Du kan ikke umiddelbart lave en CSV eksport gra Winfinans DT uden at du får lavet en procedure du kan kalde fra eksportmodulet. Men du ikke ønsker det lige nu kan alligevel godt få lavet en csv-fil selvom det er lidt "nørdet". Du gør følgende:
1) Klik på "Bilagsliste" (ikonet med clipsen overst oppe) 2) Vælg dato fra og til sådan at det svarer til det interval du ønsker eksporten i 3) Fjern fluebenet ud for "kun dette år" 4) Klik på >|.. nederst og skriv derefter 0 i maksimalt antal poster (ellers får du nenlig kun de første 1000 poster) 5) Marker en tilfældig post i resultatet og klik derefter på Ctrl.+A for at markere alle rækkerne og Ctrl.+C for at kopiere alle rækkerne ud i udklipsholderen 6) Åbn et tomt excelark og klik på den første række (A1) 7) Klik herefter på Ctrl.+V for at indsætte alle rækkerne. 8) Nu ligger alle dine poster i excelarket og du kan blot gemme det som en CSV fil og herefter kan revisoren få dine poster.
Tak for tippet - og bestemt ikke nørdet i forhold til mine evner ;-)
Metoden var også nogenlunde det jeg selv kom frem til. Blot er jeg ikke helt sikker på om Bilagslisten er god nok til revisoren. Her er posteringerne jo ikke delt op i debet kredit, det skal man selv "sjusse" sig til. Det kan måske godt gå hen og blive lidt kedeligt med ca. 14.000 bilags linier!!!
Det burde nu ikke give nogle problemer idet debet blot er de positive poster og kredit de negative. Men ellers kan man med lidt excelgymnastik godt få debet og kredit i hver sin kolonne :-)
Jeg vil også gerne være med i ERFA-gruppen... Har arbejdet i winfinans tidligere, og kommer til det igen i fremtiden. Har en bogførings og rådgivnings virksomhed.
Den version af WinFinans du anvender "WionFinans DT" er en - client version se mere her : http://www.winfinans.dk/oldsite/download_sql.asp - det betyder at du er på programmet via internettet - jeg køre med den version som man GRATIS downloader på egen maskine og derfor nok menu forskellen.
Download her en fri version af Winfinans Small Business
En mini-udgave er magen til det rigtige program, der kan oprettes firma, debitorer, kreditorer etc samt bogføres. Efter bogføring af 1500 konteringslinier (pr. regnskabsår) låser programmet og en fuld version skal erhverves for at fortsætte. En mini-udgave er desuden låst, så det ikke er muligt at foretage rapporttilretninger eller åbne programmet op i MS Access.
Men måske der er andre der har erfaring med WinFinans - DT version ?
Denne version betaler man ca. 350 kr./måned, men så skulle der vel også kunne logges på fra revisor ect. Det er derfor du ikke kan finde den menu som jeg har på min version af WinFinans - men hvorfor anvender du ikke Small Business versionen den kan du bogføre op til 1500 poster og for ca. 1000 kr. få åbnet for mere og den kan overgå til en netversion når behovet opstår?
Tjah vi har ikke spurgt dem. Det opgav vi på forhånd. Der var jo respons herinde på Amino prompte og med det samme, og dialogen fortsætter jo, så det er i virkeligheden meget mere værd.
Og det er jo også mere i tråd med den måde virksomheder der er "fremme i skoene" bør håndtere supporten i dag.
Jeg har læst denne igen - svar fra østergaard: - har det ikke hjulpet dig?
Du kan ikke umiddelbart lave en CSV eksport gra Winfinans DT uden at du får lavet en procedure du kan kalde fra eksportmodulet. Men du ikke ønsker det lige nu kan alligevel godt få lavet en csv-fil selvom det er lidt "nørdet". Du gør følgende:
1) Klik på "Bilagsliste" (ikonet med clipsen overst oppe) 2) Vælg dato fra og til sådan at det svarer til det interval du ønsker eksporten i 3) Fjern fluebenet ud for "kun dette år" 4) Klik på >|.. nederst og skriv derefter 0 i maksimalt antal poster (ellers får du nenlig kun de første 1000 poster) 5) Marker en tilfældig post i resultatet og klik derefter på Ctrl.+A for at markere alle rækkerne og Ctrl.+C for at kopiere alle rækkerne ud i udklipsholderen 6) Åbn et tomt excelark og klik på den første række (A1) 7) Klik herefter på Ctrl.+V for at indsætte alle rækkerne. 8) Nu ligger alle dine poster i excelarket og du kan blot gemme det som en CSV fil og herefter kan revisoren få dine poster.
Jo jo, jeg svarer jo også Tom Østergaard lige efter at det var også nogenlunde den metode jeg selv kom frem til, men jeg afventer stadig svar fra revisoren om det er de rette data de kan køre ind i deres egne systemer.