Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDK fakturerer mig for 6x for meget erhvervsporto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og laver regnskab og skal til at betale en regning til PostDK

Den er delt op i porto med moms og porto uden moms.

Det undrer mig at de fakturerer mig for 6x så meget momspligtig porto som de plejer, da jeg ikke ret ofte sender til erhverv ift. private forsendelser, så jeg følger op på det.

Det viser sig at jeg har sendt X antal momspligtige forsendelser men de har faktureret mig for 6 gange X momspligtige forsendelser.

Jeg ved at I ikke kan hjælpe mig med problemet, men har I erfaring med at PostDK måske ikke helt kan tælle antal pakker og om det er sket for jer... hvor det har været til PostDK's fordel ?

Selvfølgelig vil jeg kontakte PostDK på mandag, men stadig er jeg interesseret i jeres erfaring.

NB: Jeg har pakkelabels hvor jeg blot smider en pakkelabel på pakken. PostDK vejer og fakturerer så mig for portoen... men tilsyneladende ikke helt korrekt.. denne gang i hvert fald... 

Tilføjelse: Nu har jeg checket op på de private forsendelser.
De har faktureret mig for 1/5 af det reelle forbrug af private forsendelser, til gengæld har de faktureret mig for 6x det reelle forbrug af erhvervsmæssige forsendelser (momspligtig porto)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 02:25

Har aldrig været ude for dette - men har heller aldrig betvivlet PostDK's fakturaer (naiv og blond .. I know) - måske man bør gøre det i fremtiden Angel

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 02:28

Det har jeg heller ikke, men i december måned var antallet af erhvervspakker så markant at jeg helt klart blev mistænkelig. Det ser ud som om at de har faktureret nogle af privatpakkerne som erhverv, men hvorfor ved jeg ikke.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:17

Hej

Kender ikke PD fremgangsmåde og bruger dem ikke

men!!

man kunne forestille sig, at PD har cvr registret med samtlig cvr numre og sammenkører jeres leveringer og er der cvr nummer på privat adressen vil den automatisk udskrive porto + moms.

Måske, måske ikke!!

mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)