Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke et ApS

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kort opridset, så er jeg flyttet til Island af private årsager, og min makker i mit danske ApS og jeg har i al mindelighed besluttet os for at stoppe vores aktiviteter i virksomheden - og lukke den.

Jeg troede ærlig talt det var en formalitet, men vi fik at vide af vores revisor, at det ville koste ca. 30.000kr til diverse advokat-udgifter og revisor.

Det blev vi meget overraskede over, og at brænde 30.000 af uden at få noget som helst værdi for dem, det er vi ikke meget for.

Kan det virkelig passe? Vi har ikke gæld, kontraktlige forpligtelser, rod i regnskabet eller noget som helst, ejerforholdene er ukomplicerede med 50% til hver etc - lige ud af landevejen. Det eneste jeg lige kan se der skulle blive lidt med er eventuelle uafskrevne hardware-indkøb, men der er vi i bagatel-afdelingen (måske for 25.000kr i nyindkøb).

Hvis det virkelig er så dyrt, er der så noget i vejen for vi lader selskabet ligge i bunden af en skuffe uden aktivitet overhovedet, og så indsender 0-moms og 0-årsregnskab?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 02:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:53

Nu kender jeg ikke den konkrete situation men umiddelbart kan det gøres langt billigere. Det kan gøres enten ved solvent likvidation eller ved en såkaldt § 59 opløsning.   Det bør kunne gøres for under 10.000 kr.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:39

der er 3 muligheder:

den gode og dyre, den billige og "farlige" OG den virkelig grimme og gratis (som ikke kan tilrådes)..

den gode og dyre: selskabet likvideres, der skal gennemføres via generalforsamlinger etc. tager 1 par måneder, der skal laves et afsluttende regnskab af revisor, og det koster 8 - 12 K hos advokat + omkostning hos revisor.

den billige "og farlige": "betalingserklæring" - søg på www.eogs.dk herom. Går ud på at selskabet får kvittance fra skat om at alt er betalt (skat + moms) hvorefter anpartshaver afgiver erklæring til styrelsen om at alt er betalt. advokatbistand til udfyldelse af blanket koster fra 2.000 - 3000. Men du kan sikkert selv. du finder link til erklæringen under "links" på www.ditselskab.dk - læs blanketten og ring i morgen hvis du er i tvivl. Væsentlig ulempe: du hæfter for alle selskabets forpligtelser Aktuelle som inaktuelle - dvs. it konsulenten, der har færdiggjort opgaven, fået pengene, lukket sagen, lukket selskabet, og fejlen opdages 2½ år efter modtager personligt erstatningskrav for dette forhold selvom han havde ydet bistanden gennem aps, fordi han lukkede aps med betalingserklæring..pas på med at overveje denne.

den virkelig grimme: selskabets direktør, revisor afmelder sig fra styrelsen, selskabet er tomt og afleverer ikke regnskab, selskabet tvangsopløses. kan ikke anbefales, fordi din tilknytning til selskabet hænger ved dit navn, og kreditgivere kan fremtidigt se at du havde haft tilknytning til selskab der er tvansgopløst. pas på med at overveje denne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45

Hej Jacob!

Hvis du vælger nr. 4 "den grimme" i forbindelse med at direktør mv. bor og har oprettet selskab i et andet EU-land, kan der så

ske noget?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:57

Hej

Ja, jeg prøver lige igen, dog i denne tråd.

Som nogle af jer sikker ville kunne huske så står jeg for at skulle oprette et nyt Aps via mit holdingselskab. Mit spørgsmål er om der er nogen win/win situation i denne problemstilling for begge parter, hvis man sagde at jeg gik ind og overtog/købte dette aps?

Jeg kunne måske slippe lidt billigere end de 125K og de implicerede kunne måske miste mindre end de 30K, hvis de altså vælger den sikre løsning.

Nogle kloge hoveder der vil give et lille input?

MVH

Bendtsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:07

Hvis du gør det vl du jo overtage selskabets lig i lasten og hvad der ellers måtte være vedr. selskabets fortid. Dvs. man skal være meget sikker på hvad det er man overtager.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 01:33

Tak for svarene.

Hvad med metoden med bare at lade selskabet ligge i en skuffe uden aktivitet, og så bare indsende 0-moms og et tomt regnskab? Eller kan man eventuelt sætte selskabet i "stand by" eller lign hos EogS, så man ikke engang behøver det?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:22

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
selskabet er tomt og afleverer ikke regnskab, selskabet tvangsopløses. kan ikke anbefales, fordi din tilknytning til selskabet hænger ved dit navn, og kreditgivere kan fremtidigt se at du havde haft tilknytning til selskab der er tvansgopløst. pas på med at overveje denne

SÅ SKER DETTE...

Nogen er ligeglade, andre ikke... Pointen er, at tvangsopløses et selskab, vil din tilknytning til et sådan selskab kunne ses fremadrettet... Hvis du på et senere tidspunkt skal involveres i et forretningsmæssigt samarbejde, så vil din tilknytning til tidligere konkursede eller tvangsopløste selskaber efter min opfattelse være negativt på dit CV... Kommende forretningspartnere vil altid undre sig over, hvorfor et selskabet man har været i ledelsen af oplever noget sådant... Man kan ikke helt sammenligne det, men hvis du selv skulle indgå et samarbejde med en person, og du fandt ud af han i en periode havde været i et register over dårlige betalere, kan du så sige dig fri for at overveje hvorfor....

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:23

Peter - Revisor:

Hvis du vælger nr. 4 "den grimme" i forbindelse med at direktør mv. bor og har oprettet selskab i et andet EU-land, kan der så

ske noget?

Ingen anelse - to be truthfull..

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)