Det er dumt at gå ind og "satse", så kan du lige så godt smide pengene ud af vinduet.
Aktiemarkedet er utroligt svært pt. Men i forbindelse med at kurserne er så trykkede, opstår der også mange muligheder. For en langsigtet investering kan der være mange penge at tjene.
Men som Martin Thorborgs vidst nok har sagt, så er verdens farligste sætning "Nu kan den da ikke blive lavere".. Så det er utroligt svært at være børsmægler lige pt. og man skal ihvertfald have tungen lige i munden.
det jeg har gjort er, jeg har købt i en række virksomheder som jeg mener, er fornuftige, dog giver aktiekursen udtryk for noget helt andet, men det skyldes igen investorens usikkerhed, og ikke nødvendigvis virksomheden styrke. Disse investeringer vil jeg egentlig ikke røre så meget ved, da de "bare" skal passe sig selv, de næste 2-3-4-5 år.
Eller har jeg som så mange andre, lidt et enormt tab på mine aktier, men disse skal bare blive stående, i og med det ville skudt i hovedet at indfri sit tab. Desværre er der flere der er nødt til dette, da der jo skal penge til for at skaffe mad på bordet.
Men for at mindske tabet på min aktier, har jeg lavet en short strategi, hvilket har gjort at jeg pt. er istand til er ligge i næsten 0, hvilket vil sige ingen fortjeneste, intet tab. Hvilket jeg egentlig er godt tilfeds med i disse tider.
Og lad os nu se hvad 09 bringer, men markedet bliver garanteret trykket yderligt, desværre. Flere sort-seere stiller også spørgsmålstegn ved, om dette kan være den kapitalistiske ideologis undergang? - Men folk har altid let ved at tage den sorte hat på i nedgangs tider..
Jeg håber du fik lidt ud af det her, men det gælder ihvertfald om at være forsigtigt og træde varsomt, specialt nu her.
DBH
Rasmus