Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel via Alibaba.com

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Kim

 

Ramburs giver faktisk ikke køber den storre sikkerhed. Rambursen giver ingen sikkerhed for hvad det er

for vare der bliver sendt til dig.

 

 

Ravn

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for de gode svar...

 

Man må efterhånden kunne sige, at nummer ét måske er, at benytte sig af et konsulentfirma, med kontor i både DK og Kina, hvis det var Kina - som hjalp med at finde en leverandør, og sørge for at varerne er i orden... Men det koster jo også...

 

Men hvis man har is i maven, og "råd" til at risikere - så er det vel bare et spørgsmål om en handel, eller to, før der er opbygget en tillid til en leverandør...

Fra Randers
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Jeg skal til Kina D. 20/7 det vil være muligt jeg kan hjælpe dig når jeg er der nede, jeg starter et kontor for hjælp til import til danske kunder.

Jeg er selv importør og handler en del med  Kina og Hong Kong, jeg har alt den nødvendige hjælp der så det burde ikke være svært at hjælpe dig videre med dine planer.

Du kan kontakte mig på e-mail :.  tools4you2good@yahoo.dk

Mvh. Jan Sørensen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 42
Fra  Futurelabs CRM Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg har god erfaring med Alibaba jeg stod og skulle starte et produkt op som snart kommer på markedet, derpå skrev jeg med en Gold Supplier og han var stille og rolig da jeg var personen der stilledede kravende. Virksomheden kom og besøgte mig her i Denmark for 2 måneder siden fra Kina, og det må man kunne sige når de rkommer 3 mand fra Kina til dk i 3 dage, må de være troværdige.

 

Jeg vil sige deres kultur er sjov, CEO fløj business og de to andre monkey class og skulle dele hotel værelse men sjov oplevelse

 

Mit råd er , skab krav til dem det er dem der vil handle med dig og ikke omvendt!

 

mvh

jesper

Brug for flere leads eller bedre salgs management tools - Prøv Futurelabs CRM gratis idag og sælg mere til kvalificerede leads.

Futurelabs er Danmark bedste CRM system og er nemt, at komme igang med!

www.Futurelabs.dk

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg bruger selv alibaba en del - man kan jo finde alt der

Men du har ret der er mange "skidte" imellem..

 

Det jeg normalt gør er at bede om trade reference i europa - altså andre firmaer som de handler med i EU! Derefter ringer jeg ganske enkelt til dem og hører om de kender til samhandel med det pågældende firma. Få en 2-3 stk så du kan danne dig dit eget indtryk.

 

Personlig kigger jeg ikke på om de er trustmember eller ej, men du har da ret i at det tit er de lidt større firmaer der har disse profiler.

Få din forwarder ti lat hjælpe med import osv det ved de alt om og leverer også den fornødne dokumentation til dit bogholderi.

 

God Fornøjelse med det!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

 

For at følge op på et par ting:

 

1) Remburs sikrer dig ikke på nogen måde i forbindelse med denne forretning, Remburs sikrer bare den finansielle afvikling mellem sælger og køber ikke om der ligger en sten i kartonen, derfor er det meget almindeligt formulering blant speditører at skrive STC (Said To Contain) i remburs dokumenterne, det siger vist det hele.

 

I øvrigt kan en nogenlunde habil advokat "bryde ind" i en remburs og stoppe/ødelægge denne, dette tror de fleste ikke er muligt, men det er det, selvom det ikke på nogen måde er almindeligt. Shippingbranchen kender tit ikke denne mulighed eller vælger ikke, at rådgive rigtigt omkring dette. 



2) Man kan aldrig på de kanter beskytte som mod banditter, men man kan evt købe ind over respekterede agenter i Hong Kong som typisk gør det 7-10% dyrere, men meget mere sikkert eller bruge de tidligere nævnte QC til at checke afskibningen SGS har kontorer og partnere i Guangdong og mange andre steder omkring Hong Kong og andre store handelsområder.

 

3) Det er nævnt tidligere, men det skal være dig OG KUN DIG, der laver betingelserne for din handel, ikke kineseren....hvis de er seriøse hænger de på... Glem resten af de "Golddiggers"

 

Good Luck

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er Alibaba

sononym for tyv på arabisk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)