Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god engrospris???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg har brug for lidt hurtig hjælp... :)

Jeg har netop fået fat i lidt nye forhandlere (jeg plejer kun at sælge mine smykker selv, og så har jeg mine ting i kommission nogle steder). De forhandlere der har mine smykker i kommission har meget forskellige holdninger til, hvilke priser, der er gode for dem i forhold til salgsprisen.

Nu står jeg så og skal have sammensat en egros prisliste. Men hvilket forhold mellem vejl. salgspris og indkøbspris er rimeligt? Det skal lige siges, jeg ikke selv ganger op med 15, inden jeg sætter en vare til salg. Så hvis prisen er 50 % i forhold til salgsprisen, så er det virkelig smertegrænsen (dvs. forhandleren kommer til at tjene mere på smykkerne end jeg tjener på at lave dem). Men jeg vil jo heller ikke sælge mig for billigt... :)

Jeg har selv tanker omkring 30-40 % lavere end udsalgsprisen, men hvad siger I????

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:30

Hej

Først og fremmest så er procenter jo afhængig af hvad man tager procenter af. Hvis man kun tjener 5 kr. på at sælge et smykke så kan det næsten være lige meget, mens 1000 kr. er mere interessant. Alligevel kan 5´eren være 40% og tussen 10%.

Jeg synes prisen må afhænge af hvor salgsklare de smykker du leverer er. Hvis du har taget produktfotos, leverer i gaveindpakning m.v. så er vi omkring de 20% og hvis ikke samt at der er minimumsbestilling, ekspeditionsgebyrer m.v så nærmer vi os de 30%. Hvis det er kommissionsvarer hvor usolgte varer kan returneres synes jeg 40% er for meget. Omvendt, hvis du kan give 40% og tjene penge du ellers ikke ville have tjent, så er 40% jo også ok.

AnnetteK:
(dvs. forhandleren kommer til at tjene mere på smykkerne end jeg tjener på at lave dem).

Sådan er det jo ofte i engrosleddet, men hvis du sælger på kommission skal forhandlerne ikke have engrospriser, da du jo både er lager og bank for dem.

/Michael

Fra Valby
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:08

Tak for dit indlæg - det er helt sikkert noget, jeg kan bruge. :)

Og iøvrigt - genialt koncept med dyrebilen! 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:47

Hej ..

Jeg ved at detailbutikker meget gerne vil gange dere engrospriser ex.moms med 2,5.. - Altså  f.eks. en kæde koster fra dig 100,- + moms x 2,5 = 250,- kr ud incl. moms, det tror jeg du skal regne med at de min. vil forlange..

- Så kan du jo selv regne baglæns, fra hvad du tager direkte til dine slutkunder.. for det skal jo gerne være den pris som du mener er den "rigtige" udsalgspris..

Men modsat forrige indlægs-skribent, vil jeg mene at du skal passe på ikke at "sælge" dig selv for billigt, . for i dine priser skal du stadig kunne holde skindet på næsen ved evt. reklamationer m.v.. Jeg mener at fra engros til mellemhandler skal gange med en faktor på 3 fra mellemhandler til slutkunde med min. 2,5 for at det i sidste ende skal være interessant for alle parter..

Mvh, Ulrik

Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:17

Hejsa

Jeg ved at guldsmedebutiker og tøjbutikker er vandt til at kunne gange engrossprosen med min 2,5-2,7 og ofte 3, mange store virksomheder har enda en kalkyle på 4.

Det er tough at forhandlerne ofte tjener mere på produkterne end leverandøren, men jeg tror det er nødvendigt for at de gider at lægge en salgsindsats i dine produkter.

Jeg vil sige at du hellere skal sætte din vejledende udsagspris lidt op istedet for at butikkerne ikke får deres avance....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)