Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankpakke

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Easyiso Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Til amino brugere

Hvor usikker skal vi være på kollaps på det finansielle marked. kan der stadig godt være banker som til trods for bankpakke 2 kan få alvorlige problemer og må lukke

Hvad betyder en evt. konkurs i banken for det indestående man har

Hvad sker der med de garantier banken har stillet over for tredje part

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:44

Hej Ebbe

Har ikke set det hele igennem endnu, men tør da godt give et bud på nogle af dine spørgsmål.

Ved en evt. konkurs burde bankpakke 1 sikre dit indestående, det var der der tidligere var en tvist med et loft på 300.000 kr.

Bankpakke 2 lukker ikke af for banker der er i store problemer, især ikke mindre banker da det ikke er alle der er med i denne pakke, såvidt jeg er orienteret (tager lige forbehold for denne)

Dit sidste spørgsmål er jeg faktisk selv meget interesseret i at få svar på, for hvad er en bankgaranti værd hvis banken der har stillet denne går konkurs?

MVH

Bendtsen

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 20:56

Hej Ebbe,

Ja, jeg mener bestemt der kan være banker der kan være nødt til at lukke - selv efter den nye bankpakke. En bank som Fionia Bank er ekstremt presset og står faktisk også skal bruge 1 mia kr for at overleve. De kan ikke være sikre på at bankpakken kan redde dem - faktisk har de det problem at deres egenkapital lige nu er så lav, at de kan risikere slet ikke engang at kunne få del i bankpakken.

Den gode nyhed er, at hvis en bank går konkurs er man som kunde sikret rigtigt godt. Jeg kan ikke lige huske beløbet som Garantifonden forsikrer kundernes indestående med - men det er rigtigt meget!

Men uanset hvad, så vil jeg sige at jeg forventer mig meget af den bankpakke. Det er simpelthen altafgørende for dansk erhverv og generelle økonomi at sådan noget som udlån til erhvervet kommer igang igen.

Den situation som pt. er aktuel - hvor mange banker ganske enkelt sidder og indriver udlån fra masser af sunde virksomheder....det er intet mindre end totalt ødelæggende!

/Rikke

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)