Jeg skriver i håb om at få hjælp til min tanke, eller en partner der synes det lyder som noget man kunne...
I dag mistede jeg min farfar. Han døde på plejehjemmet. Jeg tager hatten af for dem der arbejder på plejehjem, men synes bare at den sektor mangler meget bedre og proffesionel arbejdskraft- eller ja privatisering inde for det område, så man ved at de ældre får 100pct hjælp, mad, renlighed mm. Synes ældresektoren mangler bedre hjælp. Man aner ikke hvor meget tid de bruger på dem, og om de er 100pct sunde og raske- eks hvis de får lungebetændelse..
Kunne man ikke lave /støtte eller ja lave en elelr aden form for vikarbureau eller opstarte noget så de ældre på plejehjem bliver meget bedre, hvad der angår service og ja maden..............SÅ de ældre får noget bedre mad mm. Jamen det gælder mange områder hvor jeg ikke er tilfreds...Ved bare ikke helt hvad jeg kan starte af forretning for at få opfyldt disse tanker??
Der findes jo mange vikarbureau der udbyder ældrepleje, det kunne være en idé at kigge deres vej. Regionerne udbyder ligeledes forskellige service funktioner på diverse tidspunkter, her er et udpluk af steder du måske kunne byde ind:
Personlig pleje: - Personlig pleje: - Psykisk pleje og omsorg: - Undersøgelser og behandling - Medicingivning og medicinadministration - Forebyggende sundhedsfremme
tak for dit svar...Dog var det ikke lige det svar jeg søgte:=)
Jg ved godt, at der findes mange vikabureauer........Jeg tænker ikke helt på e vikarburau...Jeg tænker mere på at ældreplejen har en pose penge der skal brugs på dem.. Mener det er 2.1mia..MEn jeg vl virkelig gerne have strammet op på det het område..Råd????
Nej var skam godt med på det ikke var vikar bureau du var ude efter, men de punkter jeg har liste er punkter hvor de omtalte midler SKAL bruges indenfor. Så for at komme nærmere dit mål kunne det være en idé at finde din kategori. Når du bevæger dig ind i det offentlige skal du jo være med på deres udbudsrunder, stort set ligemeget hvad det er du ønsker at gøre for de ældre.
Hej Missd. Tror lige vi skal have tegnet begreberne op.
Ældrepleje styres af det offentlige. Det offentlige har deres egne medarbejdere, men samarbejder også med private virksomheder. Disse private virksomheder konkurrerer om at "få lov til" at samarbejde med regionerne.
Så du kan godt være privat virksomhed i det offentlige. Du skal tænke på ældre og sundhed får modtagerne af disse ydelser tilskud fra det offentlige. Derfor kan det være svært for private at gå udenom udbud og tilbyde sig direkte....
Så må på det kraftigste anbefale du sætter dig ind i udbuds politikkerne. denne side overvåger udbud fra staten: http://udbudsvagten.dk/
Tak for din PM, men vi er pt. igang med et ældre projekt om motion og bevægelse for bevægelsesnedsatte borgere. Så kan ikke lige overskue indenu en ansøgningsrunde...