Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords Conversion Optimizer - er den noget værd?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg tager et kig på en af mine AdWords kampagner over den seneste måned, har jeg opnået en conversion rate på 2,02%, og en Cost pr. Conversion på 23,96 $...

Det er jeg nogenlunde tilfreds med, jeg ville dog meget gerne have spare lidt penge og sænke min Cost/conv.

Hvad er Jeres erfaringer med Conversion Optimizeren vs. classic CPC bidding?

Google foreslår mig en CPA pris på 38$ - hvilket jo er en del over mine 23,96...

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg har særdeles gode erfaringer med Conversion Optimizer. Hvis du kører store kampagner, kan det ofte både spare dig for rigtig meget optimeringstid og forbedre din pris per konvertering. Conversion Optimizer giver dig jo teknisk set mulighed for at betale AdWords på CPA-basis. Du skal blot gøre op med dig selv, hvor meget du vil betale for en konvertering. Hvis du sætter CPA-niveauet for lavt, kan det naturligvis gå ud over din trafik, men det giver jo sig selv. Men udover det meget effektivt. Det fjerner naturligvis ikke behovet for generel kampagneoptimering, men det kan stadigvæk varmt anbefales.

Andre der har erfaringer?

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er formentligt en Maximum CPA pris på 38$ Google har foreslået, så din gennemsnitlige CPA vil blive lavere end de 38$ og meget vel under de ca. 24$ du har i dag.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok.

Det er måske bare mig som er skeptisk og ikke stoler en skid på Google. Men jeg kan ikke undgå at være det, når de tilbyder mig en måde hvorpå jeg kan sænke min cost/conv pris... Det er næsten for godt til at være sandt i forhold til hvordan de ellers gør. F.eks. foreslår de altid at hæve sit budget - her har jeg gode erfaringer med at finde tidspunkt på dagen for konvertering, og bruge Ad Scheduling til at slukke i nogle perioder...

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinHN:

Det er næsten for godt til at være sandt i forhold til hvordan de ellers gør. F.eks. foreslår de altid at hæve sit budget - her har jeg gode erfaringer med at finde tidspunkt på dagen for konvertering, og bruge Ad Scheduling til at slukke i nogle perioder...

Uanset om du bruger Ad Scheduling eller ej vil jeg anbefale at du enten

1) Helt fjerne budgetrestriktioner

2) Standser dine kampagner

Enten taber du penge for hvert klik og bør stoppe kampagnen eller også tjener du penge for hvert klik, og hvorfor så sige nej til ekstra penge? At hæve budgettet er oftest et godt råd.

Mvh Jesper

 

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Uanset om du bruger Ad Scheduling eller ej vil jeg anbefale at du enten

1) Helt fjerne budgetrestriktioner

2) Standser dine kampagner

Enten taber du penge for hvert klik og bør stoppe kampagnen eller også tjener du penge for hvert klik, og hvorfor så sige nej til ekstra penge? At hæve budgettet er oftest et godt råd.

Mvh Jesper

Jeg kører nu med conversion optimizer, og har sat mit budget op fra 60 til 200$ per dag. Jeg betaler Google's anbefaldede CPA cost. I går gav det 30$ i Cost/conv. Mit gennemsnit seneste måned var lavere, så jeg ved ikke helt... Man skal selvfølgelig også se på hvor mange penge der købes for...

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinHN:
Jeg kører nu med conversion optimizer, og har sat mit budget op fra 60 til 200$ per dag. Jeg betaler Google's anbefaldede CPA cost. I går gav det 30$ i Cost/conv. Mit gennemsnit seneste måned var lavere, så jeg ved ikke helt... Man skal selvfølgelig også se på hvor mange penge der købes for...

Jeg ville nok ikke konkludere det store på baggrund af data fra kun en enkelt dag. Lad din nye opsætning køre lidt tid uden at foretage ændringer. Se om det ikke kommer til at virke for dig.

Jesper Jørgensen:
Uanset om du bruger Ad Scheduling eller ej vil jeg anbefale at du enten

1) Helt fjerne budgetrestriktioner

2) Standser dine kampagner

Enten taber du penge for hvert klik og bør stoppe kampagnen eller også tjener du penge for hvert klik, og hvorfor så sige nej til ekstra penge? At hæve budgettet er oftest et godt råd.

Mvh Jesper

Helt enig.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu på 3 dage haft 13 conversions. Noget over det normale. Cost/conv. er under 25$...

Det skal siges at de 10 faktisk kun er på 2 dage - jeg har optimeret landing pagen, og kører i øjeblikket split tests. Det har hjulpet helt vildt. Conversion optimizeren sparer mig for en del arbejde...

Er der nogle af Jer PPC hajer som har nogle links til en eller flere landing page bibler?

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok - selve splittests kan jeg selv lave.

Der må da være nogle blogs osv. med nogle best practices?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)