Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skyldigmoms

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg startede en enkeltmandsvirksomhed tilbage i 2005, mens jeg læst på handelsskolen og så senere på handelshøjskolen. Jeg har haft rigtig god succes med virksomheden. Men da jeg ikke har været så erfaren, har jeg også begået en del fejl og betalt mange lærerpenge.

Men her sidste år gik næsten alt galt, mine varer jeg bestiller fra Kina kom hjem ødelagte og jeg kæmper en næsten umulig kamp med KLM Cargo om erstatning. Ydermere har mange af mine kunder i andre EU lande enten også gået konkurs og ikke betalt deres regninger. Alt i alt et skidt år, hvor også min bank er begyndte at spænde ben for mig, ved ikke at holde hvad de lover og skære ned på min kassekredit. Jeg har så ikke haft likviditet til at finansiere næste bestilling fra Kina, og hoppede derved en omsætning over.

Alt dette har bevirket at jeg oparbejdet et underskud i min private virksomhed på ca. kr. 3-400.000. Men jeg har stadigvæk ikke få betalt min skyldige moms på i alt ca. kr. 190.000.

Jeg har fået bekræftet at mit underskud i virksomheden vil blive beregnet som privatfradrag. Jeg kan derved optjene mit underskud skattefrit, dog skal jeg stadigvæk betale 8% i arbejdsmarkedsbidrag.

Da jeg stærkt mener at denne virksomhed har en fremtid, da den har vokset med index 200 i gennemsnit hvert år, og omsætter for er par millioner om året, vil jeg gerne fortsætte men bliver nød til at få betalt noget af gælden af. Nemlig gælden til det offentlige på kr. 190.000 i moms.

Er det muligt at lave en aftale med skat at jeg kan betale momsen af med mit fradrag. Altså at SKAT vil ”få/fjerne” mit fradrag på næsten det dobbelte af hvad momsgælden er på, mod at fjerne momsgælden?

Mvh.

Alan E.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37

Hej!

Du betaler altså ikke AM-bidrag af underskud!

Nej...du er nok nødt til at aftale en afdragsordning med SKAT.

Normålt vil den ligge på ca. 10% per måned af din gæld

Tilmeldt 21. Jan 09
Skrevet kl. 18:02

10% lyder at meget, hvad hvis man ikke har pengene?

Kan man afatle man betaler alt moms fra dagsdato fremover og betaler af på momsgælden med max. kr. 5.000 om måneden hvis man skylder kr. 190.000. Indtil man måske kan indfire det hele når man har pengene?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

Hej!

Du kan prøve, tror bare ikke at SKAT vil være tilfreds.

En afragsordning forudsætter, at den løbende moms bliver betalt samtidig med.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:10

Jeg er meget enig med Peter, Udgangspunktet hos SKAT er 10 måneder.

Nu melder historien ikke noget om hvor langt SKAT er med at kradse pengene ind. Men hvis jeg var dig ville jeg være udfarende for at få en aftale på plads.

Henrik

Tilmeldt 21. Jan 09
Skrevet kl. 19:41

Jeg har lige i dag modtaget et brev fra SKAT om udlægsforretning med en møde dato hos SKAT.

Har i nogle gode råd eller idéer til hvad man skal have med af papir, for at få en "god" aftale i hus?

F.eks. hvis man har været ude for fup, bedrageri eller andet som har bevirket man er havnet i denne her situation. Altså ting man ikke selv er herre over.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Hej igen!

Det er SKAT nok indifferent overfor.

Men hvis du har udsigt til nogle penge på kortere sigt, f.eks. tilgodehavender mv., kunne

dette måske bruges!

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 19:44

Roc:

Jeg har lige i dag modtaget et brev fra SKAT om udlægsforretning med en møde dato hos SKAT.

Har i nogle gode råd eller idéer til hvad man skal have med af papir, for at få en "god" aftale i hus?

F.eks. hvis man har været ude for fup, bedrageri eller andet som har bevirket man er havnet i denne her situation. Altså ting man ikke selv er herre over.

Jeg ville måske ikke bruge alt for meget energi på at skyde skylden på andre, men jo det skal selvfølgelig nævnes..
Det jeg mener er at SKAT kunne finde på at sige du måske ikke undersøger kunderne godt nok eller beder dem stille sikkerhed for produktet..

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:42

Du skal forelægge SKAT sagen som du har gjort her på siden. SKAT kan faktisk være ganske fleksibel, hvis der er en "god" grund til, at du ikke kan betale.

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:53

Hej Alan.

Når man handler med Skat, er ens behandling meget afgørende for hvem man har møde med.

Jeg har prøvet for mange år siden at være til møde med Skat og fik en rigtig positiv snak med ind-kradseren. Vi fandt en fornuftig løsning, blot skulle jeg selvfølgelig overholde aftalen (Dette gælder altid når man skylder penge - så får man den bedste forståelse).

Som kontrast hertil, har jeg stået på et kommunekontor og ville have en afdragsaftale på 2 måneder på noget grundskyld....pis... et eller andet skatte noget for vores hus (EJENDOMSSKAT.. der var den)..,. men der var sgu ingen kære mor. Den snerpede gamle skrankepave af en kontorchef-noget var sgu kold. Vi skyldte 4.000 der skulle deles i to. Så problemet burde ikke være så stort. Men Nej.

Så min pointe er: Der er stadig personlighed i spil - også selvom det er Skat. (Dybt åndsvagt navn iøvrigt hehe)

Held og lykke. Jeg krydser fingre for dig imorgen.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)