Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg til at have løn?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har jo mit firma Terapi Nord, som er momsfritaget. Det er egentlig delt i to, for der er også en del der er momsregistreret, men dette spørgsmål gælder den del der er momsfritaget

Som nogle af jer har opdaget på grund af ventetid  - er jeg kommet rigtig godt i gang og har nu en godt fyldt kalender.

Og så tænker jeg om det er nu jeg skal til at udbetale løn til mig selv?

Hvis jeg vil udbetale svingende beløb hver måned (afhængig af indtjeningen), kan det så betale sig at oprette mig i f.eks. Danløn og kører løn derfra, eller skal jeg blive ved med at bare tage penge ud til mig selv? Kan jeg overhovedet det, når jeg er momsfritaget?

Jeg betaler lønsum i Terapi Nord fordi jeg er momsfritaget og er lidt forvirret ift reglerne omkring hvornår man begynder at udbetale løn.

På forhånd tak

Mette

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:04

Hej Mette,

dejligt at høre du har gang i forretningen og ventetid i din branche er jo kun en go' ting :)

Jeg vil mene du blot skal fortsætte med at udbetale beløb til dig selv. Såvidt jeg er orienteret, skal du kun udbetale reel løn såfremt du har et ApS eller et A/S. Så længe du ikke har det, vil jeg mene du sagtens kan fortsætte med, at "trække" penge ud af din virksomhed, som vil indgå som personlige indkomst.

Hilsen Larsen

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:15

Tak for svaret!

Jeg er sådan en kedelig type, der gerne betaler hver sit straks og derfor synes jeg det er bedre at bruge f.eks. Danløn, så får Skat dt de skal have med det samme. Så selvom jeg KAN blive ved med at udbetale til mig selv, KAN jeg så bruge et lønsystem og er der nogen fordele og ulemper i det?

:) Mette

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 17:25

Hej Mette

Hvis dit problem er at du ikke vil risikere at stå med en restskat så kan du jo evt. blot oprette en konto i det pengeinstitut der vil give dig den højeste rente og der indsætte hvad der svare til 30-40% af det du hæver til dig selv. Derved har du hvad du skal bruge til at hånterer skat, men det er dig der får renteindtægten til der skal betales. Forøvrigt har du vel fået nogle rateindbetalinger til B-skat?

MvH

Bertil V. Thomsen

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:39

Hej Bertil

Nej, da det er 2. år jeg går ind i, så får jeg dem nok først nu. Idéen med en konto er supergod, den snupper jeg lige med det samme - Skat skal naturligvis ikke have mine renter!

Mette

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 17:53

Hej Mette

Hvis du har forskudsopgjort dig, burde du have fået B-skatte-rater nu, beregnet efter din forskudsopgørelse. Disse rater er naturligvis sat på baggrund af et forventet overskud, så kan du se, at du tjener mere end som så, kan du altid gå ind på Skat og betale frivillig b-skat.

Og tillykke med travlheden :D

Mh

Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:03

Hej Susanne

Tak for svaret - jeg må lige have fat i Skat og snakke med dem om det!

Jo tak, jeg skal faktisk til København i uge 5 og se på lokaler - der er et par stykker der har udtrykt ønske om at de kan komme til mig. Nogle mennesker er ikke vilde med at få besøg i deres hjem - og det må jeg jo respektere :)
Så jeg regner med at have lokale derovre fra uge 8!

Mette

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:13

Det lyder sørme godt, så kan vi også få klaret vores par-problemer herovre, og holde fest når det er kringlet Big Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:25

Nej Mette bland Danløn uden om. Du kan ikke være ansat i en personlig virksomhed. Brug den med forskudsregistrering af overskuddet som bliver nævnt ovenfor kombineret med løsningen om at sætte pengene ind på en konto. Der er ingen som vil betale forskudsskat af mere end de tjener og for mange virksomheder er indtjeningen heller ikke den samme i årets 12 måneder. Man kan alligevel nå langt med en frivillig indbetaling af skat på op til 40.000 kr. den 30/6 året efter og strækker det ikke kan man indbetale frivilligt ved årsskiftet.

Uge 5. Havde nu sagt uge 6 så havde jeg måske et tilbud til dig. Den 1/2 2009 afholder vi (Skat&Råd) kursus i Aktuel Skat. Det gør vi  sådan set også også i uge 5 men kurset den 1/2 2009 er et nyt kursus  som vi udbyder for første gang i år. Ja jeg har sådan set ikke engang lavet materialet færdigt endnu. Vi kalder det - apropos dine domænenavne - for et "light" kursus for "begyndere". Det henvender sig godt nok primært til mindre erfarne revisorer, kunne egentlig være meget sjovt at se hvordan sådan et kursus ville virke på den almindelige iværksætter, jf. at der er flere herindefra der har spurgt hvorfor vi ikke udbyder kurser for iværksættere.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)