Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg solgt ideen?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Hvordan ser du sammenhængen mellem antallet af søgeresultater og antallet af søgninger og annoncer, Jesper? Det er en interessant indgangsvinkel, jeg aldrig har hørt om før.

Iflg. Googles søgeordsværktøj er det under 10 søgninger pr. måned, der er tale om på "hjælp til ansættelse". Hvilke data har du?

Jeg kan ikke hjælpe dig til at forstå en sammenhæng Thomas, som reklamemand er jeg sikker på at du nok kan se den alligevel;-). Blot kunne jeg på under 3 sekunder se at der var ca. 1.240.000 sider på google.dk der handler om hjælp til ansættelse og 6 annoncer! Dermed må der være nogen derude der mener at det er relevant.

Jeg ville da hellere have en annonce her end sende 100 salgsbreve med posten.

Men der er jo ikke tale om at Karsten skal lave en annonce på et søgeord. Der skal jo selvfølgelig laves flere annoncer på mange søgeord og sætninger. For på den måde at ramme målgruppen.

Mvh

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nej - det kan jeg ikke. Hvordan kan du se den? At der er 1.200.000 sider eller 100 sider eller 10.000.000 sider siger da absolut INTET om, hvor mange der søger efter det.

Der er næsten 6 millioner resultater på søgningen "indenfor" på Google + et par annoncer. I følge din logik må der altså være en del, der søger efter "indenfor". Tror du, der er det?

Det er en meget udbredt misforståelse, at der er en sammenhæng mellem antallet af søgeresultater på en søgning og "efterspørgslen" på ordet. Den synes jeg ikke, vi bør hjælpe med at udbrede. Bare derfor...

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:48

Hej Jesper

Jeg så godt dit tidligere indlæg, men har ikke helt så meget forstand på det - så ville lige vente med at kommenterer før andre kom på banen. Jeg vil så sige at jeg ikke så nogen fordel i at komme op mellem 1,2 mio resultater - så bliver Karsten sku svær at finde :)

Men dine kommentarer mm. har givet mig lidt flere spørgsmål - hvad koster sådan en annonce på google, eller hvad koster det og ligger øverst på normale ord som bøger, slik, glas, is mv?? Er der et sted man kan se hvad sådan nogle ting koster. Kan sagtens se ideen i at annoncerer på nettet - kan bare ikke lige se hvor meget det kan hjælpe Karsten, selvfølgelig skader det ikke at prøve forskellige løsninger - så kan man vel måle efterfølgende hvad der virker bedst.

MVH

Bendtsen

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:49

Thomas Rosenstand:

Nej - det kan jeg ikke. Hvordan kan du se den? At der er 1.200.000 sider eller 100 sider eller 10.000.000 sider siger da absolut INTET om, hvor mange der søger efter det.

Der er næsten 6 millioner resultater på søgningen "indenfor" på Google + et par annoncer. I følge din logik må der altså være en del, der søger efter "indenfor". Tror du, der er det?

Det er en meget udbredt misforståelse, at der er en sammenhæng mellem antallet af søgeresultater på en søgning og "efterspørgslen" på ordet. Den synes jeg ikke, vi bør hjælpe med at udbrede. Bare derfor...

Jeg synes at du både med din sammenligning og med din "hjælp" er lidt ved siden af her. Tråden her handler ikke om at der _skal_ placeres en annonce på søgningen "hjælp til ansættelse". Tråden handler om ideer til at sælge en ide. Jeg kom med ideer. Du bruger tråden til at trække et lille eksempel ud.

Når jeg valgte at skrive at der er 1 mill. sider der handler om hjælp til ansættelse. Så ville jeg med den søgning anskueliggøre overfor både Karsten og Bendtsen at der rent faktisk er rigtig mange der går op i dette emne. Så meget at de har valgt at pulicere over en million sider på nettet. Tilmed er der nogen der har valgt at placere annoncer på denne søgning. Så uagtet hvad du siger, så er der en kæmpe sammenhæng her.

Så det har ikke noget at gøre med at du skal hjælpe til at aflive en misforståelse, for der er ikke nogen misforståelse.

Mvh

/Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:55

Bendtsen:

Hej Jesper

Jeg så godt dit tidligere indlæg, men har ikke helt så meget forstand på det - så ville lige vente med at kommenterer før andre kom på banen. Jeg vil så sige at jeg ikke så nogen fordel i at komme op mellem 1,2 mio resultater - så bliver Karsten sku svær at finde :)

Men dine kommentarer mm. har givet mig lidt flere spørgsmål - hvad koster sådan en annonce på google, eller hvad koster det og ligger øverst på normale ord som bøger, slik, glas, is mv?? Er der et sted man kan se hvad sådan nogle ting koster. Kan sagtens se ideen i at annoncerer på nettet - kan bare ikke lige se hvor meget det kan hjælpe Karsten, selvfølgelig skader det ikke at prøve forskellige løsninger - så kan man vel måle efterfølgende hvad der virker bedst.

MVH

Bendtsen

Karsten skal ikke komme frem _mellem_ 1.2mill resultater. Han skal komme frem i toppen! Eller med en annonce! Så bliver han nem at finde..

Man kan annoncere på alle typer ord og sætninger. Prisen afhænger af hvor meget trafik og konkurrence der er på det givne od. Et ord som "lån" vil alt andet lige være væsentligt dyrer end "keramik askebæger". Der er indbygget i selve google annonceringsværktøjet som er tilgængeligt for alle på nettet, et prisberegningsværktøj således at man kan se priser på de forskellige ord inden man sætter dem i værk.

Mvh

/Jesper

Fra Söderhamn (Sverige)
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:02

Nu har jeg været med til rekutering af folk, og der var aftalen været sådan at det kostede 5000 SEK til og starte ned og var den ansætte der efter 6 md kostede det 5000 SEK mere.

Som i kan se var det i sverige, bare et indput herfra

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:30

I den her tid skulle du måske også udvikle et produkt omkring fyringsrunder, hvordan man motiverer medarbejdere som frygter kniven hænger over deres hoveder etc.

Men ved rekruttering er det vigtigt at fortælle virksomhederne hvor dyrt det kan være at få ansat en forkert medarbejder, hvor man bagefter skal afskedige og til at finde en ny, det er ikke kun den uduelige medarbejders løn, men også virksomhedens produktivitet det går udover i en rigtig lang periode.

Find mange af sådanne skrækscenarier, og slå på hvor god du er til at spotte de rigtige og forkerte.

En split-fakturering af en succesfuld ansættelse, vil nok hjælpe på lysten hos kunderne, som det allerede er beskrevet.

Men tænk lidt over hvilke HR-ressourcer du kunne tilbyde i denne krisetid, hvor alle fyrer.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Cool nok. Jeg har åbenbart fejlfortolket betydningen af dit svar: "Nogen må der være der søger. Der er ca. 1.240.000 sider på google.dk der handler om hjælp til ansættelse og 6 annoncer!" til, at du mente, at antallet af resultater betyder. at nogen søger efter "hjælp til ansættelse" og at der dermed var basis for at markedsføre sig på den søgning.

Det må være mit tunge jyske hoved. Tsk - tsk. Beklager - og trækker mig ydmygt, så Bendtsen kan få den rådgivning, han har brug for.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Rosenstand:

Cool nok. Jeg har åbenbart fejlfortolket betydningen af dit svar: "Nogen må der være der søger. Der er ca. 1.240.000 sider på google.dk der handler om hjælp til ansættelse og 6 annoncer!" til, at du mente, at antallet af resultater betyder. at nogen søger efter "hjælp til ansættelse" og at der dermed var basis for at markedsføre sig på den søgning.

Det må være mit tunge jyske hoved. Tsk - tsk. Beklager - og trækker mig ydmygt, så Bendtsen kan få den rådgivning, han har brug for.

Ja det er en fejlfortolkning og nu behøver du vist ikke koge mere tran på at der er forskel på hvad der skrives om og hvad der søges efter. Jeg er sikker på at alle nu ved, at du kender til forskellen.

Hvor det lidt klædeligt at du skal tage ideudvekslingen herned i flueknepperiet. Det faktum at der er skrevet over en million sider hvor det specifikke udtryk går igen er et klart signal om at der er nogen der op i netop det emne.

Mvh

/Jesper

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)