Jeg har www.cykelbutikken.eu og kunne da godt tænke mig at hører andres mening om havd der er godt og bestemt også havd der er der er dårligt . |
Lige da jeg loggede på din side, tænkte jeg "hold da op, sikke et fyrværkeri". Det første man ser er cykler, og det er jo det grundlæggende budskab - så kanon! De 3 kategorier med løbecykler, cykler og cykeldele er fine som blikfang.
Når det så er sagt, bliver jeg fuldstændig forvirret over forsiden. Den er lang, den er proppet med information både i venstre og højre panel, samt i content panelet. Herudover er baggrunden meget farverig. Alt i alt giver forsiden mig et meget forvirret billede.
Jeg ville foreslå dig, at du minimerer indtrykkene på forsiden. Giv et roligt billede, der kort giver en indbydende invitation og præsentation til resten af indholdet på siderne. Menuerne i venstre panel er helt fint placeret, men der er alt alt for mange punkter. Prøv at del op i større grupper, f.eks. alle cykeldele under 1 punkt, så der ikke både er cykeldele og lygter. Der skal ikke være mere end 6-10 hovedpunkter i alt. Få grupperne logisk opdelt, så du ikke springer så meget, f.eks. står "lån penge" og "Gavekort" midt imellem cykler. Prøv at surf lidt rundt på andre sider, og se hvordan der grupperes.
Et par enkelte reklamer i højre panel er også fint. Men begræns dig. Den besøgende skal helst ikke bruge scroll for meget på første side. Dermed skal alle tilbudene også væk fra forsiden fra content panelet. Vælg måske en enkelt eller 2, eller fremhæv ét supertilbud, og lad ellers kunden selv klikke sig ind på siden og selv vælge hvad man vil se videre på.
Jeg har kun ganske kort klikket videre på et par andre punkter, og forvirringen går igen der. Først og fremmest den farverige sorte baggrund, med alle billederne på, som toner frem før resten af siden er loaded.
Din måde at stille dine produkter op på, virker rigtig godt på mig. Du præcenterer dem fint, og har et tilpas indhold og beskrivelse, indtil man klikker videre ind og ser den enkelte varer. Her har du nogen super flotte billeder og god præsentation. Men for mig virker det alt for omfattende med al den tekst der skrives til hver cykel/produkt.
Når man klikker sig ind på en given cykel, man gerne vil se nærmere på, skal der efter min mening ikke være andre artikler på den side. Det er meget forvirrende, at der tales om andre modeller, vises billeder af alt muligt udstyr osv. Prøv at begræns billedet af denne enkelte cykel, som kunden viser interesse for. Vis kun billeder af den - evt. i flere farver, og er der specielt udstyr til denne enkelte model, kan der nederst stå en henvisning til f.eks. "andet udstyr til denne cykel, klik her" eller noget i den stil.
Generelt er dine tekster meget forvirrende. Den bærer præg af, at der skrives som der tænkes, og der er mange skrivefejl, og alt for meget fyld. Hvis jeg var dig, ville jeg lade en kontordame læse teksterne igennem. Skære ned og begrænse alt det overflødige.
Det var blot mine umiddelbare reaktioner på siden. Jeg er rigtig ked af, at jeg ikke kan give et bedre råd end "begrænsning". Hvis der bliver begrænset på din side, vil jeg være ellevild med det kæmpe udbud af varer, som du repræsenterer, og som du præsenterer flot med billeder.
Held og lykke med projektet
Mange hilsner
Susanne