Hej Aminoer,
Jeg har brug for lidt hurtig hjælp... :) Jeg har netop fået fat i lidt nye forhandlere (jeg plejer kun at sælge mine smykker selv, og så har jeg mine ting i kommission nogle steder). De forhandlere der har mine smykker i kommission har meget forskellige holdninger til, hvilke priser, der er gode for dem i forhold til salgsprisen. Nu står jeg så og skal have sammensat en egros prisliste. Men hvilket forhold mellem vejl. salgspris og indkøbspris er rimeligt? Det skal lige siges, jeg ikke selv ganger op med 15, inden jeg sætter en vare til salg. Så hvis prisen er 50 % i forhold til salgsprisen, så er det virkelig smertegrænsen (dvs. forhandleren kommer til at tjene mere på smykkerne end jeg tjener på at lave dem). Men jeg vil jo heller ikke sælge mig for billigt... :) Jeg har selv tanker omkring 30-40 % lavere end udsalgsprisen, men hvad siger I???? |
Hej
Først og fremmest så er procenter jo afhængig af hvad man tager procenter af. Hvis man kun tjener 5 kr. på at sælge et smykke så kan det næsten være lige meget, mens 1000 kr. er mere interessant. Alligevel kan 5´eren være 40% og tussen 10%.
Jeg synes prisen må afhænge af hvor salgsklare de smykker du leverer er. Hvis du har taget produktfotos, leverer i gaveindpakning m.v. så er vi omkring de 20% og hvis ikke samt at der er minimumsbestilling, ekspeditionsgebyrer m.v så nærmer vi os de 30%. Hvis det er kommissionsvarer hvor usolgte varer kan returneres synes jeg 40% er for meget. Omvendt, hvis du kan give 40% og tjene penge du ellers ikke ville have tjent, så er 40% jo også ok.
AnnetteK:(dvs. forhandleren kommer til at tjene mere på smykkerne end jeg tjener på at lave dem).
Sådan er det jo ofte i engrosleddet, men hvis du sælger på kommission skal forhandlerne ikke have engrospriser, da du jo både er lager og bank for dem.
/Michael