Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge Amino brugere..

Jeg savner lidt hjælp....Jeg aner intet om aktier, men er detnu man skal satse med 50.000kr i håb om at vinde mange penge??hvis ja hvilke skal jeg satse på ..??

Kender slet ikke til Aktier???

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56

Hvis du ikke ved noget om det, så lad være. 

Tror der går lidt tid før dem der burde have styr på det, får ro på alting igen, og kan give dig den rigtige rådgivning..

Obligationer er også en mulighed.. Du får ikke ligeså meget, men du er mere sikker på at få noget.

Det bedste råd er, at du kan spare 800 op hver uge. Så har du en million om 25år. Og det er 100% finanskrisesikkert (: Hvis du fordeler det over 3 kontoer.

Mvh Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01

Det er dumt at gå ind og "satse", så kan du lige så godt smide pengene ud af vinduet.

Aktiemarkedet er utroligt svært pt. Men i forbindelse med at kurserne er så trykkede, opstår der også mange muligheder. For en langsigtet investering kan der være mange penge at tjene.

Men som Martin Thorborgs vidst nok har sagt, så er verdens farligste sætning "Nu kan den da ikke blive lavere".. Så det er utroligt svært at være børsmægler lige pt. og man skal ihvertfald have tungen lige i munden.

det jeg har gjort er, jeg har købt i en række virksomheder som jeg mener, er fornuftige, dog giver aktiekursen udtryk for noget helt andet, men det skyldes igen investorens usikkerhed, og ikke nødvendigvis virksomheden styrke. Disse investeringer vil jeg egentlig ikke røre så meget ved, da de "bare" skal passe sig selv, de næste 2-3-4-5 år.

Eller har jeg som så mange andre, lidt et enormt tab på mine aktier, men disse skal bare blive stående, i og med det ville skudt i hovedet at indfri sit tab. Desværre er der flere der er nødt til dette, da der jo skal penge til for at skaffe mad på bordet.

Men for at mindske tabet på min aktier, har jeg lavet en short strategi, hvilket har gjort at jeg pt. er istand til er ligge i næsten 0, hvilket vil sige ingen fortjeneste, intet tab. Hvilket jeg egentlig er godt tilfeds med i disse tider.

Og lad os nu se hvad 09 bringer, men markedet bliver garanteret trykket yderligt, desværre. Flere sort-seere stiller også spørgsmålstegn ved, om dette kan være den kapitalistiske ideologis undergang? - Men folk har altid let ved at tage den sorte hat på i nedgangs tider..

Jeg håber du fik lidt ud af det her, men det gælder ihvertfald om at være forsigtigt og træde varsomt, specialt nu her.

DBH

Rasmus

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:05

missD - Aktier kan være en rigtig god opsparingsform. Men det er learning-by-doing hvis du ønsker at investere selv. Midlerne du ønsker at investere skal desuden være penge du ikke står og skal bruge inden for kort tid men har en lang horisont med.

Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i Dansk Aktionærforening og deltage i et af deres kurser "ny på aktiemarkedet". Herefter er du langt bedre klædt på mht. om aktieinvestering er noget for dig. Og husk et godt råd. "Du skal være grådig når alle andre resignere, og modsat skal du være påpasselig når alle andre er grådige". For 1½ år siden var alle grådige på både ejendomsmarked og boligmarked - nu har vi den omvendte verden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06

Rasmus Scheuer-Larsen:
Flere sort-seere stiller også spørgsmålstegn ved, om dette kan være den kapitalistiske ideologis undergang?

Det ville være frygteligt hvis kapitalismen forsvinder, eller bliver blokeret af forskellige kræfter.

Men hvis den gør, kan du jo gemme dine 50.000 og give dem til din nabo, hvis andre oplagte og opportunistiske ideologier tager over.

Mvh Jonas

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 15:06

Hej Missd,

Aktiemarkedet har været voldsomt på retur det seneste års tid, og jeg tror det er svært for mange at  afgøre hvad der kommer til at ske på kortere sigt. Det kommende år tror jeg også vil byde på store udsving , så det er vigtigt at du vælger at kigge langsigtet på din investering. Hvis du vælger at kigge langsigtet er der rigtig mange aktier at vælge i mellem som efterhånden har fået barberet deres kurs godt og grundigt ned.

