Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

*LIDT* off topic (Import af bil fra Tyskland)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Undskyld, men jeg spørger lige om et lidt off topic emne...

Jeg vil gerne købe en VW "sportsvogn" fra 60''erne. Den koster 3900 € ... Hvor meget skal man regne med at betale i afgift...? Er der nogle regler som man kan regne ud fra, eller hvordan finder man generelt ud af det...?

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 14:54
Du kan på told og skats hjemmeside søge på afgift på tidligere importerede biler. Hvis en har importeret en sådan bil før, kan du se hvad denne skulle betale.
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 00:06
Hvor er den at finde derinde ?

- Er ved at tage kørekort, og vi snakkede om import af biler, og hvor vidt det kunne betale sig, så hvis jeg til næste gang (torsdag) kunne medbringe lidt eksempler, ville det jo være rart :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:32
Dato: 6/12/2006 1:00:47 PM Forfatter:ZUZ3L
Hej

Undskyld, men jeg spørger lige om et lidt off topic emne...

Jeg vil gerne købe en VW ''sportsvogn'' fra 60''erne. Den koster 3900 € ... Hvor meget skal man regne med at betale i afgift...? Er der nogle regler som man kan regne ud fra, eller hvordan finder man generelt ud af det...?

Så skal du betale en lav afgift da det er en veteranbil. Normalt betaler folk kun 15.000-20.000 kr. i reg. afgift for en veteran bil.

Hvilke en bil har du kig på?

Evt kontakt den vw klub der er, og hør om der ikke er nogle der har hentet sådan en. Ellers har jeg en kontakt som har købt nogle gamle bobler fra den tid. Han må vide hvad han selv har givet for at få plader på dytten.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:36
Dato: 6/21/2006 12:06:17 AM Forfatter: Patrick Petersen
Hvor er den at finde derinde ?

- Er ved at tage kørekort, og vi snakkede om import af biler, og hvor vidt det kunne betale sig, så hvis jeg til næste gang (torsdag) kunne medbringe lidt eksempler, ville det jo være rart :)

Gå ind på www.skat.dk

Vælg borger

Vælg motorkontorer i menu''en

Tryk -  Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer (En evt. POPupkiller skal slås midlertidigt fra for bruge denne løsning)

Vælg "vurderinger" - så skal du bare søge på bilen, og så kommer der nogle forskellige biler. Men der er begrænset info om bilerne, så man kan ikke se om de er skadet, hvide, rustne, eller udstyr. Så det er meget svært og vurdere hvad afgiften er på import af bil. Vi har lige hentet en Audi TT cabriolet til en kunde, og den skulle vi betale 30.000 kr. mere for end forventet i depositum til afgift. Så må vi se om vi kan få afgift lidt ned til synet.

Om det kan betale sig at hente bil i tyskland er meget forskelligt. Hvis du skal have en special bil er det nemmere at finde den med det rigtige udstyr i tyskland.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)