Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ERFA-gruppe - økonomistyring med WinFinans

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Hv idovre
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil!

Når du laver kontoudtog til dine debitorer kan du kun skrive dem ud enkeltvis. Du skal altså køre f.eks. fra konto 0 til z og derefter vil alle kontoudtogene blive sendt enkeltvis til printeren. Årsagen til dette er at Winfinans har bygget formularen op som selvstændige rapporter til den enkelte kunde, og ikke een lang rapport med felere sider. Det er også derfor at du kun kan se een side når du printer til skærm.

/Tom

Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:09

Hej Tom

det  vil jeg staks pr'øve - og så se om jeg har det ønskede  resultalt

MVH Emil

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 01:40

Hej Emil,

Ok - er de alle selv brugere af programmet (økonomistyringen) - eller er det alene dig der føre deres bogholderi ?

Hvis ja behøver du jo ikke andet end det program du kan have på din egen PC - og så er du din egen herre!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 01:46
Hej Emil Har du fundet løsningen på udskrift af debitorer? Ellers ring til mig

mvh john sommer

Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:54

Stick out tongue

Hej John

Mange tak for hjælpen - nu fik jeg endelig skrevet alle mine kontoudtog ud - det var helt som du sagde - jeg kan ikke få dem vist på skærmen - men alle bliver skrevet ud på printer.

MVH

Emil

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:24

Hej Emil

1.Du kan godt -  jeg kan ikke få dem vist på skærmen - se dem alle på slærmen - Når du har dit kontokort på skærmen - har du nok bemærket nederste v/hjørne - der er side antal og pile som du kan "klikke" til næste side med!

2. Du kan endvidere udskrive alle siderne på et dokument - når du har kontoudskriften på skærmen så se øverst i menuen der er et W (for word doc) klik på den og svar ja til spørgsmålet og vupti - nu er alle dine kontokort for den valgte periode eks. jan-dec på et dokument. Yes

mvh john sommer

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:32

Hej Kahrs

Er du kommet i gang med WinFinans?

Hvilken version arbejder du med:  net løsning eller freeware på en PC?

Skal du bruge:
Debitor og kreditor styringen ?
Lager funktion ?

mvh john sommer

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:08

Hej John,

Jeg arbejder også professionelt med Winfinans DT, og jeg må indrømme at min er faring med supporten hos winfinans i Roskilde er ret så ringe - til trods for det at vi har tilkøbt support i dyre domme. Det er lige netop samme reaktionsmønster med enten meget sene eller ingen svar.

Og jo det er da meget fint at man har et komplet program, men det lader altså en hel del tilbage mht. brugervenlighed. Der er masser af steder i winfinans hvor man tror man "bare lige kan klikke på en knap" for at få en ønsket funktion og så bliver man mødt med enten "Ingenting" eller en rigtig sjov Access runtime fejlmeddelelse eller en manglende tabel et eller andet. De fleste af gangene er man på herrens mark for man kan ikke finde noget i dokumentationen og hvis man emailer supporten eller forøger at ringe går det som beskrevet ovenfor.

En rigtig kedelig ting ved winfinans er at når der kommer nye opgraderinger, så kan du nemt installere opgraderingerne, MEN alle dine specialtilrettede rapporter skal du sidde og fifle med for at få ind i den nys opgraderede version. Det er MEGET lidt brugervenligt og meget besværligt.

Senest har vi skiftet revisor og han vil f.eks. gerne have en komplet liste over alle posteringer i indeværende og forrige regnskabsår som csv-fil. kan man det let i winfinans - nixen bixen. Jeg har ihverfald ikke fundet stedet endnu.

Måske kan du eller andre hjælpe her i ERFA-gruppen.

Mvh. Martin

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:27

Hej Martin,

Ok – det har jeg ikke nogen erfaring med da jeg IKKE har nogen supportaftale, men har været på en dags kursus og haft nogle konsulenttimer ved en forhandler af WinFinans. 

Så supportfunktionen ved jeg er der og, at man skal betale er det ikke 1000,00 kr. for et år ! – ikke meget, men hvis det så ikke virker er det jo også ligegyldigt.

Jeg har den Small business free version af WinFinans er det også den du har?

Jeg har ikke oplevet de nævnte fejlmeddelelser. Og jeg arbejder udelukkende med standard rapporterne – så import problemerne med disse har jeg så ikke.

Men jeg har samme behov for at trække data ud af systemet til min revisor og det gør jeg således:

Du skal stå i modulet Regnskab: 

I menuen øverst til højre kan du vælge ”Adgang”

Og vælge i denne menu:

”Udlæs bilag og balance”  og følg instruktionen.

mvh john sommer

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:35

Desværre kan jeg ikke et eneste sted i nogen menu finde et punkt der hedder adgang. Vi bruger WinfinansDT. Så jeg tror det er nogen helt andre menuer.

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)