Hejsa, Jeg har ikke kunne finde et konkret svar på dette problem:
Jeg har haft en I/S virksomhed med nogle andre, som vi så har konverteret til et aps senere hen. Da vi havde I/S tog vi en stort banklån. Det resulterede i at vi havde et underskud i virksomheden. Nu har jeg fået penge tilbage i skat pga. det underskud. Det jeg gerne vil høre om er: Da vi udfyldte årsopgørelsen, så fik jeg tildelt hele underskuddet. De andre interessenter skrev 0 i over/underskud på årsopgørelen. Er det ok, i forhold til reglerne eller skal jeg kontakte skat for at få ændret det? Er der andre ting jeg skal tage højde for? - Skal der betales skat af den indskomst som penge tilbage i skat tilbage er ?
På forhånd tak. |
kraart:Da vi udfyldte årsopgørelsen, så fik jeg tildelt hele underskuddet.
De andre interessenter skrev 0 i over/underskud på årsopgørelen.
Er det ok, i forhold til reglerne eller skal jeg kontakte skat for at få ændret det?
Er der andre ting jeg skal tage højde for? - Skal der betales skat af den indskomst som penge tilbage i skat tilbage er ?
Normalt fordeler man årets resultat efter ejerandele i et I/S. Men hvis der ligger en aftale om at du skal have hele resutaltet - eksempelvis fordi du har lavet hele arbejdet er det ok at skævdele resultatet.
kraart:Er der andre ting jeg skal tage højde for? - Skal der betales skat af den indskomst som penge tilbage i skat tilbage er ?
Nej - du har jo netop fået pengene fordi du har betalt for meget skat.
Henrik