Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad mener i...?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alla på Amino

Jeg vill høre om jeg kunne få jeres mening omkring følgende setup.

Jeg påtænker at starte en webshop, hvilket der ikke er noget banebrydende i - men jeg har tænkt mig at fokuserer på højkvalitets glas, vinglas, vaser, kander og vinkarfler og evt. også indenfor porcelæn.

Det vil ikke blive de kendte danske brands vi kommer til at forhandle, men vi har fået en god aftale med et firma der kan leverer disse glas exclusivt til vores webshop, hvor ellers kun enkelte casa shops og livsstils butikker forhandler disse i dag.

Vi har samtidig lavet en aftale der gør det muligt og skyde rigtig gode priser, ca 40-50% under butikspriser - og skal vi selv stå for alt det salgsfremmende arbejde.

Varerne er af en rigtig høj kvalitet, samt vi kan gennem vores aftale yde returret på glassene hvis de går i stykker. Selvfølgelig ikke ved forkert brug, men nogle af de vinglas serier vi har tænkt os og forhandle har en så stor fleksibilitet pga sopeciel produktions metode at det ikke kan/må gå i stykker medmindre det bliver smidt ned på et stengulv og går i tusind stykker - men man kan se på et evt. brud hvordan det er opstået.

Ved ikke om dette indlæg bliver for kryptisk og for detaljeret, men mner i der kunne være en ide i at starte en sådan forretning op? - man kunne jo evt. lave aftaler med diverse vin import firmaer, hvor man kan linke til hinandens shops??

Håber og få lidt konstruktivt feedback.

På forhånd tak.

MVH

Bendtsen

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 23:22

Hej Bendtsen

Jeg har vist snart skrevet nok for idag, men vil blot lige sige, at jeg synes det er en strålende ide. Går selv med tankerne om at lave en webshop med portvin fra Portugal, og måske noget keramik at drikke det af, og jeg har en god ven, som er vinimportør af Italienske vine. Tager faktisk til Portugal næste weekend og researcher lidt. Mulighederne er mange, det er kun tiden der sætter begrænsningen. Måske dine glas ligefrem kunne bruges i forbindelse med vinsmagningerne Stick out tongue

Mh

Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:32

Hej igen!Smile

Ovenstående har jeg også rodet lidt med tidligere. Der er helt klart et marked for glas - omend "vinnørderne" stort set hælder til Spieglau eller Ridiel. Men herr og fru Danmark kan godt lide gode og flotte glas. Her i Milano kan jeg selv se hvor billigt vinglas og karafler er i forhold til i Danmark.

Vinmedierne er overskuelige i Danmark - så det er ikke så mange stedet man skal have fat i for at komme ud til en større kreds. Jeg er enig med dig i at du skal prøve at få et samarbejde med nogle af de bedre vinhandlere - om det så er med at linke eller få/købe plads i deres nyhedsbreve.

Og ja - så er der jo alle livsstilsbladene som jo også har produktomtaler. Der er da helt sikkert en god historie i glas med returret ;-).....

Husk at give mig et link når siden kommer op og køre.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:34

Susanne,

Kender du Vinport.dk? De har et godt sortiment - og ikke minfdst er Isabella meget hjælpsom hvis du skulle mangle en indgangsvinkel.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:36

Hej SusanneK

Så mødes vi igen ;)

Jeg vil faktisk få rigtige tester glas, som bruges af vinproducenter mm. - jeg kender ikke præcis dimensionerne for portvins glas, om de skal være åbne eller lukkede og hvor stor en kop disse skal have, men vi vil få en samlet mængde på omkring 50 forskellige glas fordelt på 4-5 designs. Samtidig vil vi få nogle virkelig flotte mundblæste glas, som slår alt på markedet. Vi ved at Riedel er det ypperste indenfor vinglas, hvor et glas nemt koster 4-00 kr. pr. stk. - vi taler samme kvalitet mv. til omkring 100 kr. pr. stk.

Du må jo endelig skrive hvis du vil vide mere - det står alle frit for hvis de har noget spændende info eller kan se nogle muligheder i et samarbejde. m.bendtsen@privat.dk

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:42

Hej Klovn

Tak for din kommentar - og du skriver godt nok lidt hurtigere på maskine end undertegnede :)

Vores glas har en højere fleksibilitet end Spiegellau's og prisen er også meget attraktiv i forhold til dette mærke. - Men vi er igang med de indledende manøvre, så skal nok sende dig info når vi skal lancerer dette projekt.

Det gælder vel også om at komme med ud til vinsmagninger mv. Jeg ved at mange vinimportører gør sig i sådanne arrangementer og få vist glassene frem, for det jeg var lidt bange for er at glas for at det skal fremtå rigtigt skal de næsten ses "live" og ikke blot på et billede - jeg ved ikke om der ville være en ide i at lav et form for et showroom , så folk kunne se varen fysisk hvis de ville det?

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 08:50

Go morgen alle sammen..

Ville høre om der er andre der har gode ideer, eller kommentarer til denne ide?

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:17

Bendtsen,

Hvornår er du køreklar med dette?

Henrik

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 20:54

Klovn

Nej, jeg kender ikke Vinport.dk - men har lige været inde og lure, og hun har jo præcist hvad jeg var ude efter, blot i andre mærker. Måske jeg skal finde mig noget andet Unikt fra Portugal :)

Bendtsen

Jeg har nogle fantastisk dejlige store vinglas, med mærket "home art" i bunden - jeg elsker de glas - de er kolosale og skønne at drikke af. Jeg er heller ikke helt klar over, hvilke kop'er portvin reelt skal drikkes af - i bund og grund er jeg novice, udover at jeg ved når jeg kan lide en vin Stick out tongue

Det med at tage glas med til vinsmagninger tror jeg er en god sellert, for jeg personligt vil hellere købe et glas jeg har følt rundt i kanterne, snuset til og drukket af, end et fra et billede.

Spændende spændende ...

Mh

Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:01

SusanneK.nu:
Nej, jeg kender ikke Vinport.dk - men har lige været inde og lure, og hun har jo præcist hvad jeg var ude efter, blot i andre mærker. Måske jeg skal finde mig noget andet Unikt fra Portugal :)

Jeg tror stadigvæk der er plads til mere portvin på det danske marked. Hvis du gør alvor af det så lad mig det vide. Jeg kan godt generere noget slag af portvin for dig.

Henrik

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)