid 5 års returnering på gavekort, selvom nogle butikker skriver 3 år? Det mener jeg at have hørt et sted..

Og, hvis jeg nu har et gavekort, går ind i en butik, køber en ting, men så vil bytte den efter en uge, kan jeg så godt få pengene tilbage?? Altså kort sagt, kan man få kontanter udaf et gavekort, ved at gå den lille omvej? :)

Du har ingen returret på et gavekort, du har en periode kortet er gældende, som omtalt højere oppe i denne tråd.

Du kan i visse tilfælde få dine penge tilbage fra en handel i en fysisk butik, men det er noget butikken vælger at give som en ekstra ydelse, det er ikke noget der er lovkrav på, ligesom du heller ikke har ret til at bytte en vare hvis du ikke vil have den alligevel.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51

Mener ikke, at du kan få kontanter ud af et gavekort uden "fix faxerier"!

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:32

OKay, så konklusionen er:

- Gavekort er uanset hvad minimum gyldige 3 år fra udstedelsdatoen. (De kan dog meget ofte bruges senere - kom forleden dag til en butik med et gavekort som var et år for gammelt, de var dog søde - tak Sportigan :) )

- Man kan ikke komme fra gavekort til kontanter uden brug af lidt trylleri.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:44

Ved ikke med nethandel men i Butikker i byen har jeg oplevet at de skriver på bonnen at denne vare er købt med et gavekort og kan ikke returneres til kontanter.

Men mon ikke man kan bruge den mere kringlede vej til at få pengene ud:P

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:54

Hmm, øv. Jeg vil så gerne have penge i stedet.. Det er dog irriterende. Men okay, tak for hjælpen.

Men jo, det kan nok godt lade sig gøre, hvis man forvirrer dem nok :P

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:35

Hmm, øv. Jeg vil så gerne have penge i stedet.. Det er dog irriterende. Men okay, tak for hjælpen.

Men jo, det kan nok godt lade sig gøre, hvis man forvirrer dem nok :P

Tilmeldt 22. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper. 

Fandt du nogensinde ud af, om man kunne få penge retur ved bruget af gavekortet? Jeg sidder med en lignede frustration nu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47

Der er ingenting at være frustreret over, Camilla. Medmindre butikken tilbyder den service at de bytter gavekortet (eller beløb købt på gavekort) om til kontanter, har de ingen pligt hertil - du modtager trods alt heller ikke gavekortet som en "opsparing" i butikken.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)