Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra ikke Eu lande?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg overvejer at importere godkendte euro-paller fra et land udenfor EU til mit firma. Vi bruger en del Euro-paller og tænkte at her var der måske en mulighed for at spare nogle penge. Det skal lige siges at vi endnu ikke har undersøgt markedet, så vi ved faktisk ikke om der overhovedet er noget at spare.

Er der nogen derude der kan hjælpe mig med import regler fra et IKKE EU land?

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Koster det noget ekstra end import indenfor Eu?

Håber på noget hjælp, tak!!

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ligger rigtig mange tråde om dette emne herinde - søg efter import. Den information, du søger er her garanteret allerede. 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis du vil importere varer fra et ikke-EU land, skal du være godkendt som importør ved Told & Skat. Det skal du i hvert fald sørge for at have i orden, ellers kan du få problemer med indfortoldning osv. Desuden er det et lovkrav.

Men hvorfor kigger du ikke efter palleleverandører i de baltiske lande i stedet for? Her findes rigtig mange trævarefabrikanter, som helt sikkert også er billigere end eksempelvis en dansk leverandør. Her vil transportomkostningerne heller ikke være så dyre, da det typisk vil være en baltisk chauffør, som leverer pallerne, og de er billigere end de danske.

Men husk nu også på, at du får hvad du betaler for, og at EUR-paller skal være godkendte og mærkede efter alle regler og bestemmelser. I nogle tilfælde skal de også være specialbehandlede alt efter hvor du sender dine varer hen med dem.

Jeg ønsker dig "god jagt".

Mange hilsner Kasper

Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 42
Fra  Fancey Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)