Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ErhvervsBladet.dk inviterer Amino-brugere ombord

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skide god ide Nicolai, den kunne jeg ikke have fået bedre selv! :-)

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:15

Hej med jer

Hvor er det fedt at se, at vores initiativ bliver godt modtaget hos jer. Og tak for de positive anmeldelser af vores medie. Og en ny abonnent er det også blevet til. Velkommen til Paw, og tak for din markedsføringsindsats:-)

Vær opmærksom på, at jeg har lagt et nyt indlæg i kategorien. Vi forsøger at få et dybere indblik i, hvilke erfaringer iværksættere og andre virksomhedsejere har med kommunernes erhvervsservice.

Læs indlægget her: http://www.amino.dk/forums/p/50810/303868.aspx#303868

Og så vil jeg opfordre jer til at starte nye tråde efterhånden som der dukker noget op, som I mener vi skal tage os af.

Tak for opmærksomheden

Morten Asmussen, chefredaktør

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 15:32

Jeg forsøgte at tegne et abonnement, men den kommer frem med at jeg skal logge ind med adgangskode, hvis jeg er abonnent, eller kontakte Abonnementservice (Blinker i rødt).

Men da jeg ikke er abonnent i forvejen på medierne, vil jeg gerne kontakte abonnementservice, men der er ikke kontakt oplysninger på siden (telefon eller mail):

Er jeg bare helt gal på den?

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:50
Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 16:14

Super, tak for det :)

PS. kun for mig.. husk det Aminoer ;)

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 21:53

Hej

Rigtig god ide, velkommen til Morten

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:47

Hej Morten

Jeg synes ,der er et behov for en samfundsdebat om iværksætteres vilkår. Som jeg ser det, risikerer iværksættere ofte hjem og familie for at skabe arbejdspladser i det Danske samfund. Ofte lykkes det og iværksætteren bliver præmieret. I langt fleste tilfælde ender det dog i konkurser, lukninger med tab til følge eller blot en ussel timeløn for ejeren.

En iværksætter med underskud slipper ikke for at betale moms. Det er også umuligt at få understøttelse i dårlige perioder uden at skulle lukke sit momsnummer. Ved konkurs er lønmodtagerne sikret deres løn - hvad med ejeren???

Du kan ikke låne penge i bankerne uden sikkerhed i hoved og r.. Staten har åbnet nogle muligheder, men langt fra nok.

Jeg hører så mange historier om virksomheder som er blevet til succes, men har været så tæt på lukning, fordi ejeren har måtte risikere alt. Hvor var vi uden disse indsjæle? Vi behøver flere.

Jeg kan godt forstå at arbejdsløse kan få understøttelse, men jeg kan ikke forstå at en hårdarbejde iværksætter ikke i en startfase kan opnå den samme sikkerhed.

Vi trænger til en andet samfundssyn på iværksættere i Danmark. Jeg tror, at der er mange "gode" historier hos aminoerne om virksomheder der burde være en succes, men aldrig blev hjulpet ud af startblokken. Jeg kan kun anbefale iværksættere at bringe disse historier videre til erhvervsbladet.

MVH Tom Myrdal

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 22:55

Nu har jeg aldrig været ude i systemet på den måde, men kunne et medlemsskab af en akasse ikke rode bod på det?

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:43

Hej Kenneth

Som jeg læser reglerne skal man afmelde sin virksomhed overfor myndighederne inden man kan få understøttelse. Gør man først det, så er det svært at komme tilbage.

Myndighederne/A-kassen stiller selvfølgeligt dette krav for at undgå at man reelt arbejder videre i sin virksomhed og får understøttelse samtidigt. Hermed tvinger man iværksætteren til at lukke ned. Var det ikke bedre om iværksætteren i en 2 årig periode kunne sikres en minimumsløn for at holde virksomheden igang. Ja Ja jeg ved godt det ikke er enkelt, men det må være muligt at lave en model (det er jo ikke alle der er sociale bedragere).

MVH Tom Myrdal

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 11:58

Kære Erhvervsblad

Velkommen på Amino og tillykke med at i har taget dette initiativ. Vi er rigtig mange, der har haft god gavn af at være her.

Venlig hilsen Jesper Nissen

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)