Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO enkelt vs multi sider

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et seo spørgsmål. Er gået igang med hjemmesiden , og har selvfølgelig en knap der hedder nyheder. Mit spørgsmål lyder:

Skal min nyhedsside være EN side hvor alle mine nyheder bare kommer på i række følger, eller skal hver nyhed have sin egen side. Sådan at mit site vokser med en side hver gang jeg skriver en nyhed.

Altså en enkelt side vil jo klart være lettets, men tænkte bare på om google ser det som mere inholdsrigt hvis der er mange sider. Eller er sidetallet ligegyldigt hvis der bare er mange bostaver på de få sider ?

har også tænkt på muligheden for at man kunne være heldig og der var nogen der ønskede at linke til en af mine nyheder.

Håber der er en som kan svare.

Christian

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Både i forhold til SEO og i forhold til brugerne, vil jeg klart foretrække at give hver nyhed sin egen side.

Det vil sikre, at der bliver et tema for hver side i stedet for en stor, mudret samlet side. Det vil (som du selv er inde på) give mulighed for at linke direkte til en nyhed, og det vil sikre, at man havner  præcis det rigtige sted, hvis et Google-søgeresultat viser en af dine nyhedssider.

 

Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Uden at være SEO-ekspert kan jeg vist godt svare på dit spørgsmål:

Lav flere sider hvor du på hver side koncentrerer dig om at promovere en eller to søgefraser. Du bør så vidt jeg har læst mig frem til forsøge at have en "søgeordstæthed" på omkring 5% (ikke for højt, ikke for lavt). På den måde virker siderne mere relevante for Google.

Derudover bør du sørge for unikke side-titler, meta-descriptions, overskrifter som helst skal indeholde dine søgeord (de bliver vægtet højt af Google). Hvis det er muligt vil det desuden være en fordel at dine URLs indeholder de søgefraser du fokuserer på i hver titel med bindestreg i stedet for mellemrum (f.eks.: http://minside.dk/nyheder/min-overskrift-på-nyhed). Lav dog ikke den sidste del af din URL for alt for lang.

Det er så vidt jeg har forstået også en god ide at lave nogle links ud til højkvalitetssider i dine nyheder (for at vise Google, at du hænger sammen med resten af internettet).

Du kan evt. overveje om du vil bruge blogging-software som f.eks. Wordpress til din nyhedsdel. Hvis du gør det kan du installere en række Wordpress-moduler som optimerer den med hensyn til søgemaskiner - du kan også finde en række personer her på sitet som kan hjælpe dig med at installere og konfigurere Wordpress.

Sidst men ikke mindst skal du naturligvis huske, at du skriver til dine potentielle kunder. Søgemaskinernes robotter køber jo ikke noget.

Med venlig hilsen

Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)