Hej alla på Amino Jeg vill høre om jeg kunne få jeres mening omkring følgende setup. Jeg påtænker at starte en webshop, hvilket der ikke er noget banebrydende i - men jeg har tænkt mig at fokuserer på højkvalitets glas, vinglas, vaser, kander og vinkarfler og evt. også indenfor porcelæn. Det vil ikke blive de kendte danske brands vi kommer til at forhandle, men vi har fået en god aftale med et firma der kan leverer disse glas exclusivt til vores webshop, hvor ellers kun enkelte casa shops og livsstils butikker forhandler disse i dag. Vi har samtidig lavet en aftale der gør det muligt og skyde rigtig gode priser, ca 40-50% under butikspriser - og skal vi selv stå for alt det salgsfremmende arbejde. Varerne er af en rigtig høj kvalitet, samt vi kan gennem vores aftale yde returret på glassene hvis de går i stykker. Selvfølgelig ikke ved forkert brug, men nogle af de vinglas serier vi har tænkt os og forhandle har en så stor fleksibilitet pga sopeciel produktions metode at det ikke kan/må gå i stykker medmindre det bliver smidt ned på et stengulv og går i tusind stykker - men man kan se på et evt. brud hvordan det er opstået. Ved ikke om dette indlæg bliver for kryptisk og for detaljeret, men mner i der kunne være en ide i at starte en sådan forretning op? - man kunne jo evt. lave aftaler med diverse vin import firmaer, hvor man kan linke til hinandens shops?? Håber og få lidt konstruktivt feedback. På forhånd tak. MVH Bendtsen
|
Hej Bendtsen
Jeg har vist snart skrevet nok for idag, men vil blot lige sige, at jeg synes det er en strålende ide. Går selv med tankerne om at lave en webshop med portvin fra Portugal, og måske noget keramik at drikke det af, og jeg har en god ven, som er vinimportør af Italienske vine. Tager faktisk til Portugal næste weekend og researcher lidt. Mulighederne er mange, det er kun tiden der sætter begrænsningen. Måske dine glas ligefrem kunne bruges i forbindelse med vinsmagningerne
Mh
Susanne