Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme hjemmeside - 3 forskellige ejer.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Jeg blev lidt forarget, over at se at nu har IE Solutions den tredje webshop til salg, indenfor parfumebranchen. De har solgt parfumehandel.dk, dinduft.dk, og en tredje jeg ikke kan navnet på. Og de har nu, en mere til salg. I en tidligere tråd, der hedder 'Parfumehandel.dk til salg!', skriver IE Solutions at de vil sørge for at der ikke kommer for mange konkurrenter på markedet. Hvor mange er for mange?

Personligt, syntes jeg ikke det er en fed måde, de driver det på. De smider en masse sider ud på markedet. De får 10.000-13.000 kr. pr. side. Man bliver oplyst en pris, når man skal betale tillægger de så moms.

Er det iorden? Jeg syntes det dårlig stil. de tænker kun på dem selv. Markedet bliver jo ikke størrere, pga. flere udbydere, men det da klart at konkurrencen bliver meget størrere. De håber selvfølgelig, at de får flere ordrer, men hvis jeg havde, som kunde hos dem, gidet 10.000 kr. for en side, ville jeg blive ret sur over at der kom flere og flere konkurrenter??

Mvh.

Casper.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:18

Jeg overvejede meget at lave en tråd ligesom dig men havde ikke tid til det på det tidspunkt.

Jeg er 100% enig med dig. Jeg syntes det hele virker suspekt og forkert.

Selvfølgelig er det op til folk selv om de vil købe dem og have de flere konkurrenter, men jeg syntes det er et dårligt at sælge flere sider inden for det samme koncept.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 17:18

Jeg synes da modellen er i orden.

IE Solutions har jo ikke lagt skjul på at de sælger flere af de samme løsninger. Man får altså et standard produkt, men jeg synes faktisk tilbudet er utrolig venligt til begyndere, da de skriver de laver alt arbejdet, undtagen at finde kunderne.

Og 10.000 for en webshop er bestemt ikke mange penge i min optik. Og det er da vel ikke det samme design de kommer med?

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:20

Jeg er enig

Det er dårlig stil at lokke folk til at købe den samme vare 5-10-15 gange, og ikke gøre det klart at fortælle hvor mange shops de har tænkt sig at smide på markedet. No

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 17:20

Hvis IE solutions' kunder ikke koeber rettigheden til koden, er det vel helt i orden at saelge den videre til andre interesserede.

Hvis du selv opfinder et produkt og ikke oensker at ofre ekstra resourcer paa et patent, maa du ogsaa forvente at andre udnytter denne forretningsmulighed.

Simon S Larsen Purchasing analyst

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 17:33

Det kommer jo også helt an på hvad de forskellige parter aftaler.

Hvis de bare aftaler at de får hjemmesiden, så er det helt i orden. Da der er ingen aftale om at webshoppen kun er til dem. Men det er selvfølgelig lidt wack hvis man kan sige det sådan, fordi lige pludselig vil alle have dem samme webshop inden for parfume branchen :P

Men jeg ved sku heller ikke helt hvad man kan forvente til en shop af 10.000 kroner, da det jo ikke er et relativt stort beløb i forhold til hvad nogle tager for webshops.

- David

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 17:34

En hurtig kommentar til det med at de tillægger moms:

De er helt OK at prisen oplyses ex moms, det er der intet suspekt i. Det ville egentlig være mere usædvanligt hvis deres pris var incl moms.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:45

Tobias Thaastrup-Leth:

En hurtig kommentar til det med at de tillægger moms:

De er helt OK at prisen oplyses ex moms, det er der intet suspekt i. Det ville egentlig være mere usædvanligt hvis deres pris var incl moms.

De forventer vel også at det er B2B de handler med (når de sælger en webshop). Så er prisen ex. moms.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 17:51

Helt uenig, selvfølgelig må de lave arbejde for konkurerende webshops også.

Du fortæller jo heller ikke en "IRL" entreprenør at han ikke må bygge huset til virksomheder i samme branche som din?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:53

Dejligt med forskellige meninger, det er jo lige hvad en debat er til.

I en tråd, bliver de spurgt om de har tænkt sig at lave mange konkurrenter, hvor eftet de svarer 'Nej, vi sørger for at der ikke er for mange konkurrenter på markedet'.

Tja, hvornår er der for mange? Jeg syntes, at én konkurrent, er en for meget, men det er måske bare min holdning.

På deres auktion (http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=558717692&Catg=10358&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=12&PageNum=1) står der intet om at momsen skal tillægges. På QXl, vil jeg da altid 100 % gå udfra at det er den reele pris, man byder, som der handles til.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)