Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af kassevogn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ulstrup
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 32
Fra  BBQ4EVER Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bær over med mig, hvis det her er et monsterdumt spørgsmål Stick out tongue

Skal der stilles sikkerhed ved leasing af f.eks. en kassevogn?

/Husum

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30

Hej!

Du bliver nok kreditvurderet...og skal betale et startafdrag(ekstraordinær leasingydelse)!

Men sikkerhed...ikke nødvendigvis. Det er jo ikke dig, der ejer aktivet.

Fra Ulstrup
Tilmeldt 16. Dec 08
Fra  BBQ4EVER Skrevet kl. 19:34

Jeg har fået kontakt til et leasingfirma, som ikke kræver startafdrag. Kun den månedlige ydelse.

Personen jeg talte med, fortalte at man skulle godkendes af kreditforeningen, og at det var svært i disse krisetider? Indifferent

Er der mon noget i samtalen jeg har misforstået?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40

Hej!

Kunne da godt være, at de vil have en form for sikkerhed, mod at du ikke skal betale startafdrag.

Prøv at forhøre dig en gang mere.

Fra Ulstrup
Tilmeldt 16. Dec 08
Fra  BBQ4EVER Skrevet kl. 19:46

Betingelserne er, så vidt jeg forstod, 60 mdrs ydelse, og derefter "frikøb" af bil for 27500kr.

Er dette normal fremgangsmetode?

Fra Ulstrup
Tilmeldt 16. Dec 08
Fra  BBQ4EVER Skrevet kl. 19:48

Jeg har netop mailet firmaet, og bedt om priser og betingelser på skrift. Det vil nok hjælpe en hel del på min forståelse Big Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:07

Selvom jeg leasede varevogn i firmaet skulle jeg stille personlig sikkerhed, ikke i form af et beløb men blot en garanti for at hvis firmaet gik konkurs at så ville jeg komme til at hænge på ekstraregningen. Tror dog langt fra at det er sådan i alle tilfælde.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Tja...der er jo nok en opstramning på vej, efter den seneste "leasingkarrussel" har kørt!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:36

Hej

Når du får papirerne skal du især kigge på hvad det vil koste at komme ud af kontrakten før tid. Som forretningsdrivende skal du selvfølgelig være optimisk på dit firmas vegne, men i leasing-henseende skader det ikke at være lidt pessimistisk inden kontrakten indgås.

Der findes flere leasingsmodeller, og betingelserne afhænger ofte af hvordan selskabet bag selv finansierer objekterne. Man skal her være opmærksom på, at det ikke er en bil man lejer, men en leasingkontrakt man handler. Det nytter således ikke noget blot at levere bilen tilbage hvis man ikke længere har råd, da bilen er sekundær i leasing henseende. Derfor sikrer leasingselskabet sig bedst muligt, og på gulpladebiler nok mere end ved personbiler, da der på personbiler kan handles på afgiftsrefusion.

Det er helt normalt at selskaberne bag handler leasingkontrakterne videre, det er lidt firkantet sagt en moderne form for en veksel. Det er der ikke noget "Stein Bagger" over, problemet i hans tilfælde var, at der ikke var nogen i den "anden ende" af leasingkontrakterne, deraf benævnelsen karussel.

På gulpladebiler findes der en række finansieringsmodeller hos forhandlerne, hvor der også inkluderes service, bla hos VW, og det synes jeg du skal tage med i overvejelserne. Hvis du vil benytte leasing fordi du mangler likvid kapital, - så tænk dig godt om. Leasing er bedst hvis man egentlig har pengene til at købe, men hellere vil lade dem stå i firmaet i tilfælde af et uforudset akut behov for kapital, hvor realisering eller låntagning vil være forholdsmæssigt dyrt.

/Michael

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:28

Jeg ville nok overveje at købe, der er utroligt billige biler at samle op pt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)