Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ERFA-gruppe - økonomistyring med WinFinans

Side 5 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Ok - ja det er jo naturligvis vigtigt - men godt du har fået det løst. Men det undre mig at høre om den dårlige support i Roskilde - som du ved har jeg ikke tegnet en sådan så jeg har ikke erfaring med den - men jeg har arbejdet megwet med databaser i Access og det er jo Access WinFinans er baseret på så det har jeg megen nytte af. 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:07

Hej John,

Tjah, der har været adskillige gang hvor vi(dvs. mig selv sagde hunden) har bakset med forskelligt, blandt andet ting der forsvandt. Blandt andet en meget stor momspost, tror jeg det var, som firmaet skulle have tilbage. Det drejede sig om 6 cifrede beløb!

En af de mest underlige ting som har været virkelig i focus er lager modulet. Det er bare så totalt gak at man standard ikke kan tage en udskrift fra lageret både med antal og kost pris og for visningen på skærmen er gælder det samme. Der har jeg været inde og pille lidt i koden så man kan vælge at få begge visninger samtidig.

Enhver ved jo at hvis man skal have et overblik over sin lager værdi skal du jo både have antallet og værdien af de enkelte varenumre SAMTIDIG. Winfinans brillerer med at man kan vælge at få enten det ene eller det andet!!!

Og ja så kunne man sikkert igen tage det hele ud i excel og bearbejde tallene der, men hvorfor det ekstra arbejde, når tallene jo alligevel ligger der i tabellerne.

Men sådan er der flere små ting henad vejen, som har gjort livet surt...

Mvh

Martin

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:16

Hej Martin,

Bliver mere og mere nysgerrig på hvad fa.... det er der er årsagern til denne tavshed også her i gruppen på dine udmeldinger - vi har jo en forhandler i gruppen hvad mener du Østergaard om dette - er det noget vi kan gøre bedre nu?Embarrassed

mvh john sommer

Fra Hv idovre
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:37

Hej John!

Jeg synes at ideen med en Erfagruppe her på Amino er rigtig god og som Martin også er inde på, er det mange gange bedre at få en dialog direkte fra bruger til bruger. Og denne tråd viser da også at der rimeligt hurtigt kommer inputs til hvordan man kan løse forskellige problemer.

Omkring opbygningen af Winfinans er der jo altid mange meninger om hvad der er det bedste, og f.eks. det du, Martin, nævner omkring lagertal sammen med pris er jeg personligt enig med dig i, men der er sikkert andre der hellere vil prioritere pladsen til vareteksten i stedet for en ekstra kolonne. Heldigvis er det dog ret let at ændre (som du jo også selv har erfaret), så det er jo det gode ved Winfinans, at der er tale om open source Smile

Fra Hv idovre
Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 13:37

Hej John!

Jeg synes at ideen med en Erfagruppe her på Amino er rigtig god og som Martin også er inde på, er det mange gange bedre at få en dialog direkte fra bruger til bruger. Og denne tråd viser da også at der rimeligt hurtigt kommer inputs til hvordan man kan løse forskellige problemer.

Omkring opbygningen af Winfinans er der jo altid mange meninger om hvad der er det bedste, og f.eks. det du, Martin, nævner omkring lagertal sammen med pris er jeg personligt enig med dig i, men der er sikkert andre der hellere vil prioritere pladsen til vareteksten i stedet for en ekstra kolonne. Heldigvis er det dog ret let at ændre (som du jo også selv har erfaret), så det er jo det gode ved Winfinans, at der er tale om open source Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:21

Hej Tom,

Tak for dit indlæg godt at have en eller flere forhandlere med her - da det jo ofge også er et spørgsmål om, at afdække behov og mulige funktionaliteter i SW-en som man ikke kender til.

Jeg er meget tilfreds med Small Business og lagermodulet bruger vi da også og har ikke problemer med udskrivningen. Både debitor og kreditor funktionaliteterne fungere ok og er når man er kommet videre - lette at gå til. Men sådan er det jo altid når man er kommet forbi besværlighederne.

Du skriver open source- jeg har jo selvfølgelig været bagom i WinFinans og set på tabellerne, men er det muligt at få adgang til forespørgslerne formularerne og rapporterne ? - det er ser ud til at være områder der er "skygget af - brugerkode" er det sådan - hvis ja kan man komme til dem - altså få adgangskoden dertil. Som Access bruger og udvikler kunne det være spændende at lære af.Yes

mvh john sommer

Fra Hv idovre
Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 07:59

Hej John!

Nej - der er ingen koder der spærrer kildeteksten. Det du først skal sikre dig er at der er en Access installeret på din maskine (runtime er ikke nok). Herefter går du ned i Winfinans biblioteket med din stifinder og markerer selve .adp filen (Når du kører Small Business har du to .adp filer - en for fakturering og en for finansen). Herefter holder du "Shift" tasten nede og derefter trykker du på "Enter" (Bliv med med at holde "Shift" nede helt til at Winfinans er startet op). Herefter er Winfinans startet op i "Edit mode" og du kan redigere i formularer og rapporter som du har lyst til.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:21

Hej Tom,

Yep Tom - det var en god oplysning her ser man så alle forespørgsler, formularer og rapporter. Og filerne finder jeg her: C\Programmer\Winfinans\ 

FakSB2k

FinSB2k 

.adp ses således ikke på min maskine men programmet åbner og man ser også det vi kalder "frontend -  filen" programmet hvor alt andet end data ligger.

Så tak Tom et godt tip til de der er fortrolige med Access og som ønsker at tilpasse udskrifter - flot at WinFinans efterlader SW-en sådan det må man sige Fint !!Yes

Hilsen john

mvh john sommer

Fra Hv idovre
Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 13:34

Hej Martin!

Jeg er faktisk lige blevet opmærksom på at der er en mere "autoriseret" måde at få dine finansposter ud på. Du går ind i bilagsindateringen og her klikker du på knappen "Bilagslog". Herefter klikker du på knappen "Balance og bilag" hvorefter du vælger et filnavn og placering til hhv. balancer og bilag. Herefter klikker du blot på "Eksportér balance og bilag" hvorefter du ender op med to excelfiler.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 14:12

Hej Tom,

Tak for input til Martin - jeg har lige testet metoden jeg har jo Small Business og kan da finde hvad duskriver men alene udlæsning af bilag. Men jeg kan til gengæld finde begge i menuen ø/v hjørne "Adgang" klik her der åbnes en menu med bla. valg af "Udlæs bilag og Balance" så det var godt vi fik det på plads. Wink

Så Martin hjalp det dig?

mvh john sommer

Side 5 ud af 10 (94 indlæg)