Jeg vil anbefale dig også at læse lidt på de store investeringssites debatforums her i blandt Euroinvestor.dk og Netposten.dk.

/Simon

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:10

Jonas dit regnestykker holder som sådan rigtigt nok - men så alligevel. Du vil rigtigt nok have 1 mio på din konto hvis du putter pengene under madressen men den ene million er jo markant mindre værd om 25 år i fht. nu. Inflationen er på 2-3 pct. årligt. Med den inflation vil dine penge om 25 år være godt det halve værd af hvad de er i dag. Dvs. hvis et rugbrød koster 20 kr. i dag vil det med løs hovedregning koste ca. 36-40 kr. om 25 år. Men det ved vi jo først til den tid...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Tusind tak for alle jres fine svar...

Skønt, at man altid kan spørge til råds herinde, også få så fine sriøse svar tilbage........

Godt forum...

Jeg tror bare jeg holder mig væk fra aktier...Desværre ved jeg alt alt alt for lidt til det..

Men savner bare at blive selvstænding, dog med en sparringspartner,.,

Mange køber huse nu???Har en ven der gerne vil købe et..Er det ikke bedre hun venter ?????

Tilmeldt 1. Jan 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:22

Arbejder selv med aktier i det daglige... og jeg kan give dig nogle hurtige guidelines:

1. Skal din investering være langsigtet eller kortsigtet? Søger du en kortsigtet gevinst så hold dig fra aktierne... Så er det ikke lige nu man skal investere. Ønsker du derimod at investere dine penge over en længere årrække 5+ år, så kan du godt søge mod aktiemarkedet.

2. Diversificér, diversificér, diversificér!!! Lad være med at putte det hele i en aktie eller en branche... sørg for at ramme bredt, så din portefølje er spredt ud over flere brancher og helst også lande.

3. Brug din mavefornemmelse... Hvis du tror at en virksomhed vil klare sig godt/bedre i fremtiden så køb (husk at rangere den i forhold til sine konkurrenter), og hvis du tror den vil klare sig dårligt så lad være med at købe.

4. Køb i første omgang kun aktier i selskaber du kender, og som er rimeligt store. Det gør det lettere at slippe af med aktien igen hvis du skulle miste interessen.

Det er sådan lige en "gør-det-selv" guide til sine første investeringer.

Du skriver at du intet ved om aktier. Og så synes jeg det er lidt satset at gå ud på markedet selv. Du kan evt. istedet få din bank til at investere pengene for dig, i en af deres porteføljer. De er døgnovervågede, og burde sikre dig en stabil forrentning (så længe det hele ikke eksploderer som det lige er sket). De vil også kunne hjælpe dig med at finde den investering der passer til din risikoprofil og investeringshorisont. Ulempen er så at de tager sig betalt for at gøre arbejdet ;)

Uanset hvad du gør så held og lykke ;)

Markedet ER punkteret... og det vil vende til en positiv udviking før eller siden. Jeg kan ikke love dig at du ikke vil tabe penge, men hvis du investerer med en horisont på mere end 3-5 år, så er mulighederne for en pæn forrentning fine.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32

Derek-Test:
Jonas dit regnestykker holder som sådan rigtigt nok - men så alligevel. Du vil rigtigt nok have 1 mio på din konto hvis du putter pengene under madressen men den ene million er jo markant mindre værd om 25 år i fht. nu. Inflationen er på 2-3 pct. årligt. Med den inflation vil dine penge om 25 år være godt det halve værd af hvad de er i dag. Dvs. hvis et rugbrød koster 20 kr. i dag vil det med løs hovedregning koste ca. 36-40 kr. om 25 år. Men det ved vi jo først til den tid..

Du har helt ret ;) men på ens konto vil man kunne se: 1.000.000kr.

Inflation eller ej, skal man være heldig for at omdanne 50k til samme syn ad anden vej, i et felt man ikke helt har styr på, i en tid hvor ingen har helt styr på noget :)

Mvh Jonas.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